Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

У всьому світі ринок круїзного туризму розвивається випереджаючими темпами. Для того існує досить-таки багато причин, одна з найголовніших - це можливість відвідувати багато дестинацій за одну подорож. Крім того, варто зауважити, що круїзні продукти з кожним роком стають доступнішими для туристів - адже з побудовою та спуском на воду нових лайнерів пропозиція круїзного продукту збільшується, відтак, відповідно до ринкових законів, ціни падають. Слід також відмітити, що сучасні круїзні лайнери - як морські, так і річкові - зазвичай надають пасажирам високий рівень сервісу, який не поступається обслуговуванню в найкращих готелях світу. А в деяких специфічних аспектах і перевищує його (наприклад, прозорі частини палуб на рівні ватерлінії круїзного теплоходу).

УКРАЇНА: ОБЕРЕЖНЕ ЗРОСТАННЯ КРУЇЗНИХ ТУРПОТОКІВ
На жаль, наша держава відсутня у рейтингах круїзних напрямків - цей вид туризму в Україні усе ще вважається елітним та малодоступним. Не в останню чергу ще й тому, що з початком окупації Криму та російсько-української війни басейн Чорного моря для більшості круїзних компаній утратив свою привабливість, й суднозаходи круїзних лайнерів до Одеського порту практично припинилися. Хоча незадовго до початку війни італійська судноплавна компанія MSC саме в Південній Пальмірі відкрила пункт висадки/посадки на свої круїзні лайнери. Й не виключено, що за інших обставин її приклад наслідували б інші пароплавства. На жаль, наразі в Одесі неможливо сісти на
круїзний теплохід, так само, як і завершити тут круїз. Те ж саме справедливо і для більшості річкових круїзів.
Отже, у переважній більшості випадків громадянам України, щоб відправитися у морську чи річкову подорож, необхідно прибути до європейського (еміратського, карибського, північноамериканського тощо) порту відправлення. А відтак оформлювати візи та витрачатися на авіаперельоти. Хоча протягом 2017 року становище з оформленням віз суттєво покращилось - від 11 червня 2017 р. українцям, що мають біометричні паспорти, немає потреби оформлювати шенгенські візи для в'їзду до Європи, а з Нового року візові вимоги скасовано й при візитах до ОАЕ, відтак із цієї точки зору українцям суттєво легше стало брати участь у круїзних програмах. Наприклад, став доступнішим сегмент last minute cruises. Отже, в Україні спостерігається зростання кількості круїзних туристів - не в останню чергу завдяки наведеним вище причинам.
Слід, однак, зауважити, що безвіз діє не всюди. Наприклад, для в'їзду до Великої Британії' чи Ірландії громадянам України, як і раніше, треба оформлювати візи, при чому це стосується й круїзних туристів. А круїзи з відвіданням Британських островів тим часом на ринку є досить популярними. Більше того, візовий режим діє й у такій дестинації, як Гібралтар, до якого можливий в'їзд за шен-генською мультивізою, а от за безвізовим українським паспортом - ні.

CRUISE CRITIC ЯК ДЖЕРЕЛО ФАХОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Тим не менше, круїзний турпродукт залишається на теренах нашої держави суто індивідуальним. Отже, практично кожний туристичний агент, який продає круїзи, потребує додаткової інформації з метою розроблення оптимальної стратегії' спілкування з потенційними клієнтами у процесі продажу круїзного продукту. Відтак він зацікавлений у додатковій інформації' про ситуацію на круїзному ринку. У світі джерелом найповнішої та найоб'єктивнішої інформації про круїзи та круїзну індустрію вважається видання Cruise Critic, що випускається американською компанією The Independent Traveler. Це видання, крім усього іншого, щороку складає рейтинги круїзних теплоходів. Незважаючи на те, що ці рейтинги базуються на відгуках круїзних туристів, їх, тим не менше, можна вважати об'єктивними, оскільки читацька аудиторія видання перевищує 5 мільйонів на місяць, при цьому Cruise Critic заохочує значну їх кількість залишати відгуки про свої подорожі. З деякими з рейтингів від цього авторитетного видання, на нашу думку, найцікавішими для професіоналів українського ринку, редакція має намір познайомити читачів.
 
