Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Протягом кількох років поспіль журнал «Український туризм», як ділове видання, призначене для професіоналів туристичної галузі, публікує підсумки діяльності туристичної галузі України. Складовою цих підсумків є й різноманітні оцінки транспортних, зокрема, авіаційних компаній. редакція у тому числі використовує оцінки безпеки та сервісу авіакомпаній, розроблені дослідницьким центром The West Australian, які використовуються при укладанні рейтингів, що згодом публікуються на сайті airlineratings.com.
Однак більшість українських авіакомпаній, які здійснюють операційну діяльність, чомусь в австралійських рейтингах не представлені. Можливо через відсутність співпраці наших авіаперевізників з укладачами рейтингів, а можливо і з якихось інших причин. Принаймні, на згаданому сайті нам не вдалося знайти чітких критеріїв та інструкцій, які необхідно, щоб західноавстралійський дослідницький центр, що спеціалізується на вивченні світової авіаційної галузі, включив конкретного перевізника до своїх рейтингів.
Заради справедливості зауважимо, що таке відбувається не тільки з українськими авіакомпаніями. Наприклад. румунська авіакомпанія CarpatAir, яка колись здійснювала регулярні рейси з румунського аеропорту Тімішоара по різноманітних напрямках у Європі, у тому числі літала до Чернівців, Одеси та Києва, а з 2014 року здійснює лише чартерні та «підмінні» перевезення (наприклад, для естонської авіакомпанії Nordica), в австралійському рейтингу присутня, а такий самий перевізник із Польщі - чартерна авіакомпанія
Enter Air, чомусь у ньому не фігурує... Враховуючи це, а також «апаратність» австралійських критеріїв, редакція «Українського туризму» зробила власне дослідження, оцінивши українські авіакомпанії, що займаються туристичними (тобто регулярними і чартерними) перевезеннями, за австралійськими критеріями.
 
Дніпроавіа
Дніпровська авіакомпанія «Дніпроавіа» здійснює регулярні та чартерні авіарейси в країни Європи, Близького Сходу, СНД. Їй передано в управління місцевий аеропорт.
Флот компанії складається з 4 літаків Emraer-145, виготовлених на початку 2000-х років. Вважається, що кінцевим бенефіціаром «Дніпроавіа» є ФПГ «Приват», зокрема, відомий український бізнесмен Ігор Коломойський.
Відповідно до австралійських критеріїв, у рейтингу безпеки авіаперевізників компанія набирає 5 зірок із 7. Це пояснюється наявністю в «Дніпроавіа» сертифікату безпеки IOSA, вона не перебуває в чорному списку ЄС, смертність в роботі протягом останніх років не зафіксована, авіаційна влада України не забо¬роняла використання її флоту з міркувань безпеки. Також компанія не використовує радянські чи постра¬дянські повітряні судна. У той же час компанія не має дозволу FAA на польоти в США. Крім того, Україна, згідно критеріїв цього ж рейтингу, дотримується лише 7 з 8 критеріїв авіаційної безпеки ICAO, тому дніпровська авіакомпанія втрачає можливість отримати ще одну зірочку.
Що ж до оцінки сервісу авіакомпаній, тут «Дніпроавіа», скоріш за все, отримала б 2,5 зірки з семи, оскільки вона забезпечує нормальну відстань між кріслами, проте відсутні персональні засоби розваг, змінена конфігурація класичного бізнес-класу, не наводиться інформація про аксесуари, ковдри та подушки, не повністю інформаційно наповнений веб-сайт компанії, проте є безкоштовне харчування на борту.

Yanair
ТОВ «Янейр ЛТД» зареєстровано 15 червня 2012 року в Житомирі. У липні 2013 року авіакомпанія отримала сертифікат на здійснення діяльності. Наразі флот авіакомпанії нараховує один літак Airbus 321, три літаки Airbus 320, два турбогвинтові Saab 340 і два Boeing 737. Авіакомпанія створена як традиційний європейський авіаперевізник. її власником є бізнесмен Олексій Янчук, що також розвиває Житомирський аеропорт.
За рейтингом безпеки компанія отримала б лише 3 зірки, оскільки вона не має сертифікату безпеки IOSA, не перебуває в чорному списку ЄС, смертність в роботі на протязі останніх років не зафіксовано (компанія діє не так давно). Авіаційна влада України не забороняла використання її флоту з міркувань безпеки, Yanair не використовує російські літаки, чи літаки виробництва СРСР чи країн СНД.
Брак зірок, як і майже у всіх вітчизняних авіакомпаній, пов'язаний із відсутністю дозволу FAA на польоти в США, та виконання Україною 7 з 8 критеріїв авіаційної безпеки ICAO, а також із відсутністю сертифікату IOSA.
За рейтингом сервісу Yanair отримав би 3,5 зірки, забезпечуючи нормальну відстань між кріслами, їх розташування в бізнес класі, неповне наповнення вебсайту та нормальне бортове харчування для своїх пасажирів.

