Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Як профільне галузеве видання, «Український туризм» традиційно на початку кожного року публікує інформацію про результати продажів авіаційного контенту українськими агентами та туроператорами через BSP Україна. Не відходимо ми від цієї традиції й сьогодні, незважаючи на украй нестабільну ситуацію в державі, стрибки курсів гривні по відношенню до основних валют (зазвичай долара США та євро), у яких тарифікуються послуги авіакомпаній, а також деякі специфічні явища, що витікають з описаного вище. Так, деякі агенти активно освоюють ринки сусідніх держав, продаючи авіаційний контент за мульти-BSP схемою. Такі продажі до нашої публікації не включені, оскільки український агент N, який продає квитки чи додаткові послуги авіакомпаній через BSP сусідньої держави, мусить організувати на її території дочірню компанію та пройти місцеву процедуру акредитації в ІАТА. Отже, філія українського агента N з формальної точки зору є іноземною компанією та не має жодного відношення до України, окрім національності її власників. У реальності все трохи складніше (особливо якщо йдеться про онлайн-бізнес), проте іноземні продажі тамтешніх філій чи «дочок» українських агентів у нашому рейтингу не враховуються.
Ще одне, досить-таки складне, питання, пов'язане з визначенням ефективного обмінного курсу гривні в BSP Україна. Через зрізкі та численні стрибки курсів гривневі показники продажів компаній не є надійним індикатором ринку – їх необхідно приводити у доларовий еквівалент, застосовуючи певний курс. Методика його визначення виходить далеко за рамки формату УТ, зазначимо лише, що для його обчислення використовувалися найсучасніші методи математичної статистики (з розбивкою по періодах обов'язкових платежів ІАТА-акредитованих агентів до BSP). Саме тому цього року ми наводимо два сімейства графіків: рейтинг продажів вітчизняних агентів у гривнях, та приведені показники продажів у доларовому еквіваленті, що, поза всяким сумнівом, значно краще ілюструє реальні тенденції на ринку агентських продажів авіаційного контенту.
Варто також зазначити, що, як і в минулі роки, ці рейтинги складалися на основі показників продажів тільки міжнародного контенту, без такс та зборів.

назад >>>