Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

 Як має розвиватися національний туризм у нашій країні? Відповідь на це складне питання можна знайти у інтерв’ю Надзвичайного і Повноважного Посла України у Республіці Польща Андрія Дещиці.

— Туризм врятує світ. Чи згодні Ви з цим?

— Усі ми знаємо, що світ врятує краса. Туризму, який асоціюється з позитивними емоціями, дозвіллям та тим, що приносить естетичне і моральне задоволення, цілком може бути це під силу. Туризм стимулює владу, підприємців та громадські організації докладати більше зусиль до збереження історичної та культурної спадщини, привертає увагу як до питань збереження навколишнього середовища, так і розвитку інфраструктури. Але, якщо серйозно, спочатку потрібно врятувати туризм. Епідеміологічні виклики, з якими намагаються впоратись усі держави світу, вплинули на галузь туризму чи не найбільше. Безпечний відпочинок та можливість подорожувати не лише у власному регіоні — питання актуального порядку денного.Відбулося засідання українсько-чеської міжурядової комісії з питань економічного та промислового співробітництва. При цьому чеську делегацію супроводжувала група понад п’ятдесяти чеських бізнесменів, які взяли участь у двосторонньому бізнес-форумі.

Український бізнес теж має значний інтерес до співпраці з чеськими партнерами. Свідченням цього є й те, що Чехія, здавалося б, невелика країна, але входить у десятку найбільших ринків для українських експортерів.

— Україна має великий туристичний потенціал. Наскільки ми його використовуємо?

— Безперечно, туристичний і рекреаційний потенціал нашої держави, велика кількість пам`яток культури та історії дозволяє бути потужним представником на світовому ринку туризму. Ця галузь в Україні наразі розвивається і високий рівень конкуренції сприяє створенню туристичних об’єктів, що відповідають високим світовим стандартам, вирішенню питання відповідності пропозицій до попиту і потреб споживачів послуг, формуванню привабливої для туристів та обґрунтованої економічно цінової пропозиції.

Крім того, з метою популяризації України у світі, покращення туристичного потенціалу та формування уявлення про нашу країну у людей, які ніколи її не відвідували, на державному рівні з 2018 року реалізовується масштабна кампанія Ukraine now. Це дозволяє продемонструвати нас як відкриту сучасну країну, де відбувається багато цікавого і яку варто відвідати.

— Польща швидко розвивається. Завтра поляки почнуть подорожувати не менше за німців. Як Україні до цього підготуватися?

— Галузь туризму в Україні наразі не готова конкурувати з розвиненими туристичними державами. Її розвиток, створення відповідних умов для підприємців, залучення іноземних інвестицій, розвиток інфраструктури — усе це є актуальним завданням для України. Туристам, незалежно від того, з якої країни вони завітали, важливо отримувати туристичні послуги відповідно до їх звичок та власного попереднього досвіду в інших країнах. Тому важливо спрямовувати зусилля на створення туристичних об’єктів з таким рівнем надання послуг та підготовкою персоналу, який дозволить витримати конкуренцію на ринку. За таких умов до України будуть приїздити туристи не тільки з Польщі, а й інших країн світу.

Разом з тим, варто звернути увагу, що найбільш популярними туристичними напрямками польських туристів є місця, які пов’язані зі спільним історичним минулим наших народів. У цьому зв’язку, безумовно, залучення інвестицій для відновлення історичних пам’яток, розвитку інфраструктури курортів, що відомі своїми мінеральними джерелами та реабілітаційно-оздоровлювальними можливостями, будівництво сучасних готелів та привабливих закладів харчування, створення цікавих атракційних об’єктів у цій місцевості сприятимуть збільшенню туристів з Польщі, які вже сьогодні готові купувати послуги преміум класу. Не варто ігнорувати також вплив на популярність напрямку подорожей наявність зручного сполучення та якості доріг. У цьому ми мали можливість вчергове переконатись влітку, коли після відновлення рейсів LOT до Києва, Львова і Одеси відчутно збільшилася кількість туристів з Польщі до цих міст.

— Завдяки всесвітній пандемії Україну в цьому році відвідало багато туристів з країн Азії. Що треба зробити щоб європейські туристи відкрили Україну?

— Епідеміологічна ситуація у світі та введення країнами карантинних обмежень змінила підхід туристів до вибору місць для відпочинку. Впродовж 2020 року перевага здебільшого надавалась внутрішнім поїздкам і тільки з початком 2021 можна говорити про поступове відродження міжнародного туризму. Так, за даними, оприлюдненими в листопаді цього року Державним агентством розвитку туризму України, нашу країну з початку 2021 року відвідало понад три мільйони іноземців, з яких 70 % це європейці та близько 25 % туристи з країн Азії, при цьому за кількістю туристів Польща знаходиться на третьому місці. Тому, незважаючи на об’єктивні чинники, що негативно впливають на кількість подорожуючих до України з метою відпочинку, в тому числі з країн Європи, туристи знають Україну і відвідують її, діляться враженнями про ці подорожі, що будуть враховані іншими туристами. Нам важливо надалі працювати над тим, щоб ці враження були позитивними.

— Чи може розвиток туристичної інфраструктури України змінити напрямок трудової міграції?

— Розвиток туризму та галузі організації подорожей відіграє важливу роль у вирішенні соціальних проблем, адже ця галузь створює досить велику кількість робочих місць, сприяє підвищенню рівня життя населення, стимулює розвиток страхової медицини, збільшує притік іноземної валюти в країни, що приймають закордонних туристів, сприяє інвестиційній привабливості. Якщо брати до уваги, що головним чинником трудової міграції є пошук можливості більш високого заробітку та рівня життя, звісно, поступовий розвиток туризму та збільшення можливостей працевлаштування і гідного заробітку має вплив на ці міграційні процеси. Разом з тим, масштаби трудової міграції українців частково зумовлені глобальною інтенсифікацією міграційних процесів у світі і лише розвитком туризму питання забезпечен ня зворотності трудової еміграції не вирішити, тут потрібен комплексний підхід.

Але не варто не помічати і позитивного впливу цього явища на нашу туристичну галузь, адже люди, які повертаються до України з досвідом роботи у сфері організації проведення дозвілля та подорожей в інших країнах, запроваджують найкращий досвід у власній справі. Спрямування ресурсів у справу на якій добре знаєшся, застосування інноваційних ідей та перевірених досвідом підходів, звісно сприяють досягненню бажаних результатів у підприємницькій діяльності.

назад >>>