Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Втому, що Україні необхідно розвивати внутрішній та в'їзний туризм, не сумнівається ніхто: адже, за даними UNWTO, туристична галузь є однією з найефективніших складових світової економіки. Саме вона генерує мільярдні доходи та, можна сказати, «малою кров'ю» (тобто без масштабних проектів, які потребують мільярдних інвестицій) поліпшує добробут громадян й економічне становище держав та регіонів. Сьогодні багато хто у світі симпатизує Україні та її народу, який зі зброєю в руках відстоює свою незалежність, а тому намагається допомогти нам у цій боротьбі по мірі своєї компетенції. Не є виключенням і Всесвітня туристична організація ООН, або UNWTO, чиє керівництво неодноразово висловлювало підтримку нашій державі у її прагненнях побудувати в себе сучасну інфраструктуру та зайняти належне місце на туристичній карті світу.

«Брендинг дестинацій»: подвійна мета
Більше того, UNWTO підтримує Україну в її прагненні розвитку туристичної галузі не тільки словами, але й справами. Тому прикладом є міжнародна конференція Destination Branding, яка відбулась у Києві 20-21 червня під егідою Всесвітньої туристичної організації ООН та Міністерства економічного розвитку й торгівлі України. У її проведенні взяли участь представники керівництва UNWTO на чолі з генеральним секретарем цієї організації Талебом Ріфаї, комерційних структур світового рівня на кшталт Google чи Amadeus, місцевої та регіональної влади України (в основному тих її підрозділів, які опікуються розвитком туристичної галузі та співпрацею з бізнесом), а також туристичної громадськості й представників того самого бізнесу, в інтересах якого підвищення туристичної привабливості України в цілому та її регіонів зокрема.
Сама конференція ділилася на 2 частини: на першій з них, яка проходила 20 червня у столичному готелі «Прем'єр Палас», гуру туристичного брендингу Том Банкл виступив із двогодинною лекцією, присвяченою брендингу туристичних дестинацій, та відповів на питання присутніх. Після цього представники туристичних регіонів та дестинацій України презенту¬вали свої здобутки й досягнення - це все, до речі, відбувалося у присутності Тома Банкла, який потім, у кулуарах, мав можливість висловити свої думки щодо виступів тих промовців, які цього хотіли. Наступного ж дня конференція продовжилась у клубі Кабінету міністрів України, де до учасників приєдналися заступник міністра економічного розвитку України Юлія Клименко, депутат ВР Іванна Климпуш-Цинцадзе, представник в Україні Польської туристичної організації Влодзімеж Щурек, аташе з питань туризму та культури Туреччини Берата Йілдиза та багато інших знакових у вітчизняній туристичній галузі фігур. Хоча, будемо відвертими, багатьох не вистачало, але про це трохи згодом.