«Мотор Січ»
Авіакомпанія «Мотор Січ» є структурним підрозділом ПАТ «Мотор Січ»- одного з провідних світових підприємств із розробки, виробництва, ремонту та обслуговування авіаційних газотурбінних двигунів для літаків і вертольотів, а також промислових газотурбінних агрегатів. Наразі авіакомпанія оперує флотом з дев'яти літаків, здійснюючи регулярні пасажирські міжнародні та внутрішні рейси, пасажирські й вантажні чартерні рейси, а також спеціальні рейси, що забез¬печують діяльність головного підприємства. Серед них Як-40, Ан-24, Ан-140-100, Ан-74, Ан-12, Мі-8 МСБ, Мі-2. Базовим аеропортом авіакомпанії є Міжнародний аеропорт «Запоріжжя».
Авіакомпанія «Мотор Січ» має сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам міжнародно¬го стандарту ISO900K2008.
Проте, відповідно рейтингу безпеки від The West Australian, компанія отримала б всього 2 бали з 7. Вона не має сертифікату безпеки IOSA, не перебуває в чорному списку ЄС, смертність в роботі протягом останніх років не зафіксована, авіаційна влада України не забороняла використання її флоту з міркувань безпеки. Однак компанія використовує лише російські літаки, чи повітряні судна радянського чи пострадянського виробництва, а за таке з перевізника знімається одна зірочка.
За рейтингом сервісу «Мотор Січ» отримала б 3,5 зірки, забезпечуючи нормальну відстань між кріслами, зокрема відстань і розташування в бізнес класі VIP-компоновки літака Як-40, нормальне наповнення веб-сайту та бортове харчування для своїх пасажирів. Інформація щодо ковдр та аксесуарів також відсутня на сайті компанії.
 
«Азур Ейр Україна»
Якщо розглядати саме бренд «Азур», то ця авіакомпанія була утворена відносно недавно: на початку жовтня 2015 року туристичний оператор Anex Tour заявив про плани до кінця року завершити придбання авіакомпанії «Ютейр-Україна», яка раніше була дочірньою компанією російської «Ютейр» та здійснити її повний ребрендинг, включно із рінеймінгом. У листопаді 2015 року стало відомо, що ТОВ «Авіакомпанія «Азур Ейр Україна» стала правонаступником «Ютейр-Україна». Незмінними зали¬шилися акредитація та коди міжнародних авіаційних організацій IATA (QU) і ICAO (UTN).
Флот авіакомпанії складається з трьох повітряних суден типу Boeing 737-800 Next Generation. Всі літаки представлені в компонуванні економічного класу, що обумовлено специфікою туристичних напрямків, і призначені для перевезення 189 пасажирів. Аеропортом базування є ДМА «Бориспіль».
За рейтингом безпеки компанія отримала б три зірки. Вона не має сертифікату безпеки IOSA, не пере¬буває в чорному списку ЄС, смертність в роботі протягом останніх років не зафіксована, вітчизняна авіавлада не забороняла використання її флоту. Цей перевізник не використовує радянські чи пострадянські літаки. Брак зірок пов'язаний із відсутністю дозволу FAA, виконанням Україною лише 7 з 8 критеріїв авіаційної безпеки ICAO та відсутністю сертифікату IOSA.
За рейтингом сервісу «Азур Ейр Україна» отримала б 3 зірки, забезпечуючи нормальну відстань між кріслами, проте конфігурація літаків не вбачає бізнес-класу. Має досить добре наповнення веб-сайту та нормальне бортове харчування для своїх пасажирів.
 
