Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Протягом останніх років усе більше українців обирають для відпочинку та мандрів Грузію. Так, за даними журналу Business Time Georgia, протягом першого кварталу 2013 року кількість українських громадян, що в'їжджали до Грузії, збільшилась на 63.5% порівняно з аналогічним періодом 2012 року. Переважна більшість наших співгромадян відвідали закавказьку республіку з туристичною метою.
Через значне збільшення попиту на цей напрямок усе більше українських туроператорів розробляють та виводять на ринок грузинський турпродукт, авіаперевізники ж від¬кривають нові маршрути між нашими державами. Крім того, значне збільшення туристичної привабливості Грузії в усьому світі призводить до приходу в країну інвестицій від потужних світових брендів, у тому числі готельних мереж. Досить швидко оновлюється транспортна та курортно-рекреаційна інфраструктура, що, у свою чергу, призводить до подальшого під¬вищення туристичної привабливості країни.

Ірраціональна складова туристичної привабливості
Слід, однак, зауважити, що туристична привабливість Грузії, особливо для українців, є багато в чому ірраціональною. Попри ви¬сокі темпи розвитку туристичної інфраструктури, Грузія залишається надзвичайно бідною країною. Відповідно, якість основних турис¬тичних послуг тут є невисокою, рівень підготовки персоналу навіть у сучасних готельно-туристичних комплексах не завжди відповідає світовим стандартам, а ціни на послуги туріндустрії є неспівмірними з рівнем життя більшості населення держави, відтак є недоступними для багатьох громадян Грузії. Незважаючи на те, що з кожним роком ситуація покращується, загальний рівень місцевої інфраструктури ще є досить низьким.
Тим не менше, чудова та різноманітна природа, величезна кількість історичних та культур¬них памяток (більшість яких усе ще перебувають у занедбаному стані, проте активно відновлю¬ються), специфічна кухня та культура виноробства, а також легендарна грузинська гостин¬ність приваблює до цієї країни сотні тисяч туристів щороку. Влада Грузії планує до 2015 року довести чисельність іноземних туристів у країні до 5 мільйонів, значну кількість яких передбачається «мобілізувати» в Україні. Ці плани є досить реальними, у тому числі завдяки ще одному ірраціональному фактору: у сво¬їй переважній більшості грузини надзвичайно приязно ставлять¬ся саме до громадян України, виділяючи нас з-поміж інших російськомовних туристів.

Сполучення як ключовий фактор розвитку туризму
Україну та Грузію розділяє акваторія Чорного моря. Тож реально потрапити туди можна або морським шляхом, або повітряним. Теоретично туди можна приїхати й наземними видами транспорту — через Азербайджан чи Туреччину, проте в реальності такий спосіб для формування турів не використовується.
Через значну зацікавленість громадян України грузинським напрямком різноманітні авіапе-ревізники збільшують частот¬ність на вже наявних маршрутах, та відкривають нові, при
чому не тільки між Києвом та Тбілісі, але й обласними центра¬ми України (насамперед її пів¬дня та сходу) та грузинськими аеропортами Батумі та Кутаїсі. Донедавна сполучення між на¬шими державами здійснювали 5 авіакомпаній: МАУ, яка перебрала на себе частину маршрутної мережі збанкрутілого «АероСвіту», та літає з Києва до Тбілісі й Батумі, грузинська авіакомпанія Airzena (Georgian Airways), що здійснювала рейси з Тбілісі та Батумі до Харкова, Києва й Одеси, Wizz Air Ukraine, яка літає з Києва до Кутаїсі та влітку цього року розпочала перельоти до цього грузинського аеропорту з Харкова та Донецька, «ЮТейр-Україна» (з 1 березня оперує на маршруті Київ — Тбілісі). Останнім (станом на середину квітня) авіаперевізником, що вий¬шов на маршрути, які пов'язують Україну та Грузію, стала приватна грузинська авіакомпанія FlyGeorgia, яка тричі на тиждень з початку квітня здійснює рейси з Тбілісі до столичного аеропорту «Бориспіль» літаками Airbus A319 пасажиромісткістю 114 осіб (102 економ + 12 бізнес). Утім, влітку двоє перевізників — Airzena та «ЮТейр-Україна» — пішли з напрямку, не витримавши конкуренції.
Поза всяким сумнівом, прихід FlyGeorgia в Україну стане приємною подією для вітчизняних туроператорів та туристів, оскільки вона харак¬теризується досить високим рівнем сервісу. Вигідно від¬різняється від конкурентів цей грузинський авіаперевізник ще й заявленими промо-тарифами: так, до 15 квітня діяла акція, в межах якої пасажир, що придбав квиток з Києва до Тбілісі в економ-класі вартістю 268 євро, отримував другий квиток безкоштовно. Виконавчий директор FlyGeorgia Біжан Моґуї в інтерв'ю українським журналістам повідомив, що з метою розвитку пасажиропотоку подібні акції здійснюватимуться й надалі. Також пан Моґуї розпорядився застосовувати спеціальні тарифи для українських журналістів та членів їхніх сімей, які матимуть намір відвідати Грузію за допомогою рейсів цього авіаперевізника.

