Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

14 червня від одного з причалів Морського вокзалу Одеси за маршрутом «Шість курортних столиць Чорного моря» відправився круїзний лайнер «Аdrianа». Ця, на перший погляд, доситьтаки тривіальна подія ознаменувала собою ні що інше, як відродження колись надзвичайно популярної Кримсько-Кавказької лінії. Організатором круїзного руху на підзабутому вже напрямку виступила петербурзька компанія B&BS cruise company, яка накопичила неабиякий досвід в організації морських подорожей Балтійським морем та вирішила застосувати накопичені знання у південніших широтах. В якості круїзного лайнера було зафрахтоване судно «Adriana», яке прийшло в Чорне море з вод Карибського басейну. Ретростиль судна в поєднанні з чималою часткою кубинського екіпажу гармонійно вписалися в туристичні проспекти, зумівши зацікавити як дорослу публіку, в пам’яті якої залишилися приємні спогади про круїзи на КримськоКавказькій лінії, так і молоду аудиторію, зацікавлену у відносно недорогих морських подорожах.

Відродження легенди

Отже, з червня по вересень будь-хто може здійснити 7денну подорож Чорним морем на борту комфортабельного круїзного лайнера «Adriana». Під час круїзу турист відвідає шість портів Чорного моря: Одесу, Севастополь, Новоросійськ, Сочі, Феодосію та Ялту. Слід додати, що посадка й висадка здійснюється в будь-якому із зазначених портів.

«Перша концепція круїзу передбачає кільцеву подорож: круїз починається і в Одесі, і в Сочі, і в Ялті. У будьякому порту можна почати круїз і його закінчити. Друга концепція – він не вимагає закордонного паспорта.

У Росії тільки 20% громадян, що живуть у великих містах, мають закордонний паспорт. Думаю, в Україні навряд чи кардинально інша ситуація. Тому цільова аудиторія цього круїзу велика. Третя концепція – ми ніч йдемо, а вдень стоїмо в порту. Тому кожен день турист може витратити чимало часу на вивчення курортних міст», – каже Ігор Рюриков, президент Асоціації учасників круїзного ринку СанктПетербурга, представник компаніїфрахтувальника судна.

Лайнер чи яхта?

Лайнер «Adriana» побудовано 1972 року, швидкість руху – 15 вузлів (тобто 27 км/год),

максимальна пасажиро-місткість – 300 осіб. Незважаючи на солідний вік, корабель пройшов три капітальних ремонти. В результаті сьогодні замінено навіть багато елементів корпусу корабля, не кажучи вже про двигуни й інші механічні пристрої. Про ступінь його безпеки й високі ходові якості може свідчити досвід експлуатації у попередніх круїзах навколо Куби. Саме там корабель влаштовував своєрідний екстрім-атракціон, входячи в лагуну і зариваючись носом у мілину біля берега, а потім висаджуючи пасажирів на шлюпках на дике узбережжя. Після цього своїм ходом (!) судно знімалося з мілини і виходило в море. Таким чином, перше враження про старість теплоходу буде невірним. Скоріше так: судно накопичувало позитивну історію, в якій не було сторінок з аваріями або іншими неприємностями.

«Наш корабель отримав дозвіл заходити в будь-який порт. Судно без проблем пройшло через Атлантику, незважаючи на два урагани та періоди циклонів, де довелося зустрітися з хвилями заввишки близько 8 метрів. Ще зазначу, що «Adriana» – скоріше не круїзний лайнер, а прототип яхти. Тут буквально через один-два дні круїзу пасажири стають друзями, частиною сім’ї. Були круїзи, після яких люди, розлучаючись, плакали», – говорить Сергій Понятовський, власник круїзного корабля.

Про те, що судно слід відносити не до класу лайнерів, а скоріше до яхт, стає зрозуміло буквально з перших днів круїзу. Невелике число пасажирів, приємний і затишний інтер’єр у французькому стилі, низько розташована над водою кормова палуба – все це створює комфорт і затишок, властивий невеликим кораблям.

Ціна питання

Вартість круїзу за сучасним варіантом Кримсько-Кавказької лінії складає від $390 за основне місце в каюті і від $195 – за додаткове місце. Щоправда, ця ціна є дійсною лише для обмежених категорій кают, об’єднаних в класифікацію «Турист». Компанія наголошує, що у цих каютах, наприклад, відсутні телевізори чи вони розташовані під музичними барами. Що ж до решти місць, то їхня вартість починається від $730 за основне місце і $365 – за додаткове. Всі ціни вказані за внутрішні каюти, в яких відсутній ілюмінатор, і в «низький» туристичний сезон (червень і вересень). Вартість найдорожчої каюти у «високий» сезон (липень і серпень) – $1550. Виникає резонне питання: що отримує турист за ці гроші?

