Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Інтерв'ю генерального директора аеропорту «Бориспіль» Олексія Кочанова

— Пане Олексію, розкажіть, будь-ласка, як аеропорт готується до пікових навантажень під час Новорічних свят?
— У період Новорічних та Різдвяних свят навантаження на інфраструктуру «Борисполя» збільшується, проте не стає екстраординарним. В основному зростання пасажиропотоку пов'язане зі збільшенням числа чартерних рейсів. Так, з 25 грудня по 5 січня з «Борисполя» вирушить 182 чартерних рейси, загальна пасажиромісткість яких — 35900 осіб. Для того, щоб створити комфортні умови всім, хто вирішив скористатися послугами нашого аеропорту, ми збільшимо кількість обслуговуючого персоналу, який працюватиме в більшу кількість змін.
Узагалі, за період з 24 грудня 2013 по 9 січня 2014 років між¬народний аеропорт «Бориспіль» планує обслужити 326.7 тис. пасажирів, що на 10% більше, ніж за аналогічний період 2012-2013 рр. Прогнозований пасажиропотік через термі-нальний комплекс D складе 295.2 тис. чол., а через термінал В — 27.3 тис. чоловік. Хотів би наголосити, що аеропорт на 100% готовий до цих пікових навантажень і працюватиме у штатному режимі.

— Давайте зупинимось на особливостях зимової чартерної програми з «Борисполя». Як вона виглядає порівняно з минулим роком?
— Перед Новим роком інтенсивність чартерних перевезень, безумовно, зростає. У період з 25 грудня по 15 січня заплановано обслужити 176 чартерних рейсів та білизько 33 тисяч пасажирів. Рік тому ми відправили приблизно таку ж кількість авіарейсів. Хотів би також зауважити, що сьогодні поетапно відновлюються далеко-магістральні польоти, наприклад, до Бангкока, на Пхукет, в Гоа, міста В'єтнаму, Пунта Кану — це є однією з особливостей нинішньої чартерної програми.

— Чи є план роботи аеропорту в надзвичайних ситуаціях — наприклад, при затримках рейсів через погодні умови? На що пасажири можуть сподіватися у таких ситуаціях? Куди їм звертатися, які вони мають права?
— Безумовно, нашим головним завданням є недопущення збоїв у роботі аеропорту навіть у зимову негоду. У листопаді «Бориспіль» у повному обсязі виконав всі 215 пунктів плану підготовки до зимового періоду. Так, для забезпечення роботи у важких умовах було розширено парк технічних засобів: придбано три сучасних агрегати Jetbroom для очищення снігу. Ці машини вважаються кращими на ринку.
В цілому, всі технічні засоби перебувають у повній готовності, наявний необхідний запас ре¬агентів. Варто також відзначити, що на першій злітно-посадковій смузі використовується система раннього виявлення ожеледі, яка задіює сім вимірювальних станцій. Іншими словами, пасажири можуть бути спокійні — зима не застане нас зненацька.
Звичайно, снігопади бувають різними, і ніхто не застрахований від аномальної стихії. Але навіть навесні 2013 року, коли на Київ обрушився небувалий снігопад, аеропорт «Бориспіль» продовжував працювати в штатному режимі.
Якщо ж говорити про готовність до надзвичайних ситуацій в цілому, то в аеропорту працює навчально-тренувальна база служби аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення польотів, де регулярно проводяться тренування персоналу.
Що ж до дій пасажирів, то в разі перенесення чи затримки рейсу їм слід звертатися до представників авіакомпанії, послугами якої вони користуються. Зі свого боку, наш аеропорт прагне забезпечити максимально комфортні умови перебування пасажирів.

— Як іде робота з розширення сфери послуг в аеропорту та, відповідно, збільшенню частки неавіаційних доходів?
— Цього року в терміналі D аеропорту «Бориспіль» розпо¬чалася реалізація нової концепції організації магазинів Duty Free — тепер керувати комерційними площами буде аеропорт. Партнером у цьому напрямку виступить німецька компанія Gebr Heinemann — світовий лідер у сфері безмитної торгівлі.
Вже до 15 грудня 2013 року в терміналі D буде відкрито 2 заклади громадського харчування: у зоні очікування — снек-бар на 100 місць, а в зоні вильоту — ресторан Sea Food. Також до кінця першого кварталу 2014 заплановано відкриття ще двох точок у зоні вильоту — італійського ресторану та ресторану швидкого обслуговування. В результаті 4 нових заклади дозволять обслуговувати до 400 клієнтів одночасно.
В цілому, згідно концепції розміщення та управління комерційними площами, ми плануємо збільшити їх сумарну площу в терміналі D у 5-6 разів. Як результат, 2014 року аеропорт «Бориспіль» розраховує збільшити неавіаційну частку в загальній структурі доходів підприємства до 25%, а в подальшому нарощувати її долю.

