13 липня один із найбільших автобусних стартапів Європи - німецька компанія Flixbus - оголосила про початок продажу квитків до Львова. Щоправда, фізично зелені автобуси мюнхенського перевізника в Україну поки що не прийшли - перевезення здійснюються в межах інтерлайн-угоди автобусами чеської транспортної компанії LEO Express, які, крім Львова, приходять до закарпатських міст Ужгород та Мукачево. У такий спосіб продаж квитків у системі Flixbus доступний і до цих пунктів. Варто зауважити, що у системі Flixbus можливо резервувати й купувати квитки зі Львова до міст Польщі (сьогодні це Краків та Катовіце). Незважаючи на те, що перевезення пасажирів фізично здійснює компанія LEO Express, у її системі резервування квитків така можливість відсутня - зі Львова можна придбати квиток лише до першого після польського кордону міста в Чехії. Вітчизняні ЗМІ називають компанію Flixbus автобусним лоукостером. Насправді це не зовсім так, принаймні, щодо рейсів в Україну: так, на сайті компанії квитки між Львовом та Краковом на і серпня ц.р. коштують 11 та і6 євро, між Львовом та Катовіце - 19 євро. Для порівняння: вартість квитка у маршрутній мережі Ecolines (в Україні перевезення забезпечує ТОВ «Українські лінії») з Києва до Кракова складає 550 грн (20 євро), з Києва до Катовіце - 610 грн (22.3 євро). Чому європейські автобусні компанії, в тому числі лоукостери, неохоче приходять в Україну? Адже попит на цивілізовані перевезення в напрямку Польщі, Чехії, Угорщини та далі до Європи величезний? Що ж до укра-їнських перевізників, які здійснюють перевезення в європейському напрямку, то переважна більшість із них і близько не в змозі надавати своїм пасажирам сервіс, який можна порівняти з європейськими автобусними компаніями. Перш за все, європейських автобусних перевізників лякає українсько-польський (словацький, угорський) кордон і ситуація на ньому: величезні черги, розквіт контрабанди та злочинності. Отже, можна передбачити, що поки систему пропуску через кордон не буде докорінно реформовано, чекати на Polski Bus чи зелені лайнери Flixbus нам не варто. Друга причина - якість українських автошляхів, які якщо й ремонтуються, то дуже й дуже повільно. Утім, протягом останніх років певні зрушення в цьому напрямку є: наприклад, відреставровано дорогу Львів - Івано-Франківськ, відтак за сприятливих умов не виключено, що той самий LEO Express продовжить свої рейси до Франківська. Тим часом, Flixbus - це одна з найдинамічніших транспортних мереж не тільки у Європі, а й в усьому світі. Заснована як мюнхенський стартап 2013 року, станом на сьогодні мережа обслужила понад 50 мільйонів пасажирів, у тому числі 20 млн. минулого року. Компанія Flixbus позиціонує себе як сучасного й екологічного перевізника, її маршрутна мережа складається з понад 900 пунктів призначення в 20 державах (у тому числі й в Україні), щодня здійснюється близько 100тисяч рейсів із середнім інтервалом у 30 хвилин. Такі обсяги неможливо забезпечити при централізованому управлінні, тому компанія широко співпрацює із тим, що в Європі носить назву «середній бізнес». У межах цієї співпраці перевезення здійснюються партнерськими мережами та перевізниками, у тому числі й LEO Express. назад >>>
|