Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Ізраїльський туристичний напрямок в Україні має унікальні риси: на відміну від переважної більшості аналогів, він працює на паритеті. Іншими словами, кількість громадян України, що обирають місцем свого відпочинку, мандрівки чи паломництва Ізраїль, приблизно дорівнює кількості ізраїльтян, що прибувають в Україну. Що, зрозуміло, несе взаємну вигоду для туристичних операторів обох держав.
Однак професіонали туристичної галузі обох держав, що працюють на ізраїльському (та, відповідно, на українському) напрямках, зазначають, що розвиток туристичних потоків здійснюється не так швидко,
як міг би. Основною причиною такого відставання від графіку є, в першу чергу, зависокий рівень цін на авіаквитки між нашими державами, а також відсутність укладеної угоди про лібералізацію авіаційного сполучення, через що авіакомпаніям доводиться звертатися до авіаційної влади обох держав за призначеннями для виконання маршрутів. Українська ж авіаційна влада такі призначення дає украй неохоче (принаймні, з Києва).
Не сильно відрізняється ситуація й у регіонах: як відомо, ElAl до Тель-Авіва літає лише з Києва, а з Одеси, Дніпропетровська та Симферополя літають МАУ, які пропонують своїм пасажирам відповідний рівень цін. Крім цих авіакомпаній, із Симферополя до Тель-Авіва, який багато хто помилково вважає столицею Ізраїлю, двічі на тиждень регулярні рейси здійснює авіакомпанія Air Onix.
Утім, ситуація невдовзі може змінитися: адже на українсько-ізраїльський напрямок виходять нові перевізники. Поки що з регіонів — Київ українська Держ-авіаслужба поки що не «здає». Спроби таких компаній, як Wizz Air Ukraine, «ЮТейр-Україна» та Air Onix «вибити» з вітчизняного держрегулятора авіаційної галузі дозволи на обслуговування марш¬рутів між українською столицею та Тель-Авівом поки що є безплідними. Однак наприкінці листопада з'явилась інформація про альтер¬нативу на ізраїльському напрямку: деякі авіакомпанії оголосили про початок польотів до Тель-Авіва з українських регіонів: авіакомпанія Yanair оголосила про виконання двічі на тиждень регулярних рейсів з Вінниці, починаючи з 29 грудня, а перший і поки що єдиний український лоукостер Wizz Air Ukraine офіційно по-відомив про те, що польоти зі Львова до Ізраїлю стартують з 1 травня 2014 р. та відбуватимуться тричі на тиждень. Оголошено й мінімальну ціну на квитки: від 419 грн. в один бік, включаючи всі податки та збори. Раніше аівакомпанія проголошувала наміри відкрити сполучення між Тель-Авівом та Донецьком.
Нарешті, «здається» й Київ, при чому досить-таки несподівано: ізраїльський національний авіаперевізник ElAl оголосив про запуск «дешевих» (а точніше, гібридних) авіаперевезень до низки міст Європи, у тому числі й до Києва, під новим брендом Up! У цій статті ми намагатимемось проаналізувати ситуацію, яка виникне на ізраїльському туристичному напрямку в нових авіаційних умовах.

Yanair: темна конячка
Авіакомпанія з'явилася на українському ринку досить-таки несподівано, опанувавши покинутий свого часу «Дніпроавіа» маршрут Київ — Чернівці. Рейси до цього віддаленого та важкодоступного з транспортної точки зору обласного центру України виконуються літаком Saab-340. Утім, новачкові, схоже, вдало¬ся зачепитися на цьому ринку: улітку його авіапарк поповнив 180-місний Airbus A320, за допомогою якого авіакомпанія у вересні успішно відпрацювала програму перевезень прочан-хасидів до Умані через Вінницю. Сьогодні Yanair-івський Airbus тричі на тиждень здіснює рейси з Вінниці до Москви (аеропорт «Домодєдово»). Отже, у перевізника є резерви для здійснення принаймні 3-й рейсів на тиждень на ізраїльському напрямку.
Негативних моментів у цій ситуації два: по-перше, перевізник має у своєму розпорядженні лише один літак, здатний забезпечити перевезення на середньомагістральних дистанціях. Отже, у випадку виходу повітряного судна з ладу «полетить» увесь ланцюжок — замінити єдиний в парку Airbus авіакомпанії просто немає чим. По-друге, оголошена ціна на квиток є зависокою для провінційного аеропорту (до якого пасажирові ще треба дістатися) та нерозкрученого перевізника: для успішних індивідуальних продажів та заповнення перших рейсів на ізраїльському напрямку вона мала б бути на сотню доларів нижчою.
Станом на 5 грудня на сайті перевізника відкрито продаж на рейси з Вінниці до Тель-Авіва. Мінімальна вартість квитка складає 2810.51 грн. Тим часом у ГДС ці рейси відсутні.

