Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Влодзімєж ЩУРЕК, директор представництва Польської туристичної організації в Україні
Польща як туристичний напрямок набуває дедалі більшої популярності у світі, зокрема, серед своїх сусідів. Вражаючі показники у царині відправлення туристів до нашої держави демонструє, зокрема, Україна: за попередніми підсумками 2016 року, кількість ваших громадян, що в'їхали на територію Польщі та підпадають під визначення «туристи», збільшилось на 16% порівняно з 2015 роком. Кількість же нічлігів, з яких скористалися українці у комерційних закладах тимчасового розміщення, зросла приблизно на 30%. Отже, українські туристи не тільки стали більше відвідувати
Польщу, але й зросла їхня середня тривалість перебування в нашій країні.
Тут варто зауважити, що 2016 року Польська туристична організація уніфікувала методику підрахунків туристичних потоків, відмовившись від альтернативних методів та привівши її у відповідність до рекомендованої UNWTO. Як відомо, за рекомендаціями Всесвітньої туристичної організації ООН, туристом вважається іноземець, який провів на території держави щонайменше одну ніч, скориставшись послугами комерційних закладів тимчасового розміщення. Отже, туристичні потоки ми обчислюємо відповідно до звітів готельєрів, мотелів, хостелів, пансіонів та інших комерційних закладів тимчасового розміщення. Підрахунки виявляються досить-таки точними, оскільки в сучасній Польщі спостерігається низький рівень тінізації економіки, у тому числі й у туристичній галузі. З іншого боку, іноземці, в тому числі українці, яких польські компанії масово залучають до тимчасової чи постійної роботи в нашій країні, як правило, в таких закладах не мешкають.

Польща: для українців - доступна!
Чим обумовлені такі показники з боку України? На мою думку, однією зі складових популярності Польщі в Україні є доступність нашої держави для українців: протяжний спільний кордон, невелика відстань та наявність значної кількості комунікацій, помножені на доступність цін при високій якості послуг спонукають значну кількість ваших громадян до відвідання Польщі. Так, авіаційне сполучення здійснюється як до Варшави, так і до регіональних аеропортів, таких, як Гданьськ, Вроцлав, Катовіце та навіть Радом. Цікаво, що повітряна лінія Львів - Радом, яку обслуговує авіакомпанія Sprint Air, демонструє непогані показники завантаженості бортів, причому в обидві сторони. Це відбувається за рахунок привабливих тарифів на перевезення та наявності значної кількості польських студентів, що навчаються у Львові. Немає лише авіаційного сполучення із України до Кракова, що є значним недоліком.
Наприкінці 2016 року з'явилося залізничне сполучення між Києвом та Перемишлем, і я сподіваюсь, що таку практику поєднання двох наших держав залізничним транспортом буде продовжено. Автобусні ж рейси до Польщі з'являються мало не кожного дня.
Тим не менше, такі потоки не є насиченими: туристичний сектор Польщі здатний запропонувати гостям нашої держави, у тому числі й українцям, значно більше, ніж сьогодні. Отже, у рамках маркетингової стратегії просування польського туристичного продукту на світових ринках, Польська туристична організація виділила кілька стратегічних напрямків у туризмі, які протягом 2-х наступних років активно промотуватимуться у світі, зокрема, й в Україні.
 
Активний туризм
У Польщі збереглася велика кількість природних об'єктів, придатних для численних різновидів активного туризму. Їх розвитку сприяє й інфраструктура, яка останніми роками активно оновлюється та створюється з нуля. Так, у нашій державі щороку відкриваються сотні кілометрів велосипедних трас, обладнаних усім необхідним для масового велосипедного туризму (минулого року ми розповідали про один з таких маршрутів національного значення - Green Velo, що простягнувся уздовж східного кордону Польщі - Ред.). Таким чином, сьогодні практично на всій території Польщі можна здійснювати велосипедні подорожі різної довжини та рівня складності, при цьому користуватися наявними на маршрутах супутніми послугами (закладами розміщення для велотуристів, станціями технічного обслуговування, кафе, ресторанчиками, магазинами тощо) та відвідувати місцеві туристичні принади.
Другий вид активного туризму - водний. Це не тільки яхтинг на Мазурських озерах, але й різноманітні рафтинги на гірських та рівнинних річках, катання на байдарках, у тому числі акваторією славнозвісного Августівського каналу, відомого своїми гідротехнічними спорудами, зокрема рейковим підйомником для малих суден. Досить перспективним у розрізі активного туризму є й мандрівки польськими водними шляхами за допомогою хаусботів - спеціальних моторизованих дебаркадерів, управління якими не вимагає будь-яких ліцензій чи дозволів. Навчитися керувати хаусботом може кожний, на це вистачить максимум години. Ціни ж на оренду таких засобів невисокі, тому практично кожна родина чи компанія спроможна орендувати хаус-бот на тиждень-другий та влаштувати собі романтичний відпочинок на воді.
 
