Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Міжнародна асоціація повітряного транспорту опублікувала результати багатолітнього моніторингу показника населеності пасажирських літаків по всьому світу. Результати відображають щотижневу зміну показника load factor, починаючи з 1990 року по кінець 2017-го.

Показник населеності, чи заповнюваності бортів - це один з основних економічних реперів, який напряму впливає на рентабельність авіаційних перевезень. Адже, якщо заповнюваність невисока, авіакомпанія заради беззбитковості експлуатації своїх літаків мусить установлювати певний рівень цін для тих пасажирів, хто все ж таки віддає перевагу повітряному транспорту перед іншими. Таким чином, авіаперевезення стають менш доступними для широкого загалу.
У зв'язку із цим кожна авіакомпанія намагається всіма можливими способами підвищувати заселеність своїх бортів. Як свідчать дані ІАТА, у глобальному масштабі це їм вдається. Хоча попит на авіаперевезення залежить від багатьох факторів: на наведеному графіку вказані причини найбільших «провалів», тобто зниження попиту та, відповідно. населеності бортів.
У листопаді 2017 року середній показник завантаженості пасажирських бортів досягнув 82% - уперше з початку моніторингу, тобто першого тижня 1990 року. Крива зміни load factor за ці роки найкраще апроксимується лінійною функцією, проте містить кілька локальних провалів, пов'язаних із негативними явищами світового масштабу: війні у Перській затоці 1990-1991 років, терористичної атаки на США 11 вересня 2001 року, епідемії' атипової пневмонії' навесні 2003 року та глобальній фінансовій кризі 2008-2010 рр. 

назад >>>