Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Ситуацію, яку Україна переживає сьогодні, ординарною аж ніяк не назвеш. Проте, попри всі перешкоди та невизначеність, туристичні компанії працюють, планують майбутнє свого бізнесу... Отже, сьогодні ми надаємо можливість нашим читачам поділитися своїми думками про стан та перспективи галузі.

Андрій КІБІШ, керівник розвитку партнерських мереж компанії TUI Ukraine:
У галузі спостерігається досить висока конкуренція. Клієнтам пропонується все більше й більше напрямків на вибір. Проте наш ключовий напрямок — Туреччина — як і раніше, залишається лідером ринку. Безумовно, великий вплив на розстановку сил на ринку зіграло об'єднання двох сильних гравців українського туризму: TUI Ukraine і TurtessTravel. Компанія TUI тримає першість на всіх розвинених ринках, до цього міжнародний туроператор прагне і в Україні. Купівля TurtessTravel — важливий крок для компанії TUI, який допоможе туроператору обійняти лідерські позиції. Для цього протягом найближчих двох років компанія сфокусується на оптимізації процесів, упро¬вадженні міжнародних стандартів якості на всіх етапах роботи, розвитку турпродукту та клієнтського сервісу.
Що ж до прогнозів на 2014 рік, то, скоріш за все, конкуренція на ринку посилюватиметься. Як наслідок, це знову позначатиметься на цінових пропозиціях операторів в масовому сегменті. У свою чергу, TUI робить ставку на дифе-ренційований й ексклюзивний продукт, з оптимальним співвідношення ціна/якість. Крім того, плануючи обсяги пе-ревезень, ми завжди намагаємося підтримувати баланс попит-пропозиція. Завдяки такій зваженій політиці і високим стандартам якості сервісу, туроператор з світовим ім'ям ніколи не бере участі в демпінгових війнах.

Віктор ЗІНЧЕНКО, генеральний директор туристичної компанії «Супутник — Україна»:
Як позитивний фактор минулого року, хотілося б зазначити таке: в першу чергу, це удосконалення системи візової підтримки консульськими установами зарубіжних посольств, акредитованих в Україні. Також деякі консульства започаткували тенденцію видачі багаторазових віз при оформлені пакету туристичних послуг.
Звичайно, існують і негативні фактори. Це, у першу чергу, посилення напруженості в суспільстві в результаті політичних змін, ситуація в Криму, врешті-решт... Хотілося також відзначити й тенденцію зростання обсягів самостійного бронювання громадянами туристичного контенту, відтак у туроператорів та агентів додалося клопоту переконувати своїх клієнтів у позитивних рисах співпраці з професіоналами туристичної галузі, а також конкурувати з онлайн-системами щодо цін та послуги індустрії.
Також 2013 року наша компанія стала розглядати як пріоритетний напрямок MICE-сегмент туристичної галузі. Впевнений, що така спрямованість має добрі перспективи для нашої компанії як до туроператора класичного типу.Давид ПІЛОЯН, директор туристичного оператора «ДАВ клуб»:
2013 року ринок туристичних послуг переживав жорстку конкуренцію та демпінг з боку деяких туроператорів. Однак така ситуація має, на мій погляд, і позитивні риси: адже за таких умов інші оператори починають перебудовувати сталий спосіб мислення, запроваджуючи нові технології продажу та особливо маркетинга в туристичній галузі. Тим більше, що були й сприятливі чинники: так, лояльність грецького, іспанського, угорського та словацького консульств дала можливість збільшити в кілька разів число туристів, відправлених на відпочинок до цих країн.
На початку року ринок відчув серйозне потрясіння завдяки різким змінам в авіакомпаніях, зокрема, банкрутству «Аеросвіта». Однак доброю ознакою на ринку авіаційних послуг хотілося б назвати збільшення логістики польотів Windrose та Wizz Air.
Що ж до 2014 року, то поки що спостерігаємо різке зменшення продажів через нестабільну політичну та, як наслідок, економічну ситуацію в державі. Звичайно, ми сподіваємось на стабілізацію, коли наші громадяни знову почнуть планувати свій відпочинок. Гадаю, що цього року все більше розвиватимуться такі напрямки, як Греція, Іспанія та Португалія.