Однак, незважаючи на масовість та всеосяжність Cruise Critic, варто все ж таки пам'ятати, що він робиться американцями й у першу чергу в інтересах американців. Або, якщо бути зовсім точними, основна аудиторія Cruise Critic - це громадяни США, Канади, меншою мірою Великої Британії, Австралії, Нової Зеландії та Японії. А оскільки рейтинги від Cruise Critic є соціальними, тобто базуються на відгуках споживачів круїзного продукту, які у своїй масі, знову ж таки, є північноамериканцями, сприймати наведену інформацію як абсолют не варто. Та в будь-якому разі українським туристичним компаніям її варто взяти до уваги: врешті-решт, моду на круїзний продукт формує саме цільова аудиторія американського поважного видання...

Олена ПОПЛИНСЬКА, директор компанії «Тартус Тур» TARTUS TOUR
Круїзний туризм розвивається дуже швидко, і не тільки тому, що сьогодні наші туристи концентруються на виборі круїзу, а не на переживаннях та клопотах, пов'язаних з оформленням візи. Все більше українців визнають, що круїзи - це дуже цікаво, зручно, і весь час перебування в ньому розплановане й містить безліч подій. Бо ж протягом нетривалого періоду, наприклад, за тиждень, круїзні туристи мають можливість побачити 4-6 міст, отримати перші враження й побачити багато цікавого. А ввечері, коли білосніжний лайнер відходить від причалу - помилуватися чудо¬вими видами з моря, прогулятися на свіжому повітрі, відвідати шоу, послухати чудову музику в салоні чи танцювати що є сили під різноманітну музику. Адже на великих лайнерах туристи мають можливість обирати, під що їм танцювати: під «латину», чи під музику «80-х», чи насолоджуватись сучасними композиціями. «Безвіз» надає змогу як планувати круїз заздалегідь, так і вирушити раптово, якщо з'явилась така нагода і вільний від роботи час.
Якщо говорити про збільшення популярності круїзного туризму серед українців, то тут, як завжди, інформація вирішує безліч питань. Дедалі більше туристів вважає, що відпустка - це не тільки пляжний відпочинок, наші співгромадяни охоче опановують активний і пізнавальний спосіб життя, до якого, ми вважаємо, належать круїзи. Щоб українці здобули більше інформації, вітчизняні ЗМІ, в тому числі туристичні, наша компанія разом із колегами мають поширювати інформацію про «круїзний стиль» відпочинку, його зручність і переваги. Ми живемо в епоху технологій та інтернету, тож максима «краще один раз побачити, ніж безліч разів послухати» діє й тут. Ми ведемо сторінку у фейсбуці, на якій розповідаємо про круїзи, регіони, які наші туристи вже відвідали, публікуємо новинки круїзного бізнесу, роз¬повідаємо про нові круїзні лайнери, робимо сюжетні ролики про маршрути. Це дуже важливо не тільки для круїзів по морю, а й по річкам Європи й Ази, про які українські туристи майже не мають інформації.
Туристичні медіа, а також журнали, які випускають авіалінії, вже публікують багато інформації про різноманітні напрямки, але я не зустрічала багато матеріалів про круїзи. Звісно, кінострічки, та пізнавальні програми додали б більше популярності цьому чудовому напрямку.
Як повернути круїзний рух до Чорноморського регіону, зокрема, до Одеси? Якщо розглядати тільки навігацію у Чорному морі, то в нинішніх умовах ми маємо дуже обмежений перелік портів заходу. А це означає, що попит не буде дуже великий. Для того, щоб зробити продукт привабливішим, атрактивною має бути й ціна круїзу. Але, на наш погляд, все починається з ідеї. Щоб відродити круїзне судноплавство в Україні, треба побудувати хоча б один круїзний лайнер, який би мав змогу працювати в Чорному й Середземному морях, спланувати суднозаходи до портів регіону. Та сьогодні це може бути тільки Одеса, Туреччина і Греція, які багато наших туристів вже відвідали. Тож ініціатива тут має виходити від Міністерства інфраструктури України.