— Чому відкривається новий бізнес-зал саме з Master Card? Чи висловлював хтось іще з відомих брендів зацікавленість в аналогіч¬ному співробітництві?
— Наразі в аеропорту «Бориспіль» працює 2 бізнес-зали. Перший зал орієнтований на роботу переважно з пасажирами авіакомпанії МАУ та, відповідно, оформлений у фірмових кольорах компанії. Сьогодні МАУ забезпечує близько 50% авіаперевезень з аеропорту «Бориспіль». Другий зал працює з іншими компаніями, що надають послуги бізнес-перевезень. Ми продовжуємо роботу в цьому напрямку.
Що ж до компанії MasterCard, то вона висловила зацікавленість у співпраці з аеропортом «Бориспіль». Ми ретельно обговорили всі умови, й після трьох місяців переговорів досягли домовленості. Зараз проект на стадії завершення — вже 7 грудня новий зал зустріне перших пасажирів.
Ще одна цікава новина — досягнуті домовленості з авіакомпанією Emirates Airlines, згідно з якими планується відкриття ще одного залу з обслуговування па¬сажирів першого та бізнес-класу. Зал розпочне роботу 16 січня 2014 року — того ж таки дня, коли до Києва прибуде перший рейс Emirates.

— Коли в аеропорту з'явиться послуга fast track — швидке проходження формальностей в загальному залі (не через VIP-залу)?
— Цього року в аеропорту «Бориспіль» зроблено багато для того, щоб пасажири могли максимально швидко пройти всі необхідні процедури. Так, з 1 серпня в терміналі D почала діяти система спрощеного проходження прикордонного контролю. Раніше ця система добре зарекомендувала себе в терміналах B і F.
Автоматична ідентифікація особи здійснюється за допомогою технології e-gate. Пасажир використовує спеціальну елек¬тронну карту, до якої вноситься вся необхідна інформація. У пунктах вильоту та прильоту терміналу D встановлено спеціальні зчитувальні пристрої. Пасажиру достатньо просто прикласти картку до дисплею, а паспорт надати офіцеру Держприкордонслужби. У результаті загальна процедура перевірки даних займає не більше двох хвилин. Оформити електронну карту в аеропорту «Бориспіль» можна цілодобово.
Крім того, задля скорочення часу реєстрації на рейс ми прагнемо розширювати список авіакомпаній в кіосках саморе-єстрації. Зараз до цієї системи вже підключені KLM, British Airways, Air France, Lufthansa, Austrian Airlines, Turkish Airlines, «Росія» та «Аерофлот». До кінця року до цього списку додадуться ще три авіакомпанії.
Нещодавно у «Борисполі» став доступним сервіс експресс-проходження контролю на авіабезпеку. Він реалізовується на спеціально виділених пунктах, позначених як Priority Line. Безкоштовно цим сервісом можуть ско¬ристатися клієнти авіакомпаній, які летять бізнес-класом, пасажири з обмеженими можливостями, а також ті, хто подорожує з дітьми. Усі інші також можуть скористатися пріоритетним проходженням формальностей у залі відправлення — для цього необхідно оплатити цю послугу в касі аеропорту.

— Чи вдалося стабілізувати ситуацію в аеропорту після банкрутства «Аеросвіту»?
— Ми повністю стабілізували ситуацію до жовтня 2013 року. За фактом до кінця жовтня 2013 аеропорт зміг перевищити аналогічні показники 2012 року на 1,4%. У листопаді динаміка зростання є навіть вищою — ми бачимо, що показники зросли ще на 12.6%. У грудні також прогнозується стабільне зростання, пов'язане, насамперед, з відновленням далекомагістральних рейсів до Бангкока, Гоа, Пхукета. До Нового року почнуться польоти в Домінікану. До літа 2014 авіакомпанія МАУ задекларувала початок польотів до Нью-Йорка, Торонто, Пекіна й Шанхаю.

— Чи готуєте новорічні та різд¬вяні сюрпризи пасажирам?
— Усе, про що ми говоримо, це і є подарунок для наших пасажирів. Це нові бізнес-зали, концепція розвитку Duty Free, нові зони громад¬ського харчування, з яких дві вже відкрито, а ще дві з'являться до Нового року. Після зимових свят на наших пасажирів також чекає багато нових приємних сюрпризів.
 

Розмову вів В'ячеслав КОНОВАЛОВ

назад >>>