Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Олексій Білецький, засновник центру креативного туризму Херсon
Практично кожний українець з легкістю покаже на карті, де знаходиться Херсонщина, навіть не побувавши тут жодного разу. У більшості з наших співгромадян перша асоціація: «Це перед Кримом». І так було багато років: Херсонщина лише надавала свої дороги та придорожні ринки з яскравими фруктами й низькими цінами для тих, хто прямував до Криму. Тим часом подорожні навіть не здогадувались, як багато вони втрачають. Однак тимчасова відсутність Криму (а ще, можливо, валютний курс) дали свої результати: українці активніше почали вивчати свою країну та подорожувати її теренами.
Говорячи про поїздки на Херсонщину, хотілося б наголосити на унікальності нашого краю. Це, звичайно, географічні риси: 2 моря й сотні кілометрів пляжів, 19 річок та більше 1000 озер, Асканія-Нова та інше. Та варто взяти до уваги, що херсонська земля зі столицею в Херсоні знаходиться на перехресті культур, епох та стихій. Народи тут змінювали один одного, а торговельні шляхи «Шовковий» і «З варяг у греки» вдало перетнулися саме в цьому місці. Так епохи створили тут унікальний синтез культур і листковий пиріг історії, зберігши родзинки Півдня для туристів.
 
Херсон як центр туристичного кластеру
Наша компанія підходить до Херсонщини як до своєрідного туристичного регіонального кластеру, який дає можливість отримати різноманітні враження за короткий проміжок часу - навіть за 2-3 дні. Бо на Херсонщині все поруч, та ще й за доступними цінами. Цікаві локації й місця для відпочинку гармонійно розташовані навколо обласного центру, що робить його зручним для розміщення й ночівель. Відтак гості регіону мають можливість відправлятися в побудовані за радіальним принципом подорожі довжиною в світловий день. Це зручно з точки зору комплексного ознайомлення з пам'ятками й дестинаціями різних регіонів нашого краю, не витрачаючи час на заселення в готелі в різних місцях.
З 14 по 16 червня учасники туру для вітчизняних журналістів та співробітників туристичних компаній, у тому числі й представник журналу «Український туризм», провели кілька днів у самому Херсоні та навколо обласного центру. Вони на власні очі побачили те, як проходять деякі екскурсії та поїздки, як народжується вино в історичному шато князя Трубецького, були посвячені в деякі масонські таємниці на екскурсії «Херсон де масон», побачили красу острова Джарилгач й сотні тварин, що мешкають там, серед яких дельфіни, олені, муфлони, лані, лисиці...
Краса, унікальність та гостинність тих земель не викликають жодних питань. Однак для туроператорів, які розроблятимуть до нашого краю тури, варто уточнити деякі подробиці. Спробуємо це зробити у форматі FAQ, тобто часто виголошуваних питань.
 
- Туроператор: що яскравого й незвичайного є на Херсонщині, що могло б зацікавити українців відпочивати й подорожувати теренами краю?
- XepcON: Херсонщина приваблива тим, що може здивувати й порадувати гостей різних цільових аудиторій. Хтось віддає перевагу проводити час на пляжах, а ввечері відвідувати нічні клуби, дехто віддає перевагу оздоровленню в цілющих джерелах, гейзерах та лікувальних грязях. Хтось любить осідлати квадроцикл і відчути швидкість, шум вітру - увесь драйв в Олешківських пісках, інші давно прагнули морських або річкових пригод, кайт-серфінгу, фін-серфінгу, яхтингу - усе це надає острів Джарилгач або лабіринт херсонських плавнів. До водних розваг долучаються риболовля, купання, фото-полювання... А на додаток - дегустаційні тури на коньячний завод Таврія або в історичне шато князя Трубецького, де роблять напої не тільки смачно й добре, але й з аристократичною вишуканістю. 
Заповідник Асканія-Нова презентації не потребує. З кожним роком він стає кращим, більшим й різноманітнішим. Особливий захват у гостей викликає сафарі безкрайніми й первозданними степами, в оточенні бізонів, зебр, диких коней та оленів. Для любителів дауншифтингу підходить Кінбурнська і Тендрівська коси з їхніми безлюдними пляжами, дельфінами, черепашками й найчистішим повітрям. Ті, хто любить ходити, лазити, дертися й дивитися, без сумніву, вподобають Актовський та Арбузинський каньйони. Хоч вони й розташовані в сусідній Миколаївській області, але туди дуже зручно їхати з Херсона, слухаючи розповідь гіда про історію наших земель. Для тих, хто любить не тільки дивитися, але ще й слухати, розроблено різноманітні тематичні екскурсії затишним історичним центром Херсона та фортецею 18-го століття, а так само колоритні кав'ярні і ресторани з місцевою локальною південною кухнею.
 
