Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Протягом багатьох років, аналізуючи інформацію про обсяги продажів авіаційного контенту в системі BSP Україна, редакція УТ складає та публікує рейтинг агентів —лідерів продажу авіаквитків у системі взаєморозрахунків IATA. Однак сьогодні, відповідно до сучасних тенденцій ринку агентських та туроператорських послуг, ми вирішили видозмінити рейтинг.
По-перше, починаючи з цього року, ми подаватимемо дані не тільки за минулий, але і за позаминулий рік — це дасть можливість нашим читачам порівняти результати ді¬яльності своїх колег. По друге, ми розділили рейтинг, запровадивши в ньому 3 категорії.
Перша категорія — онлайн-агенції, чий бізнес останніми роками знаходиться у фазі стрімкого зростання. Зауважимо, однак, що «онлайнщики» не є монолітною групою: деякі з цих агенцій обслуговують в основному іноземних (здебільшого російських) клієнтів, проте свої операції проводять через BSP Україна. Так, компанія Smart Line — лідер онлайн-продажу авіаконтенту через українську BSP, діє в інтересах російської
онлайн-агенції onetwotrip — одного з найбільших представників агентської онлайн-підгалузі в Європі. Відповідно, й 99% продажів через цю компанію здійснюється в інтересах російських клієнтів. Тим не менше, ці трансакції здійснюються через українську BSP — вона пропонує вигідніші умови за російську.
Утім, є в цій категорії рейтинга й суто українські агенції, які працюють на нашому ринку та обслуговують в основному вітчизняних клієнтів. Наприклад, tickets.ua чи senturia. ua — лідери серед українського онлайн-тікетінгу. Хоча, з іншого боку, агентський онлайн-бізнес сьогодні настільки глобалізований, що говорити про його якусь національну «прописку» чи «прив'язку» можна лише з певною долею умовності. Утім, за рахунок «дочірніх» сайтів у доменах інших держав, наприклад, Росії, Польщі чи Азербайджану, ці компанії здійснюють до 80% прода¬жів в інтересах іноземних громадян. Проте усі трансакції здійснюються через BSP Україна.
Не секрет, що в силу різних причин вартість одного і того ж самого авіаквитка у різних системах бронювання може відрізнятися на 10, а то й 15 доларів. Отже, не дивно, що онлайн-агенти, користуючись сучасним інструментарієм, здійснюють трансакції за допомогою тих систем, які дають можливість отримати найбільшу вигоду, при цьому запропонувавши клієнтові найоптимальнішу вартість. Тобто ситуація, коли український агент оформлює квиток у BSP Німеччина, сьогодні нікого не здивує: клієнтові важливо, щоб квиток був дійсним та максимально враховував усі його побажання, агент же оформить цей квиток у такий спосіб, щоб отримати від трансакції найбільшу для себе вигоду.
Друга категорія рейтинга — це традиційні тревел-агенції, чий бізнес в основному здійснюється в режимі офлайн. Зрозуміло, що й такий критерій є досить-таки умов¬ним: «традиційні» агенції щодалі більше застосовують онлайн-інструментарій, хоча на даному етапі розвитку галузі зберігають мережу офісів, клієнтську підтримку в тра-диційному вигляді і т.п.
Третя категорія рейтинга — це вітчизняні туроператори. Практично усі вони показують суттєве зниження продажів у BSP. Це цілком зрозуміло: нарощуючи розміри блоків місць на регулярних рейсах авіакомпаній, на певному етапі обом сторонам процесу (тобто як операторові, так і авіакомпанії) стає вигідніше укладати прямі угоди, без посередництва платіжної системи IATA. Ці показники можуть непрямо свідчити про концентрацію ринку туроператорського бізнесу серед обмеженого кола великих компаній та вимиванню з сегменту тревел-ринку менших за розміром та обертами фірм.
 

назад >>>