Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Дві з трьох найбільших російських авіакомпаній – «Трансаеро» та «ЮТейр» – наприкінці вересня звернулись до уряду Російської Федерації з проханням надати державну фінансову підтримку. Підставою для такого прохання стали збитки, від яких потерпають авіаперевізники – в основному через необхідність облітати повітряний простір України при здійсненні транзитних рейсів у південному та південно-східному сполученні. Отже, й у збитках російських авіакомпаній повинна Україна...
Цікаво, що кількома днями раніше з аналогічним проханням – про виділення фінансової підтримки у розмірі $100 млн.— вже до українського уряду звернувся флагман українського авіаринку – авіакомпанія МАУ. Мотивація практично та ж сама: перевізник потерпає від збитків. пов'язаних, насамперед, зі збільшенням трас маршрутів через закриття Росією свого повітряного простору для українських авіакомпаній при здійсненні ними транзитних перельотів, а також із закриттям повітряного простору над Донбасом.
Можна довго аналізувати структуру доходів та витрат як українських, так і російських авіакомпаній, розраховуючи собівартість крісло-кілометра
«старих» та «нових» трас маршрутів, можна сперечатися, наскільки нинішня собівартість виконання рейсів перекривається внутрішніми резервами авіакомпаній (на кшталт обмеження рентабельності перевезень,
запровадженням лоукостерних елементів, авіаквитків без можливості повернення і т.п.), однак це жодним чином не наблизить нас до першопричини такого становища. Бо всі ми знаємо, що усі біди та негаразди, які спіткали цього року як Україну, так і Росію, є наслідком однієї-однісінької людини – Владіміра Владіміровіча Путіна, що вважає себе імператором усія Росії. Саме Путін спочатку анексував Крим – частину території суверенної держави Україна, а потім вдерся зі своєю армією на Донбас. Саме путінські найманці збили над Донбасом пасажирський літак Малайзійських авіаліній, перервавши життя 298 пасажирів та членів екіпажу. Отже, саме Путіну мають дякувати російські авіакомпанії за збитки – адже саме через його імперський синдром Росія потрапила під санкції, завдяки чому значна кількість громадян цієї держави втратила можли¬вість виїхати на відпочинок за кордон. У результаті збанкрутіло
близько 20 великих туроператорів, авіакомпанії недоотримали доходи від чартерних рейсів і тепер про¬сять допомоги у держави. Це Путін після анексії Криму готувався за допомогою військової сили знищити Україну, через що заборонив своїм силовикам виїжджати за кордон. План бліц-крігу на українському напрямку відправився на смітник, та попри це, російським силовикам досі заборонено виїжджати за межі Росії – а це щонайменше 1,5 мільйони платоспроможних клієнтів для тих-таки російських авіакомпаній...
Та схоже, що економічні аргументи на Путіна не діють. Бо останні ініціативи імперських політиків спрямовані на реставрацію радянської системи – згадаймо хоча б пропозицію обкласти міжнародні авіаквитки додатковим податком. За кошти від якого спонсорувати внутрішньоросійські рейси. Або ж ще одну ініціативу – підняти вартість оформлення закордонного паспорта для громадян Росії до $8-10 тисяч... Чи ліквідувати приватний туристичний бізнес, створивши одного державного мегатуроператора та за сумісництвом – агента...
У таких умовах Путіну конкуренція не потрібна. Тож цілком ймовірно, що «Трансаеро» та «ЮТейр» державної допомоги не отримають, і невдовзі в Росії знов буде актуальним радянське гасло: «Летайте самолетами Аэрофлота!» Бо інших авіакомпаній просто не стане...
 

назад >>>