Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Сергій ЛЯЛІКОВ
Професійні гравці туристичного ринку країни спільно з громадськими організаціями галузі вирішили взяти власну долю до своїх рук, об'єднавши зусилля і створивши «єдиний фронт». Подія відбулася під час традиційного туристичного форуму в Одесі 12-15 травня
 
Для участі в Робочій зустрічі українського туристичного бізнесу, яка щорічно відбувається в Одесі, до Південної Пальміри прибули представники шести національних і регіональних галузевих громадських об'єднань. Звичними учасниками форуму стали місцеві професіонали ринку - туристичні компанії Одеси та області.

Єдиний туристичний «фронт»
Незважаючи на те, що програму заходу було розплановано на чотири дні, організатори вирішили не відкладати основні події на далеке майбутнє. Саме пер¬ший день був передбачений для зустрічей і дискусій у форматі «саміту». А першим пунктом стояло установче засідання зі створення нового національного громадського органу - Всеукраїнської координаційної ради громадських об'єднань у галузі туризму.
«Ми створили координаційну раду для того, аби згуртувати зусилля всеукраїнських та регіональних професійних об'єднань. До її складу ввійшли Туристична асоціація України, Асоціація екс¬курсоводів України, Одеська асоціація туроператорів і агентств та декілька регіональних асоціацій - всього шість на цьому етапі», - відзначив президент Одеської асоціації туроператорів і агентств (ОАТА) Олександр Грабовський.
Завданням нової координаційної ради її учасники вважають координацію зусиль і розвиток міжрегіональних зв'язків. «Цей громадський орган є майдан¬чиком для напрацювання ідей, а також він має стати своєрідним центром компетенції, який допомагатиме реалізації державної політики в галузі туризму і, власне, розвиткові національного туризму, - підкреслює Олександр Грабовський. - Звичайно, ми не можемо замінити владу, але ми можемо їй допомагати, або критикувати чи корегувати її». Як кажуть члені нової ради, вони мають намір створити такий собі потужний «хаб» можливостей - для того, аби потенціал української туристичної галузі став реальністю.
 
Чого туризм чекає від влади
Головою координаційної ради став віце-президент Туристичної асоціації України Степан Романюк (Київ). Під час робочого засідання «Новації туристичного сезону-20і6» він окреслив головні проблеми й виклики національного туризму. Усі галузі господарства, як і туризм, сьогодні потерпають від зрозумілих і безсумнівних політичних та економічних чинників (війна в країні та відсутність інвестицій). «Але й поза тим внутрішній туризм не має необхідного розвитку ні на всеукраїнському, ні на регіональному рівнях. За останні роки вдвічі зменшився туристичний потік в Україну і, відповідно, доходи від туризму», - зазначив Степан Романюк. За його словами, до ситуації у галузі нещодавно вдалося привернути увагу Президента - і якщо буде належна реакція з боку голови держави і Національної ради реформ, то «ситуацію можна буде зрушити з місця».
Діячі туристичної галузі найближчим часом планують разом з органами влади доробити і прийняти Стратегію розвитку туризму та Програму розвитку туризму в Україні до 2026 року. Від міністерства економічного розвитку і торгівлі потрібна нова редакція закону «Про туризм», в якому треба прописати розвиток туризму. Галузь потребує програми стимулювання видів туризму - культурного, ділового, конгресного, винного та інших.
«Спільно з Мінінформом треба створити інтернет-ресурс на зразок «Visit Ukraine», бо про Україну за кордоном сьогодні знають тільки те, що у нас іде війна, хоча насправді вона охопила лише шість відсотків території», - зазначив Степан Романюк.
Ще одна проблема, яку вочевидь непросто буде вирішити, але яка разом з тим має бути вирішена, - це надмірна вартість в'їзних віз до України. «Віза до нас коштує 135 євро! Тоді як до ЕС - трохи більше 30 євро», - підкреслив віце-президент Туристичної асоціації України.
 
