Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

КУТАЇСІ: МАУ та AtlasJet замість Wizz Air
Починаючи з 27 червня, авіакомпанія МАУ відкрила пряме сполучення між Києвом (аеропорт «Бориспіль») та Кутаїсі. Польоти здійснюються тричі на тиждень - по понеділках, середах та суботах у режимі овернайт: зворотній рейс прибуває до Києва у вівторок, четвер та неділю.
Залежно від кількості проданих квитків, лінію обслуговує або традиційний для МАУ Boeing 737, або ж Embraer 190. Усі літаки на лінії мають 2 класи обслуговування - бізнес та економ.
Оголошена мінімальна вартість квитка RT на цьому маршруті складає 2440 грн., проте станом на 5 червня у системі бронювання квитки за такою ціною відсутні - мінімальна вартість перельоту складає 4620 грн.
Нагадаємо, що до призупинення діяльності за цим маршрутом (щоправда, з іншого київського аеропорту - «Жуляни») рейси до Кутаїсі здійснювала інша авіакомпанія - українська «дочка» угорської Wizz Air. Таким чином, МАУ певним чином стала своєрідним спадкоємцем Віззів, які, як і раніше, здійснюють перельоти до Грузії з Варшави та Будапешта. «Український туризм» вирішив порівняти вартість перельоту на цих лініях. Із наведених даних витікає, що український флагман надає своїм пасажирам далеко не найкращу пропозицію...
На відміну від МАУ, яка відкрила продажі на Кутаїсі ще до видачі Державіаслужбою України дозволу на здійснення перельотів у цьому напрямку (рішення про призначення було ухвалене 9 червня - Ред.), українська «дочка» турецької авіакомпанії AtlasJet продажів на Кутаїсі не відкриває, та й дати початку польотів не озвучила. Хоча й отримала того ж таки 9 червня, разом із іншими дозволами, 7 частот на тиждень у напрямку Кутаїсі. Перевізника можна зрозуміти: через нормативно-юридичні та судові колізії компанія «AtlasJet Україна» станом на середину червня не здійснила жодного рейсу. Хочеться сподіватися, що лайнери нової авіакомпанії все ж таки піднімуться у повітря, й на ринку авіаперевезень в Україні з'явиться трохи більше конкуренції. Однак зауважимо, що сумарний обсяг заявлених частот на Кутаїсі (7 AtlasJet + 3 МАУ) є надзвичайно великим порівняно до попиту в тому напрямку. Нагадаємо, що до закриття української «дочки» угорський лоукостер Wizz Air оперував з Києва на Кутаїсі трьома частотами, й не збільшував частотність навіть у пікові періоди. При цьому варто пам'ятати, що по відношенню до цього перевізника в Кутаїсі діє спеціальний режим стягання обов'язкових платежів та зборів, подібний до того, який діяв донедавна у Польщі по відношенню до рейсів ірландського лоукостера Ryanair. Простіше кажучи, податки та збори за наземне обслуговування та навігацію замість перевізника сплачує місцевий бюджет. Саме завдяки цьому Wizz Air має можливість утримувати ціни на перевезення до Кутаїсі на досить-таки низькому рівні. А от чи буде надано такий режим МАУ чи AtlasJet, наразі незрозуміло.
З іншого боку, попит на відпочинок у Грузії (принаймні, літній, а у перспективі ще й зимовий) у громадян України є стабільно високим - наприклад, за даними Посольства Грузії в Україні, турпотік наших співгромадян до цієї закавказької держави протягом 2014 року збільшився на 17% порівняно з 2013-м. Саме тому на грузинський напрямок повернувся й Yanair, який запустив цього сезону рейси з Києва та Одеси на Тбілісі й Батумі. Отже, за умов належного промоутингу (що вже здійснюється), утримання розумних цін на квитки (в тому числі й шляхом підвищення конкуренції між авіаперевізниками), попит на грузинський продукт цілком може наповнити задекларовану частотність на Кутаїсі. Тим більше, Wizz Air навчив українців літати саме до цього аеропорту.

назад >>>