Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Сергій ГУНЬКО, прес-секретар Державної міграційної служби України
Як компетентний державний орган, ДМСУ, до завдання якого належить забезпечення громадян України ідентифікаційними документами (в тому числі й паспортами), послідовно впроваджує у життя сучасні методи оброблення інформації, в тому числі й дистанційні. Так, вже більше року діє система електронної черги, яка дозволяє громадянам записуватися на подачу документів для оформлення паспорту для виїзду за кордон, а також внутрішнього паспорту у вигляді ID-карти, на сайті ДМСУ. При цьому покриття цієї послуги невпинно розширюється, й надалі все більше громадян можуть скористатися цією можливістю. Станом на кінець жовтня до електронної черги було підключено близько 170 підрозділів у Києві та в регіонах України. Утім, підключення нових підрозділів ДМСУ відбувається в безперервному режимі, тож я переконаний, що на час виходу цієї статті з друку кількість охоплених послугою «електронна черга» підрозділів збільшиться.
Водночас до ДМСУ постійно надходять звернення громадян з проханнями запровадити нові сервіси, зокрема, дистанційні. Враховуючи ці побажання, у жовтні Державна міграційна служба запустила пілотний проект, який дає можливість заявникам оплачувати онлайн на сайті ДМСУ найпопулярніші послуги - оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки. Платежі здійснюються за допомогою платіжних карток міжнародних систем Visa та Master Card. Сервіс було організовано за