Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Іван ЛІПТУГА, начальник управління туризму і курортів МЕРТ України
Участь у провідних світових промо-заходах, зокрема, туристичних виставках, є не тільки необхідною, але й визначальною (хоча й не достатньою) умовою для напрацювання позитивного туристичного іміджу. Ця істина справедлива і для бізнесу, та й на регіональному і національному рівнях - її пізнавав кожен, хто колись стикався з необхідністю помітно збільшити в'їзні турпотоки. Тож Україна - не виняток із цього правила.
На 50-й ювілейній туристичній виставці ITB Berlin 2016 наша держава була представлена національним павільйоном. І, як мені здається, представлена гідно - головним чином, завдяки консолідованій позиції всіх учасників виставки, грамотної і добре скоординованої організаційної діяльності як при підготовці експозиції, так і безпосередньо під час виставки. Адже головним нашим завданням було показати, що Україна - аж ніяк не «гаряча точка», а туристична дестинація з чудовим потенціалом, хоча й маловідома поки європейцеві. І я вважаю, що з поставленим завданням ми впоралися.
У національному павільйоні України взяли участь вже не 3, а 4 міста. Якщо Київ, Одеса та Львів регулярно представляють Україну на великих туристичних форумах, то цього разу до них приєдналися ще й Чернівці, які представили туристичні можливості Буковини. Тому я вірю, що через рік на ITB 2017 з'являться й інші українські міста. А кожний з 12 бізнес-учасників - МАУ, Premier Hotels, Асоціація «Туризм Одеси», «Пан Юкрейн», «Київський супутник», «Альбатрос», Vakanture, Entdeke.net, «Чорнобиль Тур», «Медичний будинок Odrex», «Тартус Тур» та Go tour - представляв гостям особливу програму, роблячи акцент на різних сторонах туристичної привабливості України.
Генеральний секретар Всесвітньої туристичної організації ООН (UNWTO) Талеб Ріфаї, з яким нас пов'язують давні й теплі відносини та який завжди ставився до представників України з особливою теплотою, також відвідав наш стенд. За його словами, він був задоволений просуванням України на світовому туристичному ринку. Крім того, генсек UNWTO запевнив мене, що й надалі надаватиме підтримку в реалізації наших планів та ідей.
Ділова програма ITB 2016 почалася із зустрічі міністрів зз держав Шовкового шляху, присвяченій цього року питанням розвитку державно-приватного партнерства у сфері туризму, в якій мені теж вдалося взяти участь. На зустрічі зібралися міністри й високопосадов-ці туристичної сфери. Метою зустрічі було поділитися досвідом та думками з приводу того, як можна у найефективніший спосіб здійснювати державно-приватне партнерство для досягнення цілей Плану дій UNWTO по Шовковому шляху.
На зустрічі було розглянуто можливості застосування та цінність державно-приватного партнерства для таких сфер туристичної галузі:
• Маркетингу і просування;
• Розвитку інфраструктури;
• Управління спадщиною;
• Авіації;
• Проведення великих заходів;
• Управління ризиками.
Можу сказати, що у нас є свої власні напрацювання в області державно-приватного партнерства. Ні для кого не секрет, що в нинішній складній економічній ситуації в Україні туризм не є пріоритетним напрямком, і бюджет на його розвиток відсутній. Проте ми знайшли вихід з цієї, здавалося б, тупикової, ситуації. Чудовий стенд України на ITB 2016 - на мій погляд, найкращий доказ ефективності державно-приватного партнерства у сфері туризму.
Не можу не відзначити й надзвичайну важливість консолідації зусиль гравців українського туристичного ринку для гідного представлення нашої держави на усіх можливих ділових майданчиках. Саме в такий консолідації, спрямованій на досягнення єдиної мети, я бачу головну роль державно-приватного партнерства, а також найважливіше завдання нашого Управління туризму і курортів. Ми працюватимемо в цьому напрямку й надалі, бо вважаю, що тільки так ми зможемо досягти максимальних результатів.
У другий день виставки, 10 березня, національний стенд України відвідали Посол України в Німеччині Андрій Мельник та депутат Бундестагу Юрген Климке. Після ознайомлювального туру та спілкування з усіма представниками міст і компаній, представлених на стенді, пан Климке отримав добру дозу натхнення та був щедро обдарований українськими сувенірами. Для продовження німецьких урядових програм, спрямованих на підтримку розвитку туризму в Україні, пан Климке висловив готовність організувати у вересні 2016 презентацію України в Бундестазі під егідою очолюваного ним комітету міжнародних відносин спільно з комітетом по туризму. На завершення візиту Юрген Климке підписав листівку своїм онукам в Гамбург з видом Одеського оперного театру та кинув у скриньку нашого відділення «Укрпошти» на ITB Berlin. Цією придуманою нами «фішкою» за 5 днів виставки скористалося чимало людей, і мені хочеться вірити, що в недалекому майбутньому вони знову зроблять це, тільки вже біля звичайної поштової скриньки на території України.
Вважаю, що виставка ITB 2016 пройшла для України з великим успіхом, і тепер, з настанням туристичного сезону, ми вправі очікувати значне зростання турпотоку з країн Європи. Але ми ні в якому разі не збираємося зупинятися на досягнутому. У наших планах - участь ще в декількох найбільших світових туристичних форумах, в тому числі на виставці COTTM 2016 в Пекіні. Наразі залучення туристів із Китайської Народної Республіки -це основна мета туристичних органів будь-якої держави, адже китайські туристи вже обіймають впевнене перше місце у світі як за кількістю туристів, так і за середніми показниками витрат у зарубіжних поїздках. А виставка COTTM і є головною подією року в КНР, присвяченою саме виїзному туризму. У наших планах-також участь у декількох інших важливих туристич¬них виставках у ключових регіонах світу, проведення конференції UNWTO в Києві з брендінгу територій та безліч інших важливих, цікавих і корисних для нашої країни заходів.

До речі
Перша виставка ITB в тоді ще Західному Берліні відбулася в далекому 1966 році. На ній були присутні всього 9 експонентів з 5 країн світу - Бразилії, Гвінеї, Єгипту, Іраку та ФРН. Сьогодні ж, через півстоліття, у виставці беруть участь близько 10 тисяч експонентів зі 187 країн світу, які розміщуються в 26 павільйонах загальною площею 160 000 кв. м. За 5 днів роботи найбільшого туристичного форуму його гостями стали близько 200 тис. осіб, 2/3 яких складали представники бізнесу. Крім того, виставку відвідали 48 міністрів та 87 послів різних держав світу, в тому числі й Надзвичайний і Повноважний Посол України в Німеччині Андрій Мельник. У рамках виставки було проведено близько 200 заходів, в яких взяло участь 26 000 делегатів. Загальний оберт бізнес-угод, укладених на ITB 2016, склав 7 млрд. євро.
 

назад >>>