Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Порівняльний аналіз продажів авіаційних перевезень агентами, акредитованими в Україні

Протягом тривалого часу журнал «Український туризм» на початку року наводить на своїх сторінках інформацію про досягнення українських туристичних компаній на теренах авіаційного агентського бізнесу. Іншими словами, ми публікуємо порівняльну інформацію про результати продажів авіаційного контенту українськими туристичними компаніями в системі BSP Україна - адже саме ця інформація є надійним індикатором ринку в цілому, крім того, вона чудово ілюструє досягнення (або ж навпаки - втрати) тих чи інших компаній порівняно з їхніми колегами. Як і в минулі роки, наведена у статті інфографіка відображає лише міжнародний авіаційний контент, без урахування такс та зборів. Крім того, враховуються продажі лише в українському сегменті BSP.

Загальні показники української BSP
Різке зниження обсягу продажів в українському BSP минулого року вдалося подолати - порівняно з 2014 роком інтегральний обсяг трансакцій у системі збільшився як у гривні, так і в доларовому еквіваленті. Утім, щодо останнього - це лише оцінка, оскільки всі офіційні розрахунки здійснюються в BSP Україна в національній валюті - у гривні.
Тим не менше, ми подаємо порівняльні дані й у доларовому еквіваленті, виходячи зі значення приведеного (тобто середнього за рік) курсу UAH/USD. 2014 року це значення дорівнювало 14.97, а 2015-го - вже 21.5 (Графік).
Зауважимо, що цього року ми не наводимо дані про доларовий еквівалент трансакцій по кожній компанії.
Річ у тім, що оцінка із застосуванням приведеного за рік курсу гривні до долара не буде досить коректною: для того, щоб оцінити реальний доларовий еквівалент трансакції кожної з компаній, необхідно застосовувати метод статистичних вагових коефіціентів. Іншими словами, для адекватної оцінки треба знати обсяг проплат до BSP кожної компанії у кожному випадку проплати протягом року. Без цього, як показують обрахунки, погрішність оцінки виходить за межі допустимої, через що ми й відмовилися від такого методу оцінки доларових еквівалентів обсягу трансакцій по компаніях.

Онлайн-агенти
Як і минулого року, безумовним лідером у галузі онлайн-тікетінгу є Tickets.ua, який за обсягом продажів авіаційного контенту в гривневому еквіваленті випереджає найближчого конкурента більше ніж у 4 рази. Тай у доларовому еквіваленті «тікетси» спромоглися перевищити минулорічний обсяг своїх продажів, що за нинішніх часів дуже й дуже непросто.
З іншого боку, список онлайн-агентів у нашому списку суттєво змінився - з нього вибули TDS Enterprise, яка надавала послуги під брендом Senturia (збанкрутувала та припинила діяльність) та Smart Line Travel (onetwotrip), який просто припинив виписку авіаквит¬ків для російських пасажирів через українське BSP (у минулому в портфелі цього агента 99% таких операцій). З іншого боку, непогані, як на новачків, результати показала запорізька компанія Tripway, що провадить свою діяльність за допомогою можливостей інструментарію Amadeus. Та й київська компанія Art Tour, яка, до речі, використовує у своїй діяльності SABRE, показують дуже переконливі результати (Графік 2).
Інша російська компанія Bookticket LLC, що надає послуги під торговельною маркою anywayanyday та використовує інструментарій Galileo, в гривневому еквіваленті збільшила свій результат на 20% у BSP Україна порівняно з 2014 роком. Інтуїтивно зрозуміло, що через знецінення гривні відносно долара у валютному еквіваленті зростання по цій компанії навряд чи було досягнено, скоріше - навпаки, проте в силу наведених вище причин ми не оцінюємо цей параметр кількісно.

Традиційні агенти
Серед традиційних агенцій пальму першості протягом багатьох років утримує компанія «Кий Авіа», яка по результатах цього року продемонструвала зростання обсягу своїх продажів на 56% у гривні. А от консолідатор «Авіаліга», чиїм основним видом бізнесу є робота з субагентськими мережами та для іноземних ринків з виписки авіаквитків, суттєво збільшив свої обсяги - на 182%, знову ж таки, у національній валюті. Інші лідери ринку також не скаржилися на увагу боку клієнтів: так, компанія «Пілот» продемонструвала зростання у 85%. Що ж до агенції Aquavita, то вон; також спромоглася показати збільшення продажів +46%. Непогані результати продемонструвала й компанії «Дельта» (Time to travel) - +48% та AirLife - +47% Що ж до більшості інших агентів, то їхні результати виглядають значно скромнішими - це цілком відпо відає загальній тенденції зменшення ринку авіапослу в Україні (Графік 3).

Туристичні оператори
У свідомості більшості наших співвітчизників «тур оператор» - це компанія, яка організовує, чи, як прийнят висловлюватися у професійному середовищі, «піднімає чартери - як авіаційні, так й автобусні. Тим не менше туроператорам властиві й агентські функції - як свідчаті наведені дані, вони також із задоволенням оформлюют авіаційний контент через систему BSP. Здебільшого ц відбувається у тих випадках, коли туристичний потік н напрямку є недостатнім для оформлення блоків місць н регулярних рейсах чи, тим більше, «підняття» чартерів Зрозуміло, що обсяги трансакцій, здійснених через BSP туристичними операторами, не можна порівнювати компаніями, які спеціалізуються на агентській діяльнос ті, тим не менще, в Україні вони здійснюють відчутний внесок у показники системи. Для зручності читачів ми виділили компанії, які позиціонують себе саме як тур оператори, в окремий графік (Графік 4).
 

назад >>>