Оздоровчо-релаксаційний туризм
Сучасний світ характеризується високим ступенем напруженості повсякденного життя. Особливо це характерно для великих міст, мешканці яких потребують відпочинку, релаксації та оздоровлення. Одним зі стратегічних трендів польського туристичного продукту є наразі оздоровчо-релаксаційний туризм, тобто відпочинок у санаторіях, спа- та велнес-центрах, на кліматичних чи бальнеологічних курортах тощо. Зрозуміло, що такий відпочинок має характеризуватися високим рівнем сервісу - загальні «палати» на 4-6 осіб з вигодами на поверсі навряд чи сьогодні користуватимуться попитом. Утім, польські підприємці, що працюють у царині оздоровчо-релаксаційного туризму, це чудово розуміють, тому й надають своїм клієнтам сучасні послуги - номери готельного типу, різноманітне харчування, можливість вибору процедур та оздоровчі програми різної тривалості - від вікендових до кількатижневих. Конкуренція ж у галузі призводить до того, що ціни на послуги закладів, які пропонують такий вид відпочинку й оздоровлення, є порівняно невисокими (в середньому в кілька разів нижчими за аналогічні послуги у старій Європі) при європейському рівні якості.
Рекламна кампанія саме такого напрямку польського туризму здійснюється в усьому світі, Україну ж відокремлено як один з пріоритетних ринків. У результаті на території вашої держави здійснюватимуться різноманітні маркетингові заходи, зокрема, стенд Міністерства економічного розвитку Польщі буде присутній на виставці медичного туризму, яка відбудеться в Києві у жовтні цього року.

Культурний та подієвий туризм
Зрозуміло, що разом із перерахованими новаціями, ПОТ і надалі просуватиме й традиційні види туризму, такі, як міський, екскурсійно-пізнавальний та подієвий. Проте й тут на зовнішніх ринках з'являтимуться певні новації: так, акцент в екскурсійно-пізнавальному туризмі цього та наступного року здійснюватиметься на об'єкти історичної та культурної спадщини, що розташовані поза великими містами. У Польщі збереглася велика кількість історичних та архітектурних пам'яток: замків, палаців, фортифікаційних споруд, природних пам'яток на кшталт печер чи водоспадів, значна кількість яких розташована у маленьких міс¬тах чи селах. Більшість цих об'єктів можуть викликати зацікавленість в іноземних гостей, у тому числі й українців, відтак наше завдання - надати можливість туристам з ними познайомитися.
Це ж саме стосується й подій, які зазвичай є генератором туристичних потоків. До таких, як правило, належать спортивні змагання, концерти популярних у світі колективів чи фестивалі з різних видів мистецтва. У Польщі цього року таких подій лише у спортивній сфері відбудеться принаймні три:
• Чемпіонат Європи з волейболу;
• Міжнародні змагання з неолімпійських видів спорту;
• Чемпіонат Європи з футболу серед молодих гравців (до 21 року).
 
Польща за турецьким зразком? Невдовзі на ринку!
На українському ринку туристичний продукт Польщі користується попитом переважно серед індивідуальних туристів - кількість гостей нашої держави з українськими паспортами, які скористалися для організації поїздки до Польщі послугами туроператора, не перевищує 3%. Однак невдовзі це може змінитися - вже незабаром, після завершення узгодження всіх деталей, на українському ринку з'явиться польська пропозиція з «турецьким» акцентом. Тобто повноцінний туроператорський продукт з перельотом до місця призначення, проживанням у готелях обраної категорії, вибраним планом харчування, екскурсіями та розвагами на місці відпочинку. Так зазвичай працюють туроператори на масових напрямках, наприклад, на турецькому та єгипетському, проте й Польща цілком спроможна надавати своїм сусідам, в першу чергу українцям, відпочинок подібної форми та стандартів. Зараз я утримаюсь від деталей, скажу лише, що ми очікуємо завершення усіх переговорів із цього приводу на початку березня, відтак оголосимо про старт туроператорських програм до Польщі перед початком літнього сезону. Є сподівання, що вже наприкінці травня громадяни України зможуть в'їжджати до Євросоюзу, а відтак і до Польщі, без віз, що суттєво збільшить привабливість пропонованого туристичного продукту, який невдовзі з'явиться на українському ринку.

ДО РЕЧІ
За даними Держприкордонслужби України, протягом 2016 року до Польщі в'їхало 10111086 громадян нашої держави. Переважна більшість з них - 9996578 осіб -зазначили мету своєї поїздки як приватну. Службовою свою поїздку назвали 105072 особи, а під категорію «організований туризм» потрапили усього 9436 осіб. У той же час, якщо застосовувати методику UNWTO підрахунку туристичних потоків, виявиться, що значна кількість осіб, які назвали свою поїздку приватною, та практично всі, хто виїжджав зі службовою метою, кваліфікуються як туристи. Даних від польської сторони ми поки що не маємо, але, якщо враховувати тенденції, про які на самісінькому початку статті згадав пан Щурек, за підсумками 2016 року туристичний потік із України до Польщі перевищить 3 млн. осіб.

 

назад >>>