Аркадій МАСЛОВ, комерційний директор компанії TEZ TOUR в Україні:
Протягом 2013 року ми спостерігали стабілізацію ту¬ристичного ринку та систематизацію процесів на ньому. Незважаючи на складне економічне становище в державі, туристичний ринок є стабільним, більше того, з кожним сезоном підвищується рівень його професійності: усе менше стає неякісного продукту, агенції з кожним роком працюють професійніше. Іншими словами, туристичний ринок рухається до професіоналізму та стабільності. Вартість турів 2013 року залишилася у нас на рівні позаминулого року. Що ж до напрямків, то, як і раніше, в масовому сегменті лідирують Туреччина та Єгипет. При цьому найпопулярнішими є тури, які поєднують екскурсійну програму та пляжний відпочинок.
Споживач стає усе вимогливішим, сьогодні туристи хочуть відпочивати не просто в готелі 5*, а в комфортних умовах з добрим сервісом.
2013 року TEZ TOUR на українському ринку працював над якісним поліпшенням агентської мережі, а також розвитком власної роздрібної мережі.
З року в рік усе популярнішим стає резервування турів за схемою раннього бронювання. 2013-й показав непогане зростання продажів турів у такий спосіб: наприклад, до початку сезону було продано 30% турів до Туреччини. При цьому обсяг продажів турів по цьому напрямку за перший місяць 2014 вже перевищив обсяг бронювань за січень минулого року втричі.

Екатерина КУЗНЄЦОВА, начальник відділу маркетингу туроператора «Інкомартур 93»:
Якщо говорити про підсумки 2013 року взагалі, то я хотіла б відзначити такий момент: минулого року суттєво знизився туристичний потік до Єгипту. Це було пов'язано з політичною ситуацією в тій державі, відтак збільшилась кількість туристів, які відпочивали в Греції та ОАЕ. Я б узагалі назвала Грецію хітом минулого сезону, адже її не відвідав хіба що лінивий... Ще одна суттєва новина — це злиття великих туристичних компаній TUI та TURTESS, що, поза всяким сумнівом, не може не вплинути на ситуацію на ринку.
По нашій основній спеціалізації — екскурсійні тури — суттєвих коливань порівняно з позаминулим роком не було, ці продукти як були популярні серед українців, так ними й залишаються.
Щодо прогнозів на рік нинішній... Звичайно, важко робити якісь прогнози в умовах політичної нестабільності. Скоріш за все, виїзний потік впаде, однозначно зменшиться й в'їзний турпотік. Тим не менше, на наш ринок ви¬ходять, та й продовжуватимуть виходити, великі російські компанії. Ми ж, у свою чергу, кардинально не змінюємо нічого, активно розвиваємо авіаприєднання до автобусних турів, користуючись рейсами бюджетних авіакомпаній. Розвиваємо напрямок автобусних турів у Південно-Східній Азії.

Наталія ОРЛОВСЬКА, керівник туристичного відділу компанії «Алвона»:
За підсумками 2013 року можна зробити висновок, що все більше туристів починають відкривати для себе Грецію, Іспанію, Чорногорію та Португалію. Цьому сприяють значна кількість чартерних програм, зниження вартості на ці напрямки, спрощення візового режиму. Хоча й тих, хто традиційно віддає перевагу турецьким морським курортам, також вистачає.
Зимовий період показав, що найбажанішими для на¬ших клієнтів стали теплі країни, зокрема, тури в Домініканську Республіку, Таїланд та Мальдіви.
З важливих подій минулого року хотілося б відзначити таке:
• візовий режим з Хорватією відбився на турпотоках не у кращий бік, відтак суттєво знизились продажі;
• розширення політних програм бюджетних авіаперевізників продовжувало збільшувати турпотік за такими напрямками, як ОАЕ, Шрі Ланка, Мальдиви, Італія, Іспанія;
• чартер «Авіаліній Харкова» на Пхукет підтримав цей напрямок, який останнім часом страждає через попит на Шрі Ланку, що постійно збільшується.
Що ж до перспектив на 2014 рік, то вже зрозуміло, що літо буде спекотним: адже розширено політні програми з Києва та регіонів до Греції, Тунісу, на Кіпр, до Іспанії та Італії. Розвивається напрямок до країн Бенілюксу. Збільшується кількість яхтових турів та мандрівок власним авто на тлі звичних авіа— та автобусних турів. Збільшується попит на нові екзотичні напрямки, такі, як Фіджі, Бора-Бора, Нова Зеландія, Коста Ріка. За даними UNWTO, минулий рік став для туристичної галузі рекордним, відтак хочеться вірити, що жодні економічні чи політичні негаразди не завадять нам відчути зростання в галузі й нинішнього року.