У вартість круїзу включені практично всі основні витрати: проживання, портові збори, сніданки (шведський стіл), чай і кава, пішохідна екскурсія в кожному відвідуваному місті, користування басейном та шезлонгом, заняття з дітьми та велика розважальна програма. Додатково і за бажанням оплачується: харчування і прохолодні напої в ресторанах або барах, автобусні екскурсії (125 грн з людини), страхування для круїзу та від ризику невиїзду.

Ще одна «фішка» круїзного відпочинку на «Adriana» — розважальна шоупрограма. Враховуючи той факт, що раніше судно здійснювало круїзи навколо берега Куби, частнику карибського колориту можна відчути і в Чорному морі. З цією метою було запрошено відомий на острові Свободи музичнотанцювальний колектив «Альма Фламенка», який щовечора радуе туристів хітами минулих років і сучасними латиноамериканськими ритмами. До речі, багато представників туристичних компаній неодноразово радили фрахтувальнику судна при продажу круїзних турів робити акцент не стільки на круїз, скільки на дійсно класні концерти у виконанні енергійних кубинців.

А як щодо інших?

Вибір включених у вартість послуг досить великий. Навіть якщо купувати круїз за базовою вартістю — від $730 з людини, то, зіставивши всі «плюси» і «мінуси», стае зрозумілим, що ціна не така вже й завищена. Наприклад, більшменш комфортне проживания в готелях Криму чи Сочі навряд чи буде дешевше за $100 доларів за ніч, відтак за тиждень становитиме ті самі 700 доларів. А якщо приплюсувати екскурсії, чайкаву і розваги, то вийде значно дорожче, ніж відпочинок на борту круїзного судна. У круїзі ж за ті самі гроші турист не тільки отримує проживания та харчування, а й кожного дня бачить нове місто, завдяки чому відпочинок стає яскравішим та насиченішим.

Доречно буде порівняти за ціною круїз «Шість курортних столиць Чорного моря» з іншими пропозиціями з українських портів. 3 головних морських воріт України — Одеси — можна відправитися в круїз на лайнерах компанії MSC до Генуї та Венеції, відвідуючи за трасою круїзу порти Греції, Туреччини та Румунії. Такий круговий круїз під назвою «Панорама Середземномор’я» тривалістю 12 днів ill ночей з проживаниям в найдешевшій каюті коштуватиме 1380 евро з людини. До цієї вартості слід додати сервісні збори — близько 7080 евро з людини. Відтак базова вартість такого круїзу складе близько 1500 евро, що значно дорожче за відпочинок на Adriana. Щоправда, тривалість «Панорами» довше, та й лайнери компанії MSC значно комфортабельніші, але залишаеться фактом значно більша вартість круїзу.

«Потенціал у цього круїзного напрямку є, і ми вже бачимо інтерес у наших клієнтів. Тепер головне — це забезпечити масштабну рекламну компанію цього круїзу і, звичайно ж, надавати незмінно високий рівень сервісу.

Тому що круїзний відпочинок – це якраз той вид туризму, де дуже добре працює «сарафанне радіо». В цілому, це відмінний проект, який при постійній підтримці може стати вдалим як для організатора, так і для агентів, які пропонують тури кінцевим споживачам», – каже Катерина Баланюк, директор компанії «Укрферрі Тур». А заступник директора туристичної компанії «Остров сокровищ» Кирило Дориченко вважае, що круїз за вказаним маршрутом однозначно користуватиметься попитом на ринку, особливо з появою недорогих за ціною пропозицій. Адже, на його думку, першою й основною перешкодою для туриста, що купуе турпродукт, е його ціна.

За словами пана Кирила, за підготовку персоналу можна поставити 10 балів з 10. А от екскурсійна програма поки що мае перспективи для поліпшення.

Так само позитивно сприйняла перспективи круїзу акваторією Чорного моря й переважна більшість агентів, чиї представники перебували на борту «Adriana» — як з українського, так і з російського боку. Це не дивно, адже цей маршрут символізує відродження надзвичайно популярно! у 7080х роках минулого століття Кримсько-Кавказької лінії. Тож є підстави вважати на популярність маршруту серед «ностальгічних туристів», у тому числі й серед тих, що їздили Кримсько-Кавказькою кілька десятків років тому.

назад >>>