Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Опублікований в минулому номері «Українського туризму» матеріал про Гамбурзьку авіаційну конференцію викликав серед туристичної громадськості досить-таки широкий резонанс, і не тільки в Україні. Зокрема, до редакції звернулась пані Урсула Зіллінґ, яка є ініціатором та організатором згаданого заходу. Пані Урсула висловила бажання поділитися своїми міркуваннями щодо місця України на авіаційній карті світу та перспектив розвитку авіаційної галузі нашої держави у рамках глобального ринку тревел-послуг. Із задоволенням надаємо слово відомому й авторитетному фахівцеві, подаючи розмову з нею у вигляді інтерв'ю. Разом із тим, не сумніваємось, що читачам УТ буде цікаво ознайомитися і з враженнями українських фахівців, які цього року брали участь у Гамбурзькій авіаційній конференції.
 
- Пані Урсула, яке місце, на Вашу думку, обіймає Україна в авіаційній галузі Європи/світу?
- Статистика в'їзного потоку іноземних громадян в Україну показує близько 23 млн. осіб щорічно протягом останніх років. Серед них близько 6,2 млн. осіб скористались авіатранспортом. Для такої великої країни, як Україна, це зовсім небагато. Та я вірю, що ці показники можуть бути щонайменше уп'ятеро біль¬шими. Адже Україна має багато атракцій з точки зору туристичної індустрії, та неймовірно доброзичливих громадян. На жаль, ваша держава продовжує потерпати від невигідного іміджу через територіальні конфлікти з Росією. Втрата Криму, безумовно, негативно вплинула на привабливість країни, хоча Київ, Одеса та Львів пропонують надзвичайно багато цікавого для іноземних відвідувачів.
Але така ситуація, де превалює невизначеність, спонукає іноземців залишати для України низький пріоритет в їхньому списку подорожей. Так, lowcost-перевізники, такі, як Wizz Air, допомагають збільшити трафік, оскільки відкривають ринок з низькими тарифами, а також полегшують логістику до деяких регіональних міст. Так само не можна заперечувати, що навіть попередня заява Ryanair про початок рейсів до України цього року ще більше допоможе Україні стати помітнішою на авіаційній мапі Європи.
 
- Як Ви вважаєте, що необхідно, щоб підвищувалася роль України у трансконтинентальній/субконтинентальній мережі авіаційного сполучення?
- Як я вже казала, гадаю, що рейси lowcost-перевізників допоможуть Україні збільшити свою присутність на мапі європейського авіасполучення. Далекомагістральні рейси за моделлю lowcost могли б ще більше покращити ситуацію, але це вимагає насамперед стабільної бази.
Україна наразі програє в декількох сферах, починаючи від якості до іміджевих питань. Це також означає, що пасажири можуть уникати подорожі через Київ для трансконтинентальних маршрутів. Адже недостатньо мати новий аеропорт, навіть якщо він справді покращив сервіс. Щоб залучити трансфертного пасажира, потрібно здійснювати комплексне репозиціонування, покращення якості на кожному кроці досвіду клієнта. Сьогоднішня ситуація в Україні, де багато компаній мають хиткі фінансові позиції, іноді навіть близькі до банкрутства, і не можуть дозволити собі професійних тренінгів для своїх співробітників, не допомагає просуненню в цьому питанні. Щоб дійсно змінити цей статус-кво, потрібно мати дуже сміливий і новаторський підхід разом з відмінним виконанням поставлених завдань. Тоді можна буде досягти певного визнання та навіть «змусити» людей подорожувати через Україну, щоб отримати унікальний клієнтський досвід.
Оскільки українці відчувають технологічні тренди та мають дуже професійних інженерів програмного забезпечення, це може стати наріжним каменем для реалізації візії, де буде створена більша географія польотів, а Україна стане привабливішою. Якби не політична ситуація, цей IT-сектор міг би стати значно суттєвішою частиною економіки, що призвело б до додаткових потоків пасажирів. Позиціонування України як «Силіконової Долини» Європи могло б стати досяжним, якби країна мала чітку візію та рішучість у виконанні, помножену на базову політичну стабільність. Деякі спроби вже були зроблені в цьому напрямку, але бракує комплексної послідовності.
Україна також має багатообіцяючу базу в аеронавігаційній індустрії, хоча ситуація й ускладнена конфліктом з Росією. Багато людей на Заході не усвідомлюють, наскільки потужна ця індустрія, тому вона також потребує переорієнтації на українському ринку, що призведе до додаткових можливостей.
 
- Як, на Вашу думку, Гамбурзька авіаційна конференція може бути корисною для професіоналів авіаційно-туристичної галузі України?
- Оскільки я жила та працювала в Україні, я люблю цю країну і справді захоплююсь працьовитістю та бажанням рухатись вперед багатьох українців. З допомогою Гамбурзької авіаційної конференції ми прагнемо поєднати різні індустрії, поділитись кращим досвідом авіаційної та туристичної галузей від представників багатьох країн, щоб думати поза рамками та вчитись один в одного. Цього року я була рада бачити багатьох представників України, і базу¬ючись на їхніх відгуках, Гамбурзька авіаційна конференція допомагає створити нові ідеї та встановити корисні контакти. Прошу контактувати з нами, якщо у вас виникнуть будь-які питання з приводу конференції наступного року. Дати вже визначені -вона відбудеться 7-8 лютого 2018 року в м. Гамбург (Німеччина).
 