UM Air
ТОВ «Українсько-середземноморські авіалінії» (UM Air) засновано в 1998 році (15.09.1999 р. отримано сер¬тифікат експлуатанта), чартерні та регулярні рейси авіакомпанія розпочала з червня 2000 року. Головний офіс UM Air розташований в Києві, а основна база - в міжнародному аеропорту «Бориспіль». Власником авіакомпанії є Родріг Еліас Мерхеж - бізнесмен ліванського походження.
Авіакомпанія співпрацювала з більш ніж 210 агентствами України та зарубіжжя, більшість із них є членами IATA. В парку літаків компанії - MD-82 та MD-83.
За рейтингом безпеки компанія отримала б три зірки з семи завдяки таким самим показникам, як і попередні компанії: в неї немає сертифікату безпеки IOSA, дозволу FAA та через виконання Україною 7 з 8 критеріїв авіаційної безпеки ICAO.
За рейтингом сервісу UM Air отримала б 3 зірки, забезпечуючи нормальну відстань між кріслами, але класи обслуговування в компанії лише економ та преміум-економ. У той же час спостерігається досить добре наповнення веб-сайту та нормальне бортове харчування для пасажирів.

Bravo Airways
ТОВ «Авіакомпанія «Браво» Airways» було засновано 2 квітня 2012 року. Ліцензія Державної Авіаційної служ¬би України на надання послуг з перевезення пасажирів, вантажу повітряним транспортом була отримана 3 квітня 2012 року, а 5 квітня - виданий сертифікат екс-плуатанта. Основним видом діяльності Bravo Airways є пасажирські перевезення за регулярними і чартерними маршрутами. З моменту свого заснування Bravo Airways виконує польоти авіакомпаній-партнерів за договорами ACMI (Aircraft Crew Maintenance Insurance). Bravo Airways експлуатує середньомагістральні літаки MD-82/83 і Boeing 737.
В авіакомпанії впроваджено систему управління безпекою польотів та якості у відповідності з діючими нормами ICAO.
 
Авіакомпанія «Дарт»
Компанія «Дарт» заснована 1997 року. У 2013 році перевізник пройшов сертифікацію на відповідність європейським вимогам OPS 1 та отримав сертифікат експлуатанта.
Основна діяльність — групові чартерні програми на середньомагістральних повітряних суднах і разові замовні рейси на business jet літаках. Флот компанії складається з літаків Airbus A320, Boeing 737-300-500 економ-класу та Bombardier Lear Jet 60 бізнес-класу.

ANDA Air
ТОВ «Авіакомпанія «Анда Ейр» зареєстровано наприкінці 2015 року. Засновниками виступили екс-голова авіакомпанії «Дарт» Сергій Шаменко і Георгій Аванесов. Пан Шаменко виступає також головою компанії «Анда Ейр». Статутний капітал компанії, згідно з реєстром, становить 50 тис. грн.
Як повідомляв Сергій Шаменко, інвестиції в проект складуть $15 млн. Терміни окупності розраховані на три роки. Більшість інвесторів - іноземці. Авіакомпанія планувала почати польоти в партнерстві з компаніями «Стиль Авіа» та «Феєрія». «Анда Ейр» 19 липня 2016 року отримала перший для свого парку літаків McDonnell Douglas MD-83.
На початку вересня компанія отримала ліцензію на перевезення пасажирів повітряним транспортом і сертифікат експлуатанта повітряних суден.
Всі ці компанії прорейтинговані по рейтингу безпеки також трьома зірками.
За рейтингом сервісу «Браво отримала б 3,5 зірки, оскільки вона забезпечує нормальну відстань між кріс¬лами та має бізнес-клас обслуговування. Наявні також добре наповнення веб-сайту та нормальне бортове харчування для пасажирів.
Компанії «Дарт» та «Анда» отримали б по три зірки з огляду на те, що вони не мають бізнес-класу та вико¬нують лише чартерні перевезення.
 
***
Загалом, майже всі відомі українські перевізники отримали б приблизно однакові рейтингові оцінки, за виключенням деяких питань. Нагадаємо, що найбільший український перевізник - «Міжнародні авіалінії України» - за рейтингом безпеки отримав 7 зірок. Це відбулося, на відміну від інших перевізників, завдяки наявності сертифікату IOSA та дозволу FAA. За рейтингом сервісу компанія отримала 3 зірки з 7. Тож українським авіаторам ще є над чим попрацювати.

назад >>>