Wizz Air: лоукост на часі
Про початок польотів до Тель-Авіва з 1 травня наступного року повідомив і перший (та поки-що останній) український лоукостер Wizz Air Ukraine. Щоправда, зі Львова. Польоти виконуватимуться тричі на тиждень, мінімальна вартість квитка — 419 грн. в один кінець з усіма податками та зборами. Раніше авіакомпанія оголошувала також про наміри запустити рейс на Тель-Авів і з Донецька.
Звичайно, у такий спосіб доступність ізраїльського турпродукту суттєво підвищиться — принаймні для мешканців Західної та Центральної України: адже задля гарної ціни можна й до Львова приїхати. Зауважимо, однак, що в першу чергу таке поліпшення відчують індивідуальні туристи. Оператори ж, що працюють на ізраїльському напрямку, матимуть користь лише опосередковано, оскільки зможуть збільшити продажі наземного продукту. Що ж до прямого співробітництва туроператорів із WAU, то останній віддає перевагу прямим продажам свого контенту на корпора-тивному сайті. Утім, подальшого поширення в Україні набувають спеціальні комунікаційні інструменти між стандартними агентськими рішеннями та системами бронювання авіа-лоукостерів, на кшталт Amadeus Low Cost Carriers, або LCC. Тому у найближчій перспективі цілком можливим є підвищен¬ня саме агентських продажів ізраїльського турпродукту — за рахунок комбінування лоукос-терних перевезень та наземної програми від ізраїльських туро-ператорів.

Up! - нова інкарнація загальновідомого бренду
Суттєво розширити до¬ступність свого контенту для європейських та українських пасажирів вирішив і національ¬ний авіаперевізник Ізраїлю — авіакомпанія ElAl. Починаючи з кінця березня 2014 року, перевізник запускає рейси до Берліна, Праги, Будапешта, Києва та Ларнаки (Кіпр) під но¬вим брендом Up! Перевезення здійснюватимуться за комбіно¬ваною моделлю, подібно до того, як працюють латвійська airBaltic та іспанська Vueling: пасажир зможе обирати два тарифи (Up
Basic та Up Smart) у двох класах: економічний та Економ Плюс. Пасажирам ElAl під брендом Up! буде доступною значна кількість додаткових послуг, на кшталт перевезення багажу, бортового харчування, резервування конкретного місця і т.д. Під новим брендом до Києва здійснювати¬меться 11 рейсів на тиждень, на період з 30 березня по 30 квітня 2014 р. перевізник заявив промо-ціну $99 на переліт в один бік.
Зазначимо, що комбінована модель надання послуг набуває все більшої популярності в авіаперевізників усього світу, а каталонську Vueling, яка є нічим іншим, як бюджетним брендом
іспанського національного пере¬візника Iberia, 27 листопада було визнано «Кращою регіональною авіакомпанією Європи» за рей¬тингом авіаційного аналітичного центру CAPA. Оскільки нагороду присуджено за новаторський під¬хід та використання рішень, які до¬зволяють зберігати рентабельність в умовах постійного нарощування обсягів перевезень, не дивно, що ізраїльська колега «Іберії» також вирішила запустити бюджетний бренд на найперспективніших на¬прямках. Будемо сподіватись, що цей досвід стане успішнішим, ніж спроби запровадження лоукостер-них перевезень в іншого ізраїль¬ського перевізника — компанії Arkia, яка протягом нетривалого періоду здійснювала перевезення до Києва під брендом Arkia Express.
Чартер до Ейлату: спроба №...
Туристичні оператори MIBS Travel та «Феєрія» оголосили про запуск авіачартеру до ізраїльського Ейлату (а точніше — до аеропорту «Увда», розташований у пустелі за 60 км північніше від курорту на Червоному морі). Борт надає авіа-компанія МАУ, рейси здійснюватимуться перед та після Нового року (тобто 29.12 та 5.01), а також щонеділі у період з 23 березня по 4 травня.
Повідомляється, що мінімальна вартість 7-денної програми з перельотом, трансфером та проживанням складатиме близько $900, а на основі напівпансіону в 4-зірковому готелі $1200-1300. Виходячи з таких даних, спробуємо оцінити вартість крісла на чартерний авіарейс.
Отже, згідно даних системи booking.com, вартість 2-місного номера в ейлатському готелі Arcadia Spa 3* на базі сніданків у період з 23 по 30 березня 2014 року складає $664 (запит здійснювався 29 листопада 2013 року). Вартість групового трансферу з аеропорту «Увда» до готелів Ейлату складає $50-55 в обидва кінці. Отже, обрахована за такою методикою вартість крісла на чартері складає 90055-664/2 = $513 при розселенні в 3-зірковому готелі.
Зауважимо, що свого часу українські туроператори здійснили кілька спроб запустити чартерні рейси до Ізраїлю: на-приклад, 2009 року в Україну (щоправда, з Тель-Авіва, а не Ей-лата) розпочала польоти авіакомпанія Arkia. З формальної точки зору це були регулярні рейси, проте увесь контент реалізовувався через одного з вітчизняних туроператорів. Восени 2011 року була спроба запустити чартер до аеропорту «Увда» бортом компанії Windrose. Проте й ця спроба виявилась безуспішною — різні джерела наводять різні дані про кількість здійснених авіарейсів, проте вони одностайні у тому, що увесь ланцюжок запланованих перевезень тоді здійснено не було.
Виходячи з передумов, що складаються 2014 року на ізраїльському напрямку, Міністерство туризму цієї країни очікує зростання турпотоку із України приблизно на 8%. Показник досить-таки скромний, проте його цілком можна буде скоригувати за результатами діяльності як туроператорів, так і розвитку ситуації в Єгипті: адже не секрет, що різке зростання зацікавленості відпочинком в Ізраїлі напряму пов'язано з нестабільністю ситуації на Синайському півострові.
 

назад >>>