Ольга ДАНИЛИШИНА, Директор компанії «Центр круїзів Одеси»
З кожним роком популярність круїзів зростає серед українців. Вартість круїзів різноманітна й кожен може обрати той круїз, який підходить найбільш по ціні та напрямку. Щороку компанія MSC Cruises робить маршрути різноманітнішими та відкриває нові напрямки. Наприклад, цього року лайнери компанії прямують до Індії, Китаю та Японії. Крім того, компанія MSC Cruises має великі плани стосовно будівництва лайнерів нового покоління та облаштування власного острова. Наприклад, 2 червня цього року відбудеться інаугурація лайнера MSC Seaview.
Зрозуміло, що безвіз вплинув на попит українців на круїзні продукти. Багато туристів нервувались через можливість отримання відмови у візі. Наразі ж туристи почувають себе комфортніше та більш упевнено: адже немає необхідності збирати довідки, витрачати час на подачу документів та очікування візи. Відтак мандрувати стало легше та простіше.
Однак слід відзначити, що круїз є специфічним видом відпочинку. Чим ближче дата відправлення лайнера, тим менше залишається вільних кают, при цьому вартість каюти меншою не стає. Відтак грамотною стратегією оптимізації витрат на круїзний відпочинок є планування його заздалегідь. Круїзна компанія MSC Cruises регулярно пропонує туристам цікаві акційні тарифи, приємні подарунки та бонуси. Кожний турист має змогу обрати найцікавіший для нього маршрут за привабливою ціною.
Ще не кожний турист в Україні розуміє, що круїзний лайнер - це «готель на плаву». До вартості круїзу вхо¬дить проживання в каюті обраної категорії, харчування 20 годин на добу, розважальні заходи на борту лайнера, кваліфікований обслуговуючий персонал. На лайнері передбачено все не тільки для дорослих, а й для дітей різного віку. Для них постійно проводять майстер-класи і розважальні заходи. Також створені спеціальні дитячі групи для дітей різного віку. Батьки мають можливість залишити своїх дітей у такій групі та приділити час собі. Відтак з метою підвищення привабливості круїзного відпочинку серед українців, на нашу думку, оператори круїзних компаній та туристичні агенції мають усіма можливими способами доносити інформацію про можливості круїзних продуктів. Тим більше, що круїзні компанії регулярно проводять акції, пропонують спецтарифи, подарунки та бонуси. Задача оператора та туристичної агенції прорекламувати, надати інформацію, довести до відома українців про проведення акції, тощо.
Круїзний оператор має проводити семінари для підвищення рівня знань туристичного агента у круїз¬ній сфері, стимулювати його, надавати буклети/брошури з актуальною інформацією про круїзи. Словом, необхідно постійно робити рекламу. До тих пір, поки українці чують про круїзи та круїзні компанії, отримують інформацію про цікаві напрямки та акційні ціни, круїзи користуватимуться попитом. Кожна людина прагне відпочити з комфортом та
отримати нові враження. Круїз - це саме комфортний відпочинок та можливість отримати безліч нових вражень, тому що кожний день лайнер заходить у новий порт.
Що ж до повернення круїзних лайнерів до українських портів, то мушу зазначити таке: європейські круїзні компанії дуже переймаються безпекою своїх туристів та круїзних лайнерів. До того часу, доки, з їхньої точки зору, є загроза безпеці для круїзного лайнера та його пасажирів, європейські круїзні компанії не відновлять заходи в українські порти.
Крім того, багато залежить також від європейських туристів, їх обізнаності стосовно рівня безпеки в Україні. Якщо європеєць не буде переконаний у своїй безпеці, він не купуватиме круїз, маршрут якого пе¬редбачає захід в один або декілька українських портів. Якщо європейці не купуватимуть такі круїзи, то кру¬їзний лайнер не буде заповнений на 100%, а це означає, що круїзна компанія нестиме збитки. Які неприпустимі, тому що, наприклад, компанія MSC Cruises інвестує шалені гроші у будівництво нових лайнерів та облаштування власного острова. Круїзний бізнес, як будь-який інший бізнес, має бути прибутковим, а відпочинок туристів безпечним, комфортним та безмежно позитивним. Тому, ми маємо сподіватися, що найближчим часом становище у нашій країні стабілізується, рівень безпеки зросте та круїзні лайнери повернуться в українськи порти.

 

назад >>>