ВІД РЕДАКЦІЇ
Урсула Зіллінг є засновником та генеральним директором компанії XXL Solutions GmbH, яка спеціалізується на консалтинговій діяльності з фокусом на клієнта, технології, інновації та комерційні трансформації.
Починаючи з 2014 року, компанія XXL Solutions GmbH є організатором та ідейним наставником щоріч¬ної Гамбурзької авіаційної конференції www.hamburgaviationconference.com
Перед заснуванням XXL Solutions пані Урсула обіймала керівні посади серед провідних компаній авіаційної та туристичної індустрії - British Airways Group, Lufthansa, Lufthansa Systems, TUI та їхнього lowcost-перевізника HLX, Virgin Group, Brussels Airlines. Крім того, в період 2009-2010 рр. Урсула обіймала посаду Комерційного директора в авіакомпанії Aerosvit. Саме за її ініціативи у компанії було запроваджено програму Crazy Friday, завдяки якій через знижені тарифи на авіаквитки значна кількість українців, які до того не користувалися взагалі авіаційним транспортом, відкрили для себе можливості повітряних подорожей.
 
Артем ПЕТРЕНКО, директор з розвитку бізнесу компанії Sigma Software:
Гамбурзька авіаційна конференція направлена на дослідження питання інновацій та змін у поведінці авіапасажирів, спричинених стрімким розвитком інформаційних технологій. Наша компанія займається розробкою програмного забезпечення для різних галузей. Авіація - один із важливих пріоритетів. Тому ми не могли пропустити таку подію. Хоча наші клієнти - це авіакомпанії, аеропорти та ремонтні організації, для нас є важливим зрозумі¬ти кінцевого споживача, а саме - пасажира. Бо саме він, врешті-решт, формує порядок денний для всіх гравців на ринку. Побачити портрет пасажира, зрозуміти його бажання та потреби - це дозволить надавати нашим клієнтам кращий сервіс. Звісно, за два дні конференції неможливо було обговорити всі поточні тренди в авіації, але це дозволило значно покращити наше бачення. Нові ідеї, думки, руйнування стереотипів - це все ми отримали від конференції. Ще багато чого треба пізнавати, світ продовжує змінюватись і треба слідкувати за цими змінами. Тому ми плануємо й надалі брати участь у подібних конференціях.
Цього року Україна була представлена у Гамбурзі досить цілісно. Були представники авіакомпаній, аеропортів, IT компаній. Наступного року хотілось би побачити когось з українських інноваційних стартапів, що створюють продукт для авіаційного ринку. Укра¬їнським компаніям варто більше брати участь у заходах такого роду. Це чудовий майданчик для збору різних думок і поглядів на проблематику галузі.
Українські IT-компанії допомагають усьому світові впроваджувати інновації та створювати нові продукти та сервіси. В той же час авіаційна галузь в Україні сильно відстає інноваційно від інших галузей. Світ проходить етап так званої діджиталізації. Авіаційний бізнес розуміє потребу змін, але не має чіткої стратегії та розуміння, з чого починати. Це було одним з важливих питань, що обговорювались на конференції.
Щиро сподіваємось, що наступного року наша компанія зможе виступити на конференції з рішенням, розробку якого ми забезпечуємо. Це доволі цікаве рішення, що дозволяє аеропортам ефективно та зручно продавати додаткові послуги пасажирам. Очікуємо, що цього року цей продукт буде запущено і ми зможемо продемонструвати перші результати.
Участь у конференції дозволила нам краще і глибше зрозуміти процеси, що відбуваються в галузі пасажирських авіаперевезень. Наша компанія отримала велику кількість ідей, що можуть додати цінності продуктам і рішенням, що ми пропонуємо нашим клієнтам. Звичайно, ми будемо їм радити впровадити їх. Так само, ми ділимося здобутими ідеями з новими, потенційними клієнтами.
 
Наталія НИЩЕНКО, виконавчий директор SMARTLINE GROUP:
Участь у міжнародних заходах такого рівня є завжди надзвичайно корисним джерелом натхнення та місцем народження нових ідей. Метою відвідування Гамбурзької авіаційної конференції було ознайомлення з сучасними світовими тенденціями: про що думають та говорять основні гравці в індустрії подорожей. Власне нам вдалось підтвердити правильність нашої стратегії розвитку - майбутнє за персоналізацією пропозицій для клієнтів та за безумовно найкращим клієнтським досвідом. Зокрема, минулого року, як тільки було анонсовано технологію ботів у месенджерах, ми од¬разу розпочали роботу над запровадженням цієї технології для розвитку своїх продуктів. Наразі боти - це must have для кожної компанії, що прагне не втрачати спільну мову зі своїми клієнтами. Ми раді, що обрали правильний вектор розвитку і спікери на конференції це підтвердили. Від так не дивно, що наступного року наша компанія планує участь у Гамбурзькій авіаційній конференції як доповідач на тему розвитку лояльності клієнтів. Наша компанія є партнером компанії MasterCard і в Україні ми запускали такі проекти, як MasterCard Lounge та автоматизовану послугу Fast Line для власників преміальних карток MasterCard. У своїй темі готові розкрити досвід запуску таких проектів та ефективність їх використання, зокрема розвиток лояльності клієнтів.
Що ж до участі інших представників України в цьому авторитетному форумі, то варто зауважити, що конференція є досить вузькою у тематиці, тому була б корисною в першу чергу авіаперевізникам й аеропортам. Ми були раді зустріти цього року на конференції колег з МАУ та аеропорту міста Львів.
Прикро, що не було представників з головних авіаційних воріт України - «Борисполя». Адже, працюючи над запуском спільних проектів, ми завжди опираємось на позитивний досвід колег у Європі й готові запроваджувати надсучасні технології саме в Україні.

назад >>>