Журнал «Український туризм», як галузеве туристичне видання, послідовно виступає за розширення номенклатури туристичних послуг та розширення доступу професіоналів до цих послуг. У цьому плані автори УТ послідовно висвітлюють питання міжнародного залізничного сполучення через західну ділянку державного кордону України, яке, на жаль, сьогодні перебуває в незадовільному стані. Так, у минулому номері було опублі¬ковано статтю «Укрзалізниця: втрачені можливості», присвячену проблематиці та можливостям поліпшення залізничного сполучення між Україною та державами Євросоюзу, на захід та південний захід від нашої держави. Це, у першу чергу, Польща, куди туристичний потік зростає навіть за часів війни, а також Словаччина, Угорщина та Румунія. Нагадаємо основні тези цієї статті: серед багатьох інших факторів, розвитку залізнично¬го сполучення між Україною та цими державами перешкоджають необгрунтовано високі (а відтак і неконкурентні) тарифи, а також категоричне небажання Укрзалізниці запроваджувати сучасні методи дистриб'юції свого контенту в міжнародному сполученні, наприклад. відкривати код для сторонніх провайдерів. Однак напередодні свята 8 Березня прес-служба Укрзалізниці поширила інформацію, з якої витікає, що робота із впо-рядкування тарифів у напрямку «Схід - Захід» усе ж таки ведеться. Цитуємо: «Залізниці Угорщини та Словаччини погодилися з пропозицією Укрзалізниці про встановлення знижки до вартості квитка у розмірі 50% на проїзд у причіпних вагонах у сполученні між Україною та Угорщиною, Україною та Словаччиною. Знижка діє вже з початку березня. Її введено через стрімкий ріст курсу іноземної валюти, що впливає на ціну квитка. Вартість проїзду у міжнародному сполученні розраховується в євро та сплачується пасажи¬ром. у гривнях по курсу Національного банку України на день оформлення». Зміни вартості у сполученні між Україною та Угорщиною і Словаччиною, згідно з повідом¬ленням прес-служби УЗ, можна побачити у таблиці. Отже, як бачимо, ціни у сполученні Схід – Захід стали значно конкурентнішими та на¬близились до вартості автобусних квитків. Зрозуміло, що це лише перший крок на цьому шляху: Укрзалізниці варто запровади¬ти подібні тарифи не тільки до столиць відповідних держав, але й між найважливішими з точки зору туристичних потоків станціями сусідів. Наприклад, в Угорщині це може бути Хайдусобосло, а у Словаччині – Попрад. Кірм того, варто інтенсифікувати перегово¬ри із цього питання з Польськими залізницями (РКР) – адже саме до цієї держави вирушає щодалі більше українських туристів. Ну й, звичайно, не забувати про сучасні методи дистриб'юції залізничного контенту: групові знижки – це, звичайно, добре, проте користі від них мало, якщо на оформлення групового квитка необхідно витратити кілька днів... назад >>>
|