Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Швейцарія вважається елітним туристичним напрямком, у першу чергу через надзвичайно високий рівень життя у державі та відповідні ціни на послуги туристичної, транспортної інфраструктури та супутніх послуг. Тим не менше, ця країна є привабливою для багатьох туристів: щороку її відвідує близько 10 млн. іноземних гостей. Це, звичайно, суттєво менше, ніж у сусідній Франції, яка щороку зустрічає понад 80 млн. іноземних туристів, проте не так вже й мало для зовсім невеликої як за площею території, так і за кількістю населення, країни.
Туристичний бізнес у Швейцарії розвивається досить-таки швидкими темпами, тому потенціал гостинності цієї країни щороку стає вищим. Відтак інфраструктура альпійської конфедерації може прийняти значно більше туристів, ніж приїжджає на її терени зараз, у тому числі й українських.
Саме тому Швейцарія здійснює на теренах іноземних держав, у тому числі й нашої, різноманітні промоційні програми та акції, спрямовані в тому числі на поширення інформації про додаткові, тобто не гірськолижні, можливості туризму й відпочинку в цій мальовничій країні. А також на комплексні продукти, які включають до себе, крім гірськолижного відпочинку, ще й екскурсійні тури теренами Швейцарської Конфедерації, участь у різноманітних фестивалях та майстер-класах із традиційних для Швейцарії промислів, спа та ведлнесу, шопінгу і т.д.
Незважаючи на те, що українських туристів у Швейцарії порівняно мало (близько 20 тисяч на рік), Switzerland Tourism розглядає наш ринок як перспективний для залучення мандрівників до своєї держави. Звичайно, йдеться далеко не про масовий туризм - на превеликий жаль, відпочинок у Швейцарії може собі дозволити далеко не кожна українська родина. Проте за будь-яких умов на наших теренах є споживач швейцарського туристичного продукту. Більше того, з роками кількість таких споживачів збільшується. Такі речі ретельно відслідковуються у Швейцарії, відповідно Switzerland Tourism ухвалює рішення про застосування тих чи інших маркетингових інструментів на іноземних ринках.
24 жовтня в київському готелі Radisson Blu відбувся семінар для представників вітчизняних ЗМІ, які спеціалізуються на туристичній тематиці. Захід пройшов під гаслом Upgrade your Winter та був присвячений додатковим можливостям туризму в зимовий сезон для іноземних громадян, зокрема й українців. Так, директор з розвитку ринків, що розвиваються, та спеціальних проектів Switzerland Tourism Федеріко Соммаруґа у своєму виступі наголосив на тому, що в галузі промоції свого туристичного продукту на зовнішніх ринках Швейцарія пішла шляхом його індивідуалізації та наближення до потреб кожного. Адже, крім тради-ційного відпочинку на гірськолижних курортах цієї країни, гості альпійської республіки можуть взяти участь у численних фестивалях, здійснити подорож Швейцарією за програмами «Гранд Тур» чи «Гранд Тур потягом», познайомитися з народними ремеслами та традиційними промислами мешканців швейцарських кантонів (виробництво сирів, шоколаду, виноробство, відвідання виробництв годинників та славнозвісних армійських ножів) та багато що інше. При цьому більшість туристичних атракцій, маршрутів чи заходів персоналізовано, тобто пов'язано з тією чи іншою персоналією, яка заснувала дестинацію чи кардинальним чином вплинула на її розвиток. Наприклад, своєрідним символом щорічного Анґаденського лижного марафону стала «мадам-ветеран»: пані Франсуаза Штегель бере участь у кожному з таких заходів, починаючи з 1969 року.
Крім того, швейцарська туристична індустрія про¬понує своїм клієнтам комплексний підхід до задово¬лення їхніх потреб. Скажімо, турист, який прибуває на відпочинок до альпійської республіки, але непев¬но почуває себе на лижах, може суттєво поліпшити свої навички, скориставшись пропозицією Алуїса Катомена - лижного тренера, який працює на курорті Брігельс, розташованому в регіоні Ґраубюнґен. При чому для туристів, старших за 60 років, його уроки повністю безкоштовні.
В тому ж таки регіоні між курортами Андерматт та Дізентіс, у найближчому майбутньому курсуватиме спеціальний потяг apres ski (цей термін можна перекласти як «пост-лижний» - Ред). Квитком на нього служитиме чинний ski pass. Це ще одна туристична атракція, яка дає можливість гостям швейцарських курортів почувати себе комфортно та отримувати задоволення від відпочинку.
Представник в Україні Женевського туризму Альбіна Рассамакіна, яка продовжила виступ пана Соммаруґи, познайомила присутніх з можливістю відпочинку в Женеві. Адже ця столиця франкомовної частини Швейцарії надає своїм гостям численні можливості як відпочинку й розваг, так і бізнес-туризму. Крім того, Женева є своєрідною брамою до Альп, тому зупинка в цьому старовинному місті над Женевським озером духовно збагатить кожного з її гостей.
Досить цікавою була презентація й від освітньої агенції DEC Education, що її здійснила керівник закордонних проектів Ірина Кузьменко. Хоча напряму туристичної індустрії вона не стосується, тим не менше, наявність іноземних, у тому числі українських, студентів у Швейцарії так чи інакше впливає на туризм. Адже до студентів у гості приїжджають батьки чи друзі, відповідно, вони користуються туристичними послугами на базовому рівні. Та скоріш за все, такі туристи (можливо, разом зі студентами швейцарських шкіл та університетів), теж захочуть відправитись у подорож цією мальовничою та дуже привабливою з точки зору туризму країною. Відповідно, логіка поєднання туристичної та освітньої презентації в одному заході була цілком зрозумілою.
Насамкінець до учасників семінару приєдналися Надзвичайний і Повноважний посол Швейцарської Конфедерації пан Ґійом Шойер та регіональний представник авіагрупи Lufthansa в Україні, Білорусі та Молдові Рене Койнзак. Пан Койнзак повідомив, що в Україну після 3,5-літньої перерви повертається авіакомпанія SWISS. Починаючи з літньої навігації ІАТА, тобто з 26 березня наступного року, вона здійснюватиме 4 рейси на тиждень між Цюрихом та Києвом. Це, варто зазначити, теж непоганий індикатор розвитку української туристичної галузі: за SWISS у професійних колах давно вже закріпилася слава авіакомпанії класу «бутік». Відтак її прихід в Україну свідчить про прогнозованість збільшення тур-потоку в бік як до Швейцарії, як Західної Європи, так і по всій маршрутній мережі авіагрупи Lufthansa.

назад >>>