Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

З появою в українському небі арабських (точніше еміратських) бюджетних авіакомпаній Air Arabia та Fly Dubai змінилась сама концепція класифікації туристичних напрямків відповідно до авіаційної доступності: якщо якихось 15 років тому поділ було організовано досить чітко - на середньо- та далеко-магістральні напрямки, то сьогодні є підстави говорити про проміжні між ними. Так склалося через виведення на ринок авіаційних перевезень нової бізнес-моделі - «м'якого» лоукостера, завдяки чому деякі напрямки, доступні раніше виключно в далекомагістральному сполученні, стали активно опановуватись «середньо-магістральним» контингентом, що віддає перевагу літакам Boeing 737 та Airbus 320.

Лоукостери з Еміратів: поза конкуренцією
Для України такими напрямками виявилися Індія, Шрі Ланка, а також деякі острівні держави Індійського океану, до яких еміратські «м'які» лоукостери здійснюють рейси зі своїх хабових аеропортів Шарджа та Дубай. Відповідно, розклад їхніх авіарейсів до України та інших держав Європейського субконтиненту складено таким чином, щоб очікування на пересадку в бік Індійського океану не перевищувало 3-4 годин. Крім того, на відміну від моделі «жорсткого» лоукостера, «м'які» виписують трансфертні квитки, оформлюють багаж до кінцевого пункту призначення та надають деякі інші, притаманні класичним авіакомпаніям, послуги (наприклад, Fly Dubai пару років як обзавелася бізнес-класом на своїх літаках).
Саме завдяки усім перерахованим факторам далекі дестинації, недоступні для прямих рейсів середньо-магістральними літаками, стали активно виводитися та просуватися на європейських ринках у рамках комбінованої моделі, тобто з проміжною посадкою в одному з аеропортів ОАЕ. Така модель виявилась настільки успішною, що кілька років тому у подібний спосіб деякі туроператори організовували чартерні авіарейси до того ж таки Гоа - середньомагістральними літаками з проміжною посадкою в Еміратах чи Пакистані. Утім, конкурувати хоча й з регулярними, але високо інтенсивними та високозавантаженими рейсами еміратських лоукостерів виявилося невигідно, тому сьогодні практично всі вітчизняні туроператори, хто відправляє туристів у район Індійського океану, формують блоки на регулярних рейсах Air Arabia та Fly Dubai. До того ж, ці авіакомпанії охоче йдуть на співпрацю з туроператорами, виступаючи візовими гаратами для іноземних туристів на території ОАЕ (відтак надаючи їм візову підтримку), у тому числі й у рамках стоповерів.
Відтак сьогодні конкуренції еміратським лоукостерам у доставці туристів до пунктів призначення в регіоні Індійського океану не існує: як виявляють дослідження, мінімальна вартість квитків через європейські хаби в означеному напрямку щонайменше у півтори рази вища за пропоновані еміратськими перевізниками, до того ж такий маршрут передбачає принаймні 2 пересадки, що суттєво збільшує час у дорозі.

Клімат: кожний обирає по собі
Завдяки перерахованим вище чинникам два напрямки в регіоні Індійського океану - острівна держава Шрі Ланка та індійський штат Ґоа - впритул наближаються до того, щоб назвати їх масовими напрямками пляжного туризму. Звичайно, туристичні потоки із України на цих напрямках не зрівняються, скажімо, з турецькими, проте щороку туди відправляються десятки тисяч українців, переважна більшість з яких користується послугами саме еміратських лоу-костерів.
Між Ґоа та Шрі Ланкою існують певні відмінності - як щодо умов розміщення чи візового режиму, так і з точки зору місцевого клімату. Адже Шрі Ланка знаходиться в субекваторіальній кліматичній зоні, де зміни погоди залежно від пори року проявляються слабко (або й не проявляються зовсім). Іншими словами, кліматичні умови на острові залежать від місця розташування (морське узбережжі, внутрішні рівнини чи гори), але не від пори року. Що ж до штату Ґоа, то він характеризується виражено тропічним кліматом з теплою зимою та надзвичайно спекотним літом. Через це туризм на цій території носить яскраво виражений сезонний характер - подібно до Еміратів, зима тут є високим сезоном, а літо - низьким.
Незважаючи на те, що Ґоа - найменший за територією та кількістю населення штат Індії - йому притаманний певний тематичний поділ. Так, Південний Ґоа вважається територією, найкраще придатною для сімейного відпочинку, у той час як Північний - для молодіжного драйву, щось на кшталт індійської Ібіци. Через це й системи бронювання готелів, наприклад, booking.com, розділяють Ґоа на 2 регіони. Відповідно, в нашому моніторингу так зробили й ми. З іншого боку, через незначну площу та невеликі відстані (протяж¬ність штату з півночі на південь складає усього лише 110 км, а із заходу на схід - близько 30 км) статистичні портали, такі, як numbeo.com, не виділяють у штаті окремі міста та регіони.

Ґуджарат: індійські субтропіки
Значно менш «розкручена» для українських туристів альтернатива в Індії - штат Ґуджарат, який знаходиться на північному заході півострова Індостан, на кордоні з Пакистаном. Цей штат розташований приблизно на 2 тисячі кілометрів північніше від Ґоа, тож клімат тут близький до субтропічного. Відтак коли в Ґоа сезон вже закінчився, в Ґуджараті представники європеоїдної раси почуватимуть себе ще більш-менш комфортно. Готелів та інших інфраструк-турних об'єктів тут порівняно менше, ніж у Ґоа, проте туристична індустрія у штаті досить-таки інтенсивно розвивається, а наявність значної кількості унікальних туристичних атракцій - як історично-архітектурних, так і природних (саме тут, наприклад, в національному парку Сасан-Гір, збереглися колись розповсюджені в усій Індії азійські леви) - роблять Ґуджарат досить-таки перспективним туристичним напрямком для пляжно-екскурсійного відпочинку європейців, а відтак й українців. Тим більше, що сюди - в міжнародний аеропорт Ахмедабаду - також, як і до Ґоа й Шрі Ланки - літають еміратські лоукостери Air Arabia та Fly Dubai, що робить цей напрямок доступним для значної кількості українських туристів.
 

назад >>>