Перспективи грузинського напрямку
На погляд експертів ринку туристичних послуг, потенціал грузинського напрямку ще далеко не вичерпано: українські туристи активно цікавляться цією країною, відтак охоче бронюють туди тури. А якщо врахувати, що, за даними того ж таки журналу Business Time Georgia, доля організованого ту¬ризму до цієї країни складає лише 16%, а 70% гостей Грузії бронюють тревел-контент самостійно, для українських туристичних компаній відкривається досить-таке широке поле діяльності. Адже за рахунок застосування туроператорських технологій на кшталт організації блоків крісел на бортах літаків та прямим угодам з готелями вартість турпродукту від оператора може суттєво відрізнятися від анало¬гічного, сформованого туристом самостійно.
На наш погляд, основними напрямками розвитку грузинського туристичного продукту можуть бути морський відпочинок на чорноморських курортах влітку, гірськолижний туризм узимку, оздоровлення на мінеральних та термальних водах протягом цілого року (на курортах на кшталт Боржомі чи Цхалтубо), а також релігійно-паломниць¬кий туризм (переважна біль¬шість населення Грузії сповідує православ'я) та екстремальні тури (рафтінг гірськими річка¬ми, подорожі горами, спелео¬туризм тощо). Також перспек¬тивним може бути формування комплексних турів до сусідніх держав з базою у Грузії. Завдя¬ки порівняно невеликій території та наявності не тільки автотран¬спортного, але й залізничного сполучення Грузії із сусідніми країнами, туроператори можуть організовувати екскурсійні виїзди до Азербайджану та Вірменії, а також до східної Туреччини.
Автор щиро дякує авіакомпанії FlyGeorgia за можливість відвідати Грузію у складі комплексного фам-тріпу для українських туроператорів та журналістів

Лаша МХЕДЛІШВІЛІ, власник туристичного оператора U-TouR Georgia:
Я вважаю, що грузинський напрямок є надзвичайно перспективним для українських туристичних компаній. Адже Грузія — це країна, яка дуже швидко розвивається в усіх аспектах, у тому числі й туристичному. Крім того, українці й грузини багато в чому схожі, наприклад, своїм темпераментом та гостинністю. Багатьом українцям подобаються наші традиції та культура, і грузини це зна¬ють. А тому кожний з українських туристів, який приїде до Грузії, обов'язково відчуватиме гостинне тепло та дружнє до себе ставлення.
Наша компанія спеціалізується на в'їзному туризмі у Грузію. Тож у цьому році ми готові прийняти будь-яку кількість українських туристів. Кожного місяця ми приймаємо кілька українських груп та індивідуальних туристів, проте наші можливості в цьому плані далеко не вичерпані.
Щодо наших пропозицій, то сайт компанії U-TouR Georgia оновлюється щотижня, на ньому з'являються нові пропозиції та інформація щодо туризму у Грузії. Утім, ми зацікавлені у розширенні співробітництва з на¬шими українськими колегами, у тому числі й щодо розроблення та промоції нових напрямків. Так, найближ¬чим часом ми виводимо на ринок новий тур під назвою «Янтарний шлях» — не сумніваюся, що він зацікавить багатьох українців, вже хоча б тому, що його відгалуження проходило територією вашої держави.