Цілорічна Одеса
Господарем туристичного форуму стала Південна Пальміра, тож нічого дивного в тому, що місто намагалося представити професіоналам ринку свої найкращі можливості. Заступник директора Департаменту культури та туризму Одеської міськради Олена Дяченко представила учасникам форуму програму «Одеса-365: місто, яке відвідують цілий рік».
Вона наголосила, що Одеса якнайкраще підходить для різних видів туризму. Найпопулярніший - мабуть, релаксаційно-оздоровчий. Для цього в Одеси є все необхідне - пляжі, Куяльник, велика кількість готельних комплексів та баз відпочинку. Щодо гастрономічного туризму, то Одеса, за її словами, - єдине місто, яке має власну кухню, і до того ж проводить гастрономічні фестивалі.
Так само доречно говорити в Одесі про освітній туризм («Одеса Смарт форум», десятки вузів, наукові конференції), діловий туризм (значна кількість діючих майданчиків для бізнес-форумів у готелях, конфе¬ренц-залах) і шопінг-туризм («7 кілометр», брендові магазини).
Окремо говорилося про івент-туризм (подієвий). «Річний календар наших фестивалів та тематичних заходів складається з більш ніж 1000 подій. І треба враховувати, що багато операторів розробляють свої маршрути саме під певні події», - зауважила Олена Дяченко.
Серед прикладів «подієвої активності» Одеси - не тільки загальновідомі «Гуморина», міжнародний кінофестиваль або День міста, але й Фестиваль фестивалів «Хочу в Одессу», фестиваль середньовічних боїв «Порохова вежа», книжковий ярмарок «Зелена хвиля», «Вишиванковий фестиваль», Джазовий фестиваль, «Новий рік на Думській» та ін.
За словами представниці туристичного департаменту, Одеса - одне з чотирьох міст України, які фінансують свою туристичну галузь. А згідно зі Стратегію соціального та економічного розвитку до 2022 року, Одеса має стати «містом, у якому хочеться жити»: з розвиненою економікою та інфраструктурою, екологічно безпечним та технологічно «розумним».
 
Себе показати, людей подивитись
Обмін думками та ідеями щодо туристичного продукту - так, мабуть, можна назвати взаємне спілкування представників компаній того дня. Керівники та менеджери агенцій розповідали про свій «турпродукт» та про свою нішу.
Надія Косухіна, директор компанії «Ганеж», представила лінійку екскурсій, особливий акцент зробивши на екскурсії «Одеса-мама», або «Одеса кримінальна», яка розповідає про Мишку Япончика та інших відомих нальотчиків, про те, хто і як проводив контрабанду, хто придумав «кодекс нальотчика» і т.ін. Родзинкою такого продукту є інтерактивність, коли клієнт повністю занурюється в атмосферу, що створюється змістом екскурсії.
Керівник компанії «Марком» Ірина Лісицина, навпаки, розповідала про зелений та етно-туризм. Столітня хата на Одещині, яку вона колись придбала і привела до ладу, сьогодні приймає гостей і є частиною одного з туристичних маршрутів.
Свої турпродукти також представили колегам менеджери компаній «Скай Груп» (Одеса), «Навігатор» (Одеса), «Кій Авіа Вест» (Львів) та ін. Цікаву презентацію надав аквапарк «Одеса», змусивши учасників форуму трохи помріяти про водні розваги у літню спеку.
Не можна оминути увагою і оздоровчий комплекс ПАТ «Одескабель», в стінах якого відбувалася зустріч професіоналів турбізнесу. «У нас одне з небагатьох працюючих підприємств, які знаходять гроші для соціальної сфери. З 2009 року ми постійно реконструюємо наш оздоровчий комплекс. Сьогодні - це чотири корпуси на 250 місць. Крім того - це база відпочинку «Сонячна», вже дещо застаріла, ми там будемо будувати нові корпуси. Всього можемо прийняти до 400 людей», - повідомив віце-президент ПАТ «Одескабель» Вячеслав Громов.
На завершення президент ОАТА відзначив позитивний результат форуму, досягнутий завдяки зацікав¬леності і активному взаємному спілкуванню учасників. «Сюди приїхали професіонали, які роблять свою справу, тут нікого немає «для галочки». Ми ставили завданням показати все, що є в Одесі перспективним, що може дати поле для діяльності і прибуток, а також контакти, без яких неможливо здійснювати нашу діяльність. І так само нові зв'язки і допомогу ми отримали від наших колег з Києва, Львова, Харкова, Сум, Запоріжжя», - зазначив Олександр Грабовський.
Наступні дні були заплановані як виїзні. Учасники форуму ознайомилися з низкою готелів та санаторіїв Одеси, відвідали курортні зони Аркадії та Великого Фонтану, дегустували вина у Національному інституті виноградарства та виноробства ім. Таїрова, а також проїхали по маршруту Затока-Білгород-Дністровський-Курортне-Грибовка-Чорноморськ. 

назад >>>