Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Лариса САМОЙЛОВИЧ, представник Міністерства туризму Ізраїлю в Україні

Теорія, розроблена професором Хайфського університету Йоелем Мансфельдом разом з соратниками та студентами географічного та туристичного факультетів зазначеного університету, проголошує: будь-якій кризі притаманна циклічність. Криза може носити різний характер (політичний, економічний, військовий, біологічний, екологічний і т.д.), але ніколи не виникає у вакуумі, напередодні ж початку кризи завжди яскраво виявляються причини, що ведуть до неї. На думку професора Мансфельда, методи боротьби й виживання в кризових ситуаціях є схожими та не залежать від галузі, в якій проявляється криза. Отже, рекомендації для учасників туристичного ринку, засновані на теорії циклічності криз, виглядають так:
• Завжди будь готовим до кризи, врешті-решт, вона настане;
• Підготуй декілька планів дій, обґрунтованих і націлених на традиційну аудиторію;
• Зберігай гнучкість мислення та дій;
• Намагайся не піти з ринку. Використання цих прийомів з великим ступенем точності пророкує, що посткризове віднов¬лення триватиме в середньому від півроку до 10 місяців. У той же час тим, хто залишив ринок, доведеться трудитися 1.5-2 роки для того, щоб заново завоювати свою нішу та становище.
Представництво Міністерства туризму Ізраїлю в Україні керується саме такими принципами, а також багатьма іншими, націленими на максимальну протидію кризовим явищам. Результат не змусив себе чекати: за результатами 2014 р. на ізраїльському напрямку не тільки спостерігалося зростання туристичних потоків із України, але й змінилася її позиція у рейтингу країн-донорів потоків. Випередивши Італію, ваша країна перемістилася в цьому рейтингу на почесне 6 місце.
Я переконана, що ті українські туристичні компанії, які за кризових часів розширили свою активність на ізраїльському напрямку, не прогадали: адже туризм до Ізраїлю завжди користується попитом серед українців. Для цього є кілька причин:
• Низький мовний бар'єр. В Ізраїлі кожен п'ятий говорить російською, багато громадян нашої країни розуміють українську і розмовляють цією мовою (кількість ізраїльтян, що мають українське коріння, перевищує півмільйона – Ред.);
• Демократичність цін та можливостей інфраструктури дозволяє вибрати найкращий спосіб розслабитися й підзаря-дитися позитивними відчуттями;
• Великий вибір продуктів та розмаїття ізраїльської кухні не залишить байдужим найвишуканішого гурмана;
• Можливість поєднання відпочинку на Середземному, Червоному і Мертвому морях із відвідуванням святих місць, захоплюючими тематичними екскурсіями, відвідинами численних музеїв, культурних і спортивних заходів;
• Поєднання відпочинку з відвідуванням родичів та друзів. Відповідно до даних ізраїльського бюро статистики, 50% туристів із України охоче повторюють свій візит. Наші держави за останні роки вийшли на тісний та продуктивний рівень спілкування, відчутний у багатьох галузях, наприклад: у туризмі, економіці, політиці, культурі та медицині. Ми спостерігаємо підвищений інтерес до Ізраїлю з боку України, що не може не відбитися на турпотоках.
Після підбиття підсумків та публікації показників турпотоків між нашими державами мене часто питають, у чому полягає стратегія Міністерства туризму Ізраїлю, яка дозволяє отримувати такі результати за несприятливих початково умов. Однак, з моєї точки зору, жодного секрету тут немає: просто ми упевнені у величезному потенціалі такої держави, як Україна. А тому вкрай зацікавлені у співробітництві з туристичною індустрією, а також з українськими ЗМІ. Бо наша задача полягає в іміджевій підтримці Ізраїлю як туристичного напрямку – це, власне, і є
та робота, яку ми здійснюємо з українськими туроператорами: проводимо спільні рекламні кампанії, семінари та воркшопи (за участю ізраїльських готельєрів та туристичних компаній), беремо участь у міжнародних туристичних та медичних виставках та форумах. Також ми успішно співпрацюємо з українськими ЗМІ, регулярно здійснюючи тематичні прес-тури для їх представників, а також проводимо значну кількість заходів та акцій різного плану.
Варто відзначити, що Україна – це єдина на пострадянсь¬ких просторах держава, з якою у Ізраїлю спостерігається взаємний баланс турпотоків. Охарактеризувати, а відтак і розділити, туристичний потік із Ізраїлю до України можна за трьома основними категоріями. Перша з них носить паломницький характер та спрямована на відвідування святих місць для послідовників юдаїзму, в першу чергу – могили цадика Нахмана в Умані. До речі, минулого року це місто відвідала рекордна кількість прочан – 30 тисяч протягом 10 днів. До другої категорії відносяться ізраїльські бізнесмени, а третю складають родичі та друзі громадян України.
Також варто зазначити, що Україна завжди приваблювала ізраїльських туристів, які традиційно відвідували Київ, Одесу та Дніпропетровськ, а взимку каталися на лижах у Карпатах, передусім у Буковелі. Не сумніваємось, що надалі взаємні туристичні потоки між нашими державами лише зростатимуть та розвиватимуться – за рахунок взаємних інтересів, інвестицій в економіку взагалі та туристичну інфраструктуру зокрема.
 

назад >>>