На UNWTO сподівайся, а сам...
Ні для кого не секрет, що ініціатором проведення такої конференції, зокрема, запрошенням на неї таких високих гостей, як Талеб Ріфаї та його колеги з UNWTO, ми завдячуємо в першу чергу Івану Ліптузі - керівникові департаменту туризму й курортів МЕРТ України. Саме завдяки його наполегливості в Україну приїжджають високі гості, а урядові структури нашої держави, нарешті, почали звертати увагу на потреби туристичної галузі. Наприклад, погодилися на експеримент із лібералізації в'їзду в Україну громадян КНР, які прибувають до нас із туристичною та бізнесовою метою. Звичайно, це лише перші кроки - адже немає жодного сенсу у візових вимогах для громадян Катару, Кувейту, Бахрейну, Оману чи Саудівської Аравії, а також, наприклад, Малайзії. Так само варто навести, нарешті, порядок на кордонах України з Євросоюзом - поки його перетин перетворю¬ється на тортури, наша держава недораховується знач-ної кількості туристів, передусім східноєвропейських, насамперед, польських та угорських. Але хочеться віри¬ти, що вітчизняному держрегуляторному органу в його нинішній інкарнації це вдасться - адже навіть те, що вже зроблено, було не до снаги нікому з попередників пана Ліптуги.
Крім того, хотілося б зауважити ще одне. UNWTO, поза всяким сумнівом, хоче допомогти Україні побудувати сучасну туристичну галузь та допомагає нашій державі, чим може. Наприклад, на питання автора цих рядків, адресоване Талебові Ріфаї, чи планує UNWTO підтримати Україну в її прагненнях до відкритості для іноземних туристів, і якщо планує, то в який спосіб, генеральний секретар Всесвітньої туристичної організації ООН відповів, що сам по собі візит делегації UNWTO до Києва вже є потужним сигналом для світової туристичної спільноти про те, що в Україні безпечно, й сюди варто їхати, а також інвестувати кошти в розвиток національної туристичної інфраструктури. Взагалі пан Ріфаї та його колеги сказали багато приємних для нашої держави слів. Однак створити умови для того, щоб до нас приїжджали туристи та приходили інвестиції в нашу туристичну галузь, маємо ми самі - в цьому нам якщо й допоможуть, то хіба що консультативно. Власне кажу¬чи, лекція Тома Банкла перед представниками місцевої влади та туристичної громадськості про сучасні методи брендування туристичних дестинацій - це і є елемент такої допомоги. Інша річ, що багато хто з очільників регіонів ще й досі не надає розвиткові туризму належної уваги. То можливо, такий захід варто було б здійснити не під патронатом заступника міністра МЕРТ, а запросити у співорганізатори керівництво Кабміну? Водночас зобов'язавши прибути на цей захід усіх голів обласних та деяких районних держадміністрацій? Утім, не сумніваюся, що подібні заходи відбуватимуться у майбутньому-адже ігнорувати значення туристичної галузі для розвитку національної економіки стає все важче...
Звичайно, саме на українському суспільстві лежить тягар установлення сприятливого для підприємців бізнес-клімату в туристичній галузі. А для цього необхідно просто навести порядок та забезпечити рівність усіх без винятку перед законом. Бо Україна може тривалий час просувати на зовнішньому ринку грамотно побудований бренд, закликаючи сюди як туристів, так й інвесторів, витрачаючи на це чималі кошти. Але поки в Затоці місцеві бандити силою перешкоджатимуть естонському інвесторові реалізувати свій проект, поки кримінальні елементи демонструватимуть відкриту непокору поліції та регіональній владі, навряд чи нашу державу спіткає успіх на світовій туристичній арені. Те ж саме про кордони: поки процес перетину українсько-польського чи українсько-угорського кордону вимірятиметься у годинах, а не в одиницях хвилин, про масового туриста можна забути: діставатимуться до нас лише екстремали.
 
Зміни на краще - в наших руках
Отже, саме це - створення привабливого бізнес-клімату в туристичній галузі та нормалізація процесу в'їзду в Україну, яка включатиме як процедуру перетину кордонів, так і максимальну лібералізацію режиму в'їзду для іноземних громадян - є основним завданням як державних органів України, так і державно-приватного партнерства туристичної громадськості з тими-таки державними органами. Будемо сподіватися, що меморандум про утворення Національної туристичної організації, який було підписано у присутності високих гостей з UNWTO в конференц-залі клубу Кабінету міністрів України, наповниться реальним сенсом, й новоутворена організація призведе до утворення так необхідного Україні туристичного лобі - як у Верховній Раді, так і в структурах виконавчої влади. Бо, наприклад, національна туристична галузь конче потребує ухвалення сучасного Закону України «Про туризм», однак при відсутності туристичного лобі ці законопроекти не розглядаються в парламенті роками. Так само необхідно нормалізувати діяльність пасажирського осередку Укрзалізниці, а також ввести у рамки законодавства пасажирські автомобільні перевезення: поки нашими автошляхами бігатимуть «маршрутки», яким більше личить назва «скотовози», ніякого суттєвого збільшення турпотоку в Україну бути не може.
Отже, UNWTO Україну підтримує, як може - й подякуємо цій шановній організації. Проте порядок у своєму домі навести зможемо лише ми самі, й ніхто більше.
 
