Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Угорський авіаційний лоукостер - єдиний наразі європейський бюджетний авіаперевізник, що здійснює регулярні рейси в Україну та базує свої літаки в аеропортах нашої держави - повертається до Львова. Починаючи з 13 квітня, авіакомпанія здійснюватиме два рейси на тиждень між Львовом та польським Вроцлавом. Про це на прес-конференції повідомив українським журналістам корпоративний директор угорського лоукостера Оуен Джонс.
Генеральний директор міжнародного аеропорту «Львів» Тетяна Романовська не могла стримати емоцій: адже, за її словами, 2008 року вона «3 тижні ночувала в аеропорту, щоб завести до Львова Wizz Air». Разом із цим відвертим зізнанням, пані Тетяна повідомила українським журналістам, що наразі ведуться переговори з кількома європейськими лоукостерами щодо їхнього приходу до Львова. Проте, посилаючись на корпоративну етику, повідомити назви цих компаній директорка відмовилася. Замість того розповіла, що аеропорт «Львів» прагне упорядкувати мережу міжміських автобусних маршрутів від аеровокзалу до курортів Львівщини, зокрема, до Трускавця та Моршина.
Чому для польотів зі Львова авіакомпанія Wizz Air обрала саме Вроцлав, а не, скажімо, Варшаву - цілком зрозуміло: тісні зв'язки між двома містами та регіонами (Львівською областю та воєводством Дольни Шльонськ), наявність значної кількості трудових мігрантів та студентів - типового лоукост-контингенту - призводять до наявності сталого пасажиропотоку в обох напрямках, у той час як повітряне сполучення між двома містами досі відсутнє. Крім того, за твердженням представників авіакомпанії на чолі з паном Джонсом, у Вроцлаві пасажирам буде зручно пересідати на інші рейси Wizz Air до європейських міст.
Це, до речі, досить-таки цікавий момент, який може свідчити про наміри пом'якшення бізнес-моделі авіакомпанії. Річ у тім, що угорський перевізник досі позиціонував себе як класичний лоукост з усім набором класичних лоукостерних рис: наприклад, продажем перевезень виключно point to point та, відповідно, відсутністю трансферних квитків та процедури оформлення багажу. Через це, до речі, багато громадян України, які намагалися рейсами Wizz Air з польськими «шенгенками» вилетіти з пересадками в аеропортах цієї країни до інших держав Європи, зіпсували собі візову історію. Тож неодноразове нагадування про зручність пересадки у Вроцлаві може свідчити про наміри угорського лоукостера запровадити трансферну модель перевезень, таку, як практикує турецький Pegasus чи еміратська Air Arabia. Утім, офіційно про це ніхто ще не говорив, тому чи є в цьому припущенні раціональне зерно, покаже лише час.
А от відроджувати свою українську «дочку» - компанію Wizz Air Ukraine - угорський перевізник поки що не збирається. На це питання корпоративний директор компанії відповів прямо, так само, як не мають у планах літати в інші українські аеропорти - наприклад, у Харків чи Одесу. Та зазначимо, що українську юридичну особу - компанію «Візз Ейр Україна» - не ліквідовано, вона просто не веде будь-якої операційної діяльності. Вочевидь, у материнській авіакомпанії ризики, пов'язані з бізнесом на території України, поки що переважують вигоди від запуску (а точніше, відновлення) маршрутів із України до Грузії та Туреччини. Хоча усе може змінитися.
Мабуть саме на цей випадок Wizz Air зберігає свою українську «дочку» в замороженому стані. Адже безві¬зовий режим все одно реалізується, хоч і не так швидко, як нам того хотілося б, у нетривалій перспективі збільшаться й рівні доходів громадян України. «Відкритого неба» з Європою, щоправда, найближчим часом не буде, проте робота з його ухвалення все ж таки здійснюється, й не виключено, що рано чи пізно вона таки призведе до очікуваного результату (хоча скоріше пізно, ніж рано - Авт.). До речі, із цієї точки зору цікавим є фрагмент виступу пана Джонса на прес-конференції: на питання одного з журналістів про можливі зміни політики у разі лібералізації візового режиму або міжнародних угод щодо повітряного сполучення корпоративний директор Wizz Air заявив: «Ми прагнемо будь-якої лібералізації та вітатимемо її». У перекладі з дипломатично-корпоративної на професійну мову це, скоріш за все, означає, що цій авіакомпанії вигідне установлення «Відкритого неба» між Україною та ЄС, відтак вона здійснюватиме певні лобістські зусилля для його подальшого просування - як на національному (угорському), так і на загальноєвропейському рівнях. 

назад >>>