- ТО: Чому українським туроператорам варто співпрацювати саме з вашим центром, а не будувати тури за традиційними схемами, співпрацюючи з інфраструктурними об'єктами?
- XepcON: Якщо говорити про наші тури вихідного дня, які пропонують туристам вітчизняні туроператори на партнерських засадах, то не можна сказати, що вони кращі за традиційні тури чи самостійні поїздки. Просто наш продукт призначений для іншого. А саме, щоб за порівняно нетривалий проміжок часу отримати максимум вражень, якісних емоцій, задоволення, при цьому витрачаючи мінімум часу на переїзди, очікування й пошуки потрібного.
В наших турах не передбачено звичного «вільного часу» (який зазвичай означає: «знайдіть самі, куди піти»). З раннього ранку і до вечора наші гості знаходяться або в подорожі, або в пригоді.
Ну й, зрозуміло, важливий момент - якість послуг. Складаючи тури й екскурсії, ми гарантуємо якість гідів, транспорту, їжі, ракурсів для фото. Бо далеко не кожний турист знає, чого він насправді хоче, та вміє обрати відповідний набір послуг. Звичайно, кожному варто хоча б приблизно уявляти, що він хоче отримати: релакс, гастрономічне задоволення, активний відпочинок або відпочинок для дитини? Саме тому наша компанія розробила кілька пропозицій для туристичних операторів - з урахуванням різних бажань та можливостей.
Варто зазначити: ми переконані, що гості, приїж¬джаючи на відпочинок, мають відпочивати, а не думати, де поїсти, де оселитися та як від вокзалу дістатися до старту екскурсії. Тому ми завжди зустрічаємо свої групи, допомагаємо з поселенням. Партнери з розміщення й харчування дозволяють організувати все швидко і в зручний час. Під час дороги до віддалених локацій (хоча в херсонських землях все поруч) туристи не нудьгують: наші гіди супроводжують поїздки розповідями як на конкретні теми, пов'язані з тематикою екскурсії, так і дають загальну інформацію про відпочинок, землі й можливості проведення часу на Херсонщині. Наші гіди порадять, де придбати гарні сувеніри, де запастися одним із кращих українських вин за «партнерськими» цінами... А «обов'язок» туристів - лише дивуватися, фотографувати, насолоджуватися гарною їжею та добрим вином, захоплюватися й постити фото в соціальних мережах, збираючи схвальні «лайки».
 
- ТО: Ви наголошуєте на партнерських відносинах із українськими туроператорами. У яких цифрах вони виражаються?
- XepcON: Формуючи умови, наповнення турів та їхню вартість, ми враховуємо інтерес наших партнерів. Так, на прикладі одного з найпопулярніших бюджетних турів «Південна пригода», куди входить тематична екскурсія «Херсон де масон», 2-годинна прогулянка на байдарках херсонськими плавнями, поїздка в Асканію-Нова, ночівля в готелі, 2 сніданки й 2 обіди , екскурсійний супровід, трансфер вокзал-готель-вокзал, де рекомендована роздрібна ціна 1800 грн. з особи, наші партнери мають ціну 1600 грн., якщо група до 10 осіб, і 1400грн, якщо група від 10 до 40 осіб. Таким чином, ми готові сплачувати по 400 грн. за кожного гостя у вигляді партнерських відсотків. Бо ми в туризмі - всі в одному човні. Нам всім важливі задоволені гості, якісні підрядники та розвиток всієї країни. А дати це може саме туризм.
 
Тетяна КОВАЛЕНКО, директор з туризму «Виноробне господарство Князя П.М.Трубецького»:
Херсонщина має величезний потенціал для розвитку внутрішнього туризму. Крім пляжів, на території області можна знайти величезну кількість архітектурних пам'яток, унікальних природних об'єктів і заповідних зон. А відносно невеликі відстані між об'єктами
сприяють тому, що екскурсійні багатокомпонентні тури у своїй більшості не є виснажливими для їх учасників. Головне - налагодити інфраструктурну складову, забезпечити комфортне пересування туристів та отримання ними інформації про самі об'єкти. Виходячи з відгуків наших гостей, вони не очікували побачити в Херсонській області виноробне господарство з замком, джерела, які навіть можна назвати водоспадами, що б'ють прямо з-під стіни замку Князя Трубецького. А також отримати сучасний комфортний номер з європейським сервісом в готелі при виноробні.
З огляду на наведене, а також на те, що етногастрономія наразі перебуває у тренді в усьому світі, а в Україні ж тільки починає набирати обертів, то такий вид туризму - це одна з «фішок» Херсонщини. Його треба активно розвивати, що власне, ми й робимо, пропонуючи туристам дегустації наших вин, екскурсії виноробнею й замком Князя Трубецького. У гостей є можливість забронювати номер на території виноробного господарства й залишитися тут на ніч. А ще - відвідати наш ресторан, який запропонує страви, що готуються з місцевих продуктів та за автентичною рецептурою півдня України.
 