Віталій ПЕРЕДЕРКО, начальник відділу туризму та міжнародної технічної допомоги управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської облдержадміністрації:
На мій погляд, міжнародна конференція «Брендинг дестинацій: запорука побудови успішної репутації», що відбулася в Києві, стала надзвичайно корисним заходом як для вітчизняної туристичної галузі, так і для всієї України. Перший день, присвячений проблематиці брендингу туристичних регіонів та держав, дав можливість учасникам зрозуміти, як працює сучасна індустрія брендингу, що необхідно зробити владі, бізнесу, громадськості для того, щоб бренд став успішним. Перед нами виступив провідний у світі фахівець у сфері туристичного брендингу Том Банкл, який не просто прочитав лекцію для при¬сутніх у залі, але й активно спілкувався з усіма, хто в цьому був зацікавлений, радив, як краще просувати наші місцеві бренди. Головний висновок майстер-класу: бренд - це емоції, які постійно варто підживлювати конкурентним наповненням, контентом. Для регіонів, у т.ч. для нас, представників Івано-Фран-ківщини, його доповідь була дуже цікавою, змістовною та напрочуд повчальною. Ми змогли оцінити, в якому стані перебуває процес брендингу нашого регіону, де ми є успішними, а в чому недопрацювали.
Статус заходу був надзвичайно високим, адже конференцію відвідав Генеральний секретар ЮНВТО Талеб Ріфаї. Це вагомий іміджевий івент для України в цілому і для вітчизняного туризму зокрема. За результатами проведення цієї конференції ЮНВТО в особі її керівництва задекларувала активну співпрацю з Урядом України для підтримки розвитку нашого ту¬ристичного сектора. Співпраця буде зосереджена на сферах статистики туризму, комунікацій, підвищення кваліфікації для представників влади та випускників профільних ВНЗ.

Світлана КАРЛОВА, президент асоціації «Туризм Одеси»:
Брендинг територій - це унікальний інструмент підвищення конкуренто¬спроможності міст та країни в цілому. Адже бренд, що має позитивні рекомендації, завжди буде в пріоритеті як у мандрівників, так і в інвесторів. Деякі дестинаціі України вже мають свій впізнаваний бренд. В Одесі це «Якір-серце», у Львові - різнокольорові будинки, скіфське сонце - бренд Херсонської області, архітектурний фундамент Ратуші у поєднанні з геометричним елементом одного стібка вишивки утворили нову емблему Івано-Франківська.
Нам не варто нічого винаходити, а просто піти шляхом, яким успішно йдуть у всьому світі ті держави, для яких туризм є пріоритетною галуззю розвитку економіки. Для підтримки економічної стабільності, зростання туристичної індустрії та збільшення притоку іноземної валюти створюються національні туристичні організації. Оскільки важливість туризму для національної економіки й соціального процвітання очевидна, то його розвиток є важливим кроком як для туристичної індустрії, так і для мандрівників. Тому основними видами діяльності Національної турорганізації є просування туризму в Україні, а також поширення співпраці державних структур, бізнесу і громадських організацій. Першим кроком для створен¬ня НТО стало підписання «Меморандуму про взаєморозуміння у сфері туризму та курортів між регіональними асоціаціями провідних туристичних регіонів та міст», яке відбулося 21 червня в Києві, у присутності генерального секретаря UNWTO Талеба Ріфаї. Я дуже пишаюся тим, що асоціація «Туризм Одеси» стала однією з організацій, які об'єднали зусилля, досвід та любов до тієї чудової країні в якій живемо, для координації зусиль регіонів у туристичній сфері.
Переконана, що, співпрацюючи, ми зможемо:
• удосконалити законодавчу базу у сфері туризму та курортів;
• забезпечити комплексний розвиток територій, зокрема створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розбудову туристичної інфраструктури;
• створити позитивний імідж України, як країни привабливої і безпечної для туризму. 

назад >>>