Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Традиція проводити Всесвітні виставки почалася ще в середині позаминулого століття: перший захід, що носив таку назву та який насправді міг претендувати на всеосяжність, відбувся в Лондоні 1851 року. З того часу пройшло 66 виставок такого масштабу. Всесвітні виставки, або ЕКСПО, які проводилися до 1938 року, були присвячені технічним новинкам та способом поліпшення життя для людства. Країни, які облаштовували виставкові павільйони, намагалися здивувати світ чимось оригінальним, привернути до себе увагу - адже це гарантувало підвищення конкурентоздатності для національної економіки та, відповідно, збільшення прибутків для тамтешніх підприємців. Деякі споруди, зведені під ті чи інші ЕКСПО, стали видатними туристичними атракціями для всього світу. Так, однією з найвідоміших атракцій такого роду стала Ейфелева вежа у Парижі, яку було споруджено до Всесвітньої виставки 1889 року.
Цікаво, що індустрія Всесвітніх виставок не припиняла своєї діяльності й під час Першої світової війни: ЕКСПО-1915/16 відбулися в Каліфорнії, в містах Сан-Франциско та Сан-Дієго. Утім, на той час США ще не брали участь у війні, дотримуючись нейтралітету.
Починаючи з 1939 року, технологічні новинки в індустрії Всесвітніх виставок відійшли на другий план, відтак проведення ЕКСПО стало переслідувати в основному гуманітарну та культурологічну мету. Утім, Друга світова війна, що вибухнула в Європі 1939 року, майже на десятиліття припинила проведення виставкових заходів: остання виставка передвоєнного періоду відбулась у 1940 році у Нью-Йорку, коли США ще дотримувались нейтралітету. А першу повоєнну ЕКСПО приймала у 1949-50 рр. столиця острівної держави Гаїті Порт-о-Пренсі.
Починаючи з 1988 року, мета проведення Всесвітніх виставок знову змінюється: тепер подібні заходи в основному спрямовані на покращення іміджу учасників, а в першу чергу - держави, що приймає ЕКСПО. Утім, схоже, що останнім часом тематика технічних досягнень в індустрії ЕКСПО знову стає актуальною: так, девізом найближчої до нас Усесвітньої виставки, що відбудеться у столиці Казахстану Астані з 10 червня по 10 вересня, є «Енергія майбутнього».
Для чого українському бізнесу Всесвітня виставка? Власне кажучи, для того ж самого, що й будь-який тематичний захід подібної величини: знайомство з пропонованими продуктами та пошук партнерів. Враховуючи девіз виставки, не виключено, що саме в казахстанській столиці українські підприємці знайдуть багато потенційних партнерів у високотехнологічних галузях, зокрема, в енергозбереженні та енергоефективності. А це, як відомо усім, є вельми актуально для індустрії гостинності: адже користування природними ресурсами та комунальними послугами складає відчутну частину собівартості туристичних послуг. Оскільки вітчизняні підприємці у будь-якому разі здійснюватимуть інвестиції в галузь, на наш погляд, використання сучасних технологічних рішень (та, відповідно, інвестування саме в них) цілком може скоротити термін окупності вкладень та, відповідно збільшити прибутки.
Позитивним фактором, що сприятиме відвідуванню ЕКСПО-2017 українськими підприємцями, є й місце її проведення: Казахстан знаходиться порівняно недалеко від України, долетіти туди можна за допомогою середньомагістральних вузькофюзеляжних літаків, а ціни на послуги туристичної інфраструктури є цілком прийнятними з точки зору громадянина України. Тому не дивно, що в очікуванні на великий попит на відвідування ЕКСПО з українського боку, починаючи з 1 червня казахстанська авіакомпанія Air Astana (яка є офіційним перевізником ЕКСПО-2017) відновлює пряме сполучення між Києвом та Астаною. Рейси здійснюватимуться 5 разів на тиждень за допомогою літаків Airbus A320 та Embraer 190. Цікаво, що всі пасажири міжнародних рейсів, які будуть прибувати в Астану з 1 червня до 10 вересня, отримуватимуть безкоштовний вхідний квиток на ЕКСПО (більш детальна інформація на сайті а\к Air Astana). Час у польоті складає лише 4 години, до вартості квитка в економ-класі входить перевезення зареєстрованого багажу масою 20 кг, гаряче харчування, напої, а також можливість вибору місця у салоні.
Немає жодного сумніву, що така пропозиція якнайкраще стимулюватиме українських підприємців та представників ділових кіл до відвідин ЕКСПО в Астані. Адже наступний захід подібного масштабу відбудеться лише за 3 роки - у Дубаю... 

ДО РЕЧІ
Відповідно до офіційної інформації від організаторів ЕКСПО-2017, станом на кінець квітня участь у виставці підтвердили більше 112 держав світу та 18 міжнародних організацій.
Територія виставки обійматиме 174 гектари. При цьому власне виставкова площа складатиме 25 га. Ключові об'єкти виставки забезпечуватимуться «зеленою» електроенергією, виробленою з відновлюваних джерел, в тому числі з вітряків, які вже установлено на території виставкового комплексу. Крім того, на виставці працюватиме інтелектуальна система регулювання енерговитрат Smart Grid, яка дозволить знизити витрати електроенергії як у павільйонах, так і для потреб вуличного освітлення.
Очікується, що протягом 3 місяців роботи виставки ЕКСПО-2017 відвідають близько 5 мільйонів осіб. Для мешканців та гостей Казахстану організатори розробили спеціальні туристичні маршрути, які включають відвідування як виставок, так й інших туристичних атракцій, у тому числі занесених у список всесвітнього надбання ЮНЕСКО. Крім того, на відвідувачів ЕКСПО чекатиме культурно-розважальна програма, що складається з 3 тисяч заходів.
Вартість квитка на ЕКСПО-2017 складає від 4 до 8 тисяч казахських тенге (252-504 грн. за курсом НБУ станом на 24 квітня 2017 р. - Ред.) залежно від дня тижня та умов використання (робочий день, вихідний день, фіксована чи відкрита дата). 

назад >>>