Ольга ОЛЕКСІЄНКО, директор туроператора «Альф»:
Наша компанія працює на грузинському напрямку більше 2-х років. Грузія досить популярна серед наших клієнтів, щороку потоки туристів до цієї країни збільшуються, тож ми щиро вітаємо прихід до України нового авіаперевізника — компанію FlyGeorgia. Більше того, ми були одними з перших її агентів в Україні.
Якщо говорити про перспективи співробітництва з цією компанією, то тут усе залежить від ціни на крісла. На початок квітня перевізник запропонував дуже привабливі тарифи, і мені хочеться сподіватися, що грузинська авіакомпанія і надалі радуватиме своїх партнерів у такий спосіб. Що ж до графіку польотів, то він, з моєї точки зору, не дуже зручний — при вильоті з Києва додається одна ніч у готелі. Зате досить зручним є графік прибуття до Києва. Сподіваюсь, що
надалі, з виходом на щоденний режим, графік польотів буде скориговано.
Більшість наших клієнтів, що відправляється до Грузії, віддають перевагу турам all inclusive, тобто таким, які включають трансфери та екскурсії. Клієнтів, що бронюють у нас лише авіапереліт та готель, а екскурсійну програму організовують самостійно, менше, проте й вони теж є. Узагалі, наш досвід роботи на грузинсько¬му напрямку продемонстрував його перспективність. Саме з цієї причини наша компанія організувала вже 2 рекламних тури в Грузію, і в цьому сезоні проведемо третій — до Батумі.


Ґіорґі ЛІПАРТІАНІ, генеральний директор компанії Sky Team Travel LTD, Тбілісі:
Для туристичних компаній Грузії Україна є дуже перспективним донором турпотоків. Цьому сприяють багато чинників, таких, як спільне історичне минуле, відсутність візового режиму та мовного бар'єру між на¬шими народами, а також велика зацікавленість україн¬ців у мандрівках та відпочинку саме в Грузії. Нам же, грузинським туристичним компаніям, є що показати гостям у нашій країні.
Але останнім часом українські туристи стали активно бронювати туристичний контент самостійно, попере¬дньо отримуючи інформацію від туристичних компаній - як грузинських, так і наших партнерів в Україні. Однак це далеко не ідеальний спосіб відвідати Грузію, оскільки інкамінговий туроператор завжди здатний на¬дати послуги більш високої якості, ніж турист замовить самостійно. При цьому в більшості випадків їх вартість буде не вище, ніж при самостійному бронюванні, а часом і нижче (наприклад, за рахунок продажу готель¬них номерів або крісел у літаках з блоків). Тому своїм колегам в Україні я б радив активніше розвивати серві¬си онлайн-бронювання грузинського контенту — це дозволить переорієнтувати частину самостійних туристів зі спеціалізованих порталів на зразок booking.com або сайтів авіакомпаній на портали агентів, де можна забро¬нювати та оплатити весь комплекс туристичних послуг. А також наочно, з цифрами в руках, аргументувати ви¬году комплексних рішень від агентів перед самостійним пошуком контенту і аматорським складанням туру.

Інна ШЛАПАЦЬКА, менеджер туроператора Pan Ukraine:
Наші клієнти віддають здебільшого перевагу груповим турам до Грузії. Їх приваблює грузинська гостин¬ність, екзотика, кухня та культура. Тож Грузія користу¬ється в наших клієнтів досить високою популярністю. Потоки збільшуються влітку та на свята — наприклад, станом на початок квітня в нас на травневі свята вже все було закрите. Тому я вважаю, що рейси FlyGeorgia спри¬ятимуть розвитку турпотоків із України до Грузії. Бо поки що я не бачу для цього ніяких перешкод: зручний графік, привабливі ціни, добрий сервіс — усе це цінують наші клієнти, і все це притаманне авіакомпанії FlyGeorgia.
 

назад >>>