Олена РОДРІГЕС, директор туристичного оператора HISPATOUR:
Сезон минулого року можна охарактеризувати суттєринку фігурували економічно необгрунтовані ціни, виведені у спробах заповнити місця у блоках. Звичайно, це вигідно кінцевому споживачеві, можливо, авіакомпаніям, проте не туроператорам, які змушені в таких випадках працювати в нуль, або ж навіть потерпати від збитків. Український ринок туроператорських послуг сьогодні несконсолідований, оператори починають координувати свої дії лише у випад¬ку значних утрат, тобто по суті, в катастрофічній ситуації. Сьогодні кожний з туроператорів «женеться» за кількісними показниками, наприклад, за кількістю відправлених туристів. Та, на мій погляд, цей індикатор не є виключним для оцінювання діяльності туристичної компанії: більше уваги варто звертати на реальні економічні показники. Я виступаю за здорову конкуренцію та закликаю всіх керуватися у своїй діяльності не амбіціями, а можливостями. Адже той, хто задовольняє амбіції та відправляє додаткових туристів, залучаючи їх за допомо¬гою демпінгових цін, руйнує ринок!
Що ж до прогнозів на нинішній рік, то мені важко щось сказати з огляду на політичну та економічну ситуацію в державі. Усю підготовку до туристичного сезону ми здійснили, та є фактори, незалежні від туроператора. Проте хочеться сподіватися на краще.

Юлія АЛЕКСЕЄВА, генеральний директор туристичної компанії ZABUGOR.COM:
Якщо говорити про минулорічні події, які були важливими для галузі в цілому та для нашої компанії зокрема, то я хотіла б виділити наступні:
• Не було гучних банкрутств, які передрікали експерти. Устояв на¬віть туроператор Join Up!, якого багато разів уже «ховали»;
• В Україну прийшла авіакомпанія Emirates, що одра¬зу підняло рівень вітчизняної авіаційної й туристичної галузі на новий рівень;
• Курс української гривні був стабільним;
• Кіпр став умовно-безвізовою державою;
• Хорватія запровадила візовий режим, що негативно позначилось на турпотоках до цієї держави. Особливо на початку сезону;
• Активізувалися агенти-шахраї, наприклад, «Ломар» та деякі інші.
Що ж до перспектив нинішнього року, то такі прогнози надзвичайно важко робити в нинішній економічній та політичній ситуації. Тим не менше. На мій погляд. цього сезону для української туристичної галузі актуальними будуть такі чинники:
• скорочення обсягів по низьких та середніх чеках;
• «перегріті» літні напрямки;
• збільшення кількості «дрібних та непомітних» банкрутств;
• зростання кількості мандрівників, які стамостійно бронюють туристичний контент, у тому числі й в інтернеті, «розпилювання» географії подорожей;
• укрупнення туроператорів (заразхунок злиття, поглинання і т.п.), скорочення ринку праці у виїзному туризмі;
• розвиток туроператорами франчайзингових мереж, перехід дрібних агентів «під крило» тих таки мереж;
• регуляторна політика в туризмі стане жорсткішою.
Що ж до нашої компанії, то тут актуальними будуть, на мій погляд, такі тенденції:
• через зміну прізвищ представників еліти на нас чекає актуалізація клієнтських баз;
• активно розвиватимуться напрямки з добрими цінами на перельоти та акціями від готелів: навіть дуже багаті під час кризи схильні рахувати гроші, через що на нас чекає посилене спілкування з авіакомпаніями та готель¬ними мережами з метою розроблення та застосування взаємовигідних тарифів;
• прихід додаткових висококваліфікованих співробітників за рахунок компаній, що пішли з ринку;
• підсилення роботи з регіонами.

Олена СУБОТІНА, генеральний директор ТО IdrisKa Tour:
Для нашої компанії, як і для всієї туристичної галузі, 2013 рік був непростим. Багато хто з учасників ринку був змушений адаптувати свою діяльність під нестабільні соціальні та економічні умови в багатьох державах. Та незважаючи на певні складнощі, минулого року ми відзначили зростання кількості відправлених туристів до Іспанії ( + 20%), Португалії (+10%), а також на нових для нас екзотичних напрямках (Домініканська Республіка, Мексика). Що ж до прогнозів на 2014 рік, то говорити про це досить-таки складно: несприятливі економічні умови в державі усе ще впливають на готовність туристів відправитися за кордон. Тим не менше, сподіваємось, що цього року багато українців продовжить відкривати для себе нові напрямки. Цьому сприяє лояльне ставлення консульств багатьох країн у питаннях оформлення віз для громадян України, а також широкий асортимент пропонованих турів.

назад >>>