Нік ЛИСИЦЬКИЙ, директор з маркетингу туристичного оператора Wonders & Holidays:
Якщо стратегічно, то Херсонщина є одним із найперспективніших туристичних регіонів. Перш за все, завдяки Чорноморському узбережжю, яке тут з точки зору екології значно чистіше, ніж в Одеській області. Втім, зараз цей потенціал освоєний дуже слабо, а для його реалізації необхідна або державна програма, або серйозні іноземні інвестиції. Та крім моря, в Херсонській області багато природних та історичних пам'яток, які роблять її цікавим місцем для екскурсійного туризму й активного відпочинку вже сьогодні.
Та для суттєвого збільшення й розширення турпотоків до цього краю є певні перешкоди. Перш за все, це транспортна проблема (яка, у принципі, актуальна для всієї України). Якщо дістатися з Києва в Херсон досить просто (хоча не завжди зручно, та й у сезон можуть бути проблеми з квитками), то з інших міст це такий собі «челендж». А відпочивати прагнуть далеко не тільки кияни, й не кожний мешканець регіонів України поїде до Херсонщини через Київ.
Утім, наша компанія долає ці, та й інші, труднощі. В першу чергу ми орієнтуємось на екскурсійний та корпоративний туризм, відтак працюємо над просуванням саме цих можливостей регіону - активного відпочинку, відвідування національних парків, дегустаційних турів. Дуже вдячні за допомогу в цьому колегам з Центру туризму і пригод «ХерсON».
 
Наталія МЕЛЬНИК, в.о. зав. сектора розвитку туризму Управління культури Херсонської міської ради:
Херсон є невід'ємним цілим Херсонської області, як туристично-привабливого регіону, адже залишається транзитним містом по напрямку до морських курортів. Тому головним завданням для успішного розвитку міста є надання йому статусу культурного-туристичного центру Херсонської області (Таврійського краю). Багата історія, величезна культурна спадщина, екологічна чистота, наявність різноманітних рекреаційних зон відпочинку, в тому числі акваторія ріки Дніпро, що забезпечує доступ до подорожей водним транспортом серед дивовижного тваринного та рослинного світу зелених плавнів, задовольнять найвибагливіших гостей.
Зручне транспортне сполучення та близьке розташування Херсона по відношенню до Азовського та Чорного морів (час переїзду автотранспортом в один бік від 1 до 2,5 год) зможуть забезпечити курортникам гарний, як одноденний, так і довгостроковий відпочинок.
Окрім пляжного відпочинку щороку для гостей Херсона та області розробляються нові туристичні маршрути.
Перевага в тому, що Херсонщина може стати відкриттям для пересічного туриста. На жаль, туристична галузь поки що не є пріоритетним напрямком соціально-економічного розвитку міста. Проте є певні якісні зрушення щодо вирішення цієї проблеми при підтримці депутатського корпусу та виконавчих органів Херсонської міської ради. Зокрема, у якості таких зрушень можна розглядати діяльність сектора розвитку туризму управління культури Херсонської міської ради. Нашою основною ціллю є популяризація та просування міста Херсона на всеукраїнському рівні. Тож для цієї мети забезпечується проведення низки заходів як на міському та обласному, так і на національному рівнях. Налагоджено тісну співпрацю з громадськістю та приватним бізнесом міста; започатковано премію «Бренд Року» - як стимул для розвитку сфери туристичного бізнесу; систематично проводяться інфотури для представників всеукраїнських та міжнародних ЗМІ та туристичних операторів; місто бере участь у міжнародних туристичних виставках; підписано меморандум про перехресний маркетинг із містами Луцьком та Львовом; затверджено єдиний для міста та області унікальний бренд «Скіфське сонце» - місто сонця, промені якого направлені пішохідними та транспортними шляхами у різні куточки Таврійського краю до незвіданих природних красот, дивовижних явищ, колоритного відпочинку, екстремальних розваг і шедеврів національної кухні.
Злагоджена команда однодумців впевнено йде до поставленої мети й у співпраці з професіоналами туристичної галузі вірить в успіх.

 

назад >>>