Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Польща як туристичний напрямок щодалі більше нарощує популярність як серед іноземних туристів, так і для своїх громадян. Згідно з даними служби tripsta.pl, під час цьогорічних відпусток поляки здебільшого відмовлялися від типових відпочинкових курортів і напрямків. До першої десятки найпопулярніших місць, які обирали для подорожі польські туристи цього сезону, потрапили: Варшава, Гданськ, Київ, Афіни, Прага, Берлін, Цюрих, Лісабон, Мюнхен і Амстердам. Тобто, як бачимо, чільні місця в рейтингу посідають два великі польські міста.
Зацікавлення відпочинком на польській Балтиці цього сезону перевершило всі очікування. Власники готелів і апартаментів кажуть: статистика бронювань вражаюча.
- Порівнювала заповнення готелів у Гданську з аналогічними показниками готелів у Барселоні, Римі, Парижі - і не було вищого показника заповнення готельних місць у минулий вікенд. У Гданську він склав понад 90 відсотків. Так само було з Сопотом. Улітку - як підтверджувала статистика - в один і той самий вікенд ані Рим, ані Париж не були такими заангажованими містами, як Гданськ, - наголошує експерт з туризму пані Домініка Чеховська-Гданська.
Так само рекордним видався і відпочинковий сезон-2016 на Мазурських озерах.
«Традиційно туристичний сезон на Мазурах завершується у другій половині серпня. Однак цього року навіть у другій половині останнього літнього місяця люди телефонували з проханням зарезервувати місця, а не було їм чого запропонувати, бо всі готелі були заповнені, а всі човни і яхти зарезервовані», - говорить Збігнєв Ятковський з порталу mazury.info.pl. І додає, що навіть восени туристи з усіх регіонів країни резервують місця для проживання над озерами, насамперед на вікенди. З приводу великого зацікавлення туристів мазурські туроператори спеціально розширили каталог атракцій.

Польща: безпечна та атракційна
Нині Польщі, на думку експертів, сприяє геополітична ситуація. Сьогодні туристи прагнуть відпочивати в безпечних умовах, тим часом до списку небажаних закордонних напрямків (з погляду на ймовірність терористичної загрози) долучаються дедалі нові країни. Відтак польські туристичні напрямки цього року користалися великою популярністю.
Що найбільше приваблює іноземних мандрівників у Польщі? По-перше, безпека. «Парадоксально, але одним із джерел цьогорічного успіху туристичної галузі є нестабільна міжнародна ситуація. Для більшості туристів при виборі місця відпочинку ключовим словом стає «безпека», - вважає пані Юлія Лаховіч з National Geographic Polska. - Раніше турист з Європи не переймався тим, що під час класичної відпустки в Парижі чи Тунісі може наразитися на небезпеку теро¬ристичних атак або збройного конфлікту. Нині - змушений добре зважити, в якому керунку мандрувати».
По-друге, - і експерти наголошують на цьому особливо, - Польща - край надзвичайно атракційний: в усі часи приваблює до себе тих, хто прагне пізнати щось нове, цікаве й оригінальне. Польща має власне море і гори; придатні з огляду цінової політики і відмінного сервісу зимові гірськолижні курорти, модерні спа-готелі. Провести дозвілля цікаво і з користю можна в сучасних парках розваг, мандруючи «тематичними стежками», відвідуючи об'єкти ЮНЕСКО. Так само традиційно популярні серед туристів великі польські міста - Варшава, Краків, Вроцлав, Труймясто (Гданськ, Сопот і Гдиня), Познань, Лодзь, Щецин.
Кожен регіон Польщі має свої особливі родзинки, які туристи неодмінно хочуть побачити. Польська Організація Туристична, проаналізувавши кількість відвідувань (і відгуків туристів), уклала власний рейтинг туристично привабливих місць країни. П'ятірка туристичних хітів відтак виглядає таким чином -Інсценізація битви під Грюнвальдом, Етнографічний парк в Токарні (Музей Келецького села), Залізниця вузькоколійна Рогув - Рава - Бяла, Біловезька пуща (Біловезький національний парк), Музей народної архітектури та побуту в Саноку.
За висновком сервісу TripAdvisor, який зібрав думку туристів з цілого світу щодо найбільших туристичних атракцій Польщі, десятку рейтингу складають Старе Місто Кракова, Музей «Фабрика Оскара Шиндлера» (Краків), Копальня Солі Величка, Маріацький костел у Кракові, Кафедральний собор на Вавелі, Вавельський замок у Кракові, Краківська Сукенніца, Архікафедральний собор у Гданську, Старе Місто Варшави.
Видання National Geographic Polska недавно оприлюднило результати рейтингу «7 нових чудес Польщі». Голосування, яке тривало кілька місяців, активізувало місцеві спільноти до промоції власних регіонів у масштабах усієї Польщі. Брошурки, відеоролики, численні пости в інтернеті та інша цікава інформація заохочували до пізнання тих виняткових місць, яких у Польщі напрочуд багато.
До списку нових «7 чудес Польщі» потрапили Планетаріум у Лодзі, Гідрополіс у Вроцлаві, Маршрут дерев'яних костелів регіону Козла (Любуське воєводство), Культурно-конгресовий Центр Йорданкі у Торуні (Куявсько-Поморське воєводство, Мурал «Історія Шрудецька у Познані, Розточанські шуми (Люблінське воєводство, Розточе), Геопарк Лук Мужакова та Стежка Геотуристична (Любуське воєводство).
- По-перше, з погляду на іміграційну кризу, поляки вирішили провести безпечні вакації на терені власного краю. По-друге, до того спричинився високий курс євро. Зрештою, закордонні подорожі стали дорожчими і менш доступними для поляків, а для іноземців значно прийнятніший - в ціновому плані - відпочинок у Польщі. По-третє, змінилося сприйняття Польщі як туристичного продукту. Польща стала модним краєм і гості з-за кордону приїжджають сюди значно охочіше, - наголошує пані Чеховська.
 
Утримати колосальний потенціал
Іноземних туристів приваблюють до Польщі також цікаві культурні та спортивні заходи. Тут цілком опанували тезу, що туристичні пропозиції повинні відповідати потребам клієнтів. Експерти наголошують, що якість надаваних послуг зростає з року в рік. Поляки дедалі частіше подорожують за кордон, мають уявлення про стандарт різних туристичних послуг, відтак і в себе вдома розраховують отримати туристичний продукт високого естетичного рівня. І вимагають набагато більше, ніж ще кілька років тому.
Зазнав змін також спосіб надання туристичних послуг з точки зору якості. Якщо раніше великий акцент робили на антураж, якість харчування, то нині, наголошують експерти, додався ще такий чинник, як якість обслуговування. І якщо раніше до сектору обслуги часом потрапляли випадкові люди, то нині вже гість того не дозволить: у сфері обслуговування туристів працюють справді компетентні фахівці.
Прикметно, що впродовж останніх 2-3 років Польща увійшла до першої тридцятки щодо вартості туристичних марок у світі. І це дуже промовистий результат, бо піднялася аж на 20 пунктів у рейтингу. І нині вийшла на рівень, де можна збирати ринкові вершки, стверджують експерти. На їхню думку, цей період потриває від 5 до 7 років. Як високо утримається крива стагнації в Польщі, залежатиме власне від туристичних атракцій. Тож нині стоїть виклик - ефективно використати найближчі роки, творячи місцеві туристичні продукти, так, щоб показати гостям потенціал туристичних родзинок краю.
- Дедалі частіше гості, які приїжджають до Польщі, користаються з таких послуг, як оздоровчий туризм, реабілітаційна медицина або послуги косметичні. Ці послуги серед закордонних гостей мають великий успіх - з погляду на їх високу якість і адекватну ціну, -каже пані Чеховська.
Має значення і той факт, що останнім часом у Польщі виникла велика база для продуктів HoReCa, тобто готелі, ресторани, кав'ярні та кейтерингові послуги.
Про те, що так звана медіальна котвіца приваблює туристів, відомо віддавна. Приклад Польщі це промовисто підтверджує. Цього року такими подіями стали Світові Дні Молоді в Кракові і заходи в рамках проекту «Вроцлав - Європейська Столиця Культури». І, між іншим, завдяки цьому путівник Lonely Planet цьогоріч позиціонував Польщу як один із найбільш атракційних країн світу, привабливих для мандрівників.
Отже, як наголошують дослідники туристичного ринку, останнім часом Польща помітно зміцніла в туристичному секторі. Нині перед нею стоїть найбільш важливе завдання - не змарнувати цього потенціалу і якнайкраще використати його протягом найближчих років.

назад >>>