Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Тенденції ринку авіаційної галузі в цілому можна оцінити як добрі, проте не у всіх складалось, як хотілося. Наприклад, ще в кінці 2015 року в Україні було зареєстровано ТОВ «Авіакомпанія «Анда Ейр». Її засновниками виступили екс-голова авіакомпанії «Дарт» Сергій Шаменко та Георгій Аванесов. С.Шаменко виступає також керівником компанії «Анда Ейр». Статутний капітал компанії, згідно з реєстром, склав 50 тис. грн.
Спочатку компанія планувала спеціалізуватися на чартерних перевезеннях, зокрема, в Туреччину, Єгипет, Чорногорію, Хорватію, Албанію і Грецію. С.Шаменко повідомляв, що інвестиції в проект складуть $15 млн., терміни окупності розраховані на три роки. Інвестори, в основному, іноземні. «Анда Ейр» планує почати польоти в партнерстві з компаніями «Стиль Авіа» та «Феєрія». Польоти компанія мала розпочати ще в кінці квітня 2016 року і сподівалася опанувати ринок під час «гарячого» сезону.
Проте затягнулась процедура сертифікації літака, і свій перший McDonnell Douglas MD-83 компанія получила тільки 19 липня. Тоді С.Шаменко, говорячи про плани перших польотів, зазначив, що такі є, але компанії необхідно виконати низку процедур, пов'язаних з серти¬фікацією авіакомпанії, виконати демо-політ.
Відповідаючи на питання про плани отримання другого судна - Boeing 737-400, співзасновник «Анда Ейр» зазначив, що компанія тоді перебувала в стадії підписання попереднього договору.
Згодом компанія вирішила, що «Анда Ейр» може отримати право на польоти і з одним літаком і апелювала до Державіаслужби, яка не видавала компанії сертифікат експлуатанта повітряного судна. Вона посилалася на ст. 93 Повітряного кодексу України, яка говорить: суб'єкти господарювання, що отримують ліцензію на провадження діяльності з перевезення пасажирів та/або вантажу повітряним транспортом, та авіаперевізники, які володіють такою ліцензією, зобов'язані мати в своєму розпорядженні хоча б одне повітряне судно у власності або за лізингом (крім лізингу з екіпажем).
Між тим в Державіаслужбі на це відповіли, що ст. 93 Повітряного кодексу не відноситься до отримання сертифіката експлуатанта, а присвячена ліцензуван¬ню. Таким чином, при намірі отримати сертифікат експлутанта авіаперевізник зобов'язаний керуватися ст. 10 Повітряного кодексу, що зобов'язує забезпечувати експлуатацію не менше двох повітряних суден. У Державіаслужбі також повідомляли, що «Анда Ейр» при подачі документів вказувала два повітряних судна, проте на той момент не до кінця реалізувала свою заявку.
«Для успішного завершення процесу отримання сертифіката експлуатанта компанія повинна усунути недоліки», - констатували тоді в Державіаслужбі. Що, врешті-решт, і було зроблено: в авіапарку «Анда Ейр» з'явився бізнес-джет Beechcraft Premier I, який раніше належав компанії «Бізнес Джет Тревел». Отже, формальні вимоги законодавства було дотримано, й на початку вересня Державіаслужба видала ТОВ «Анда Ейр» ліцензію на перевезення пасажирів повітряним транспортом та сертифікат експлуатанта повітряних суден. А 26 вересня задовольнила усі заявки авіаперевізника - на здійснення чартерних перевезень до Єгипту (аеропорти Шарм ель Шейх та Хургада) та Йорданії (аеропорт Акаба).
Так, літо вже пішло, але не слід казати що компанія багато втратила. Чартерний ринок завжди має попит, і Туреччину з Єгиптом ще ніхто не відміняв, а Єгипет взимку взагалі піковий сезон, тож будемо слідкувати за розвитком маршрутної мережі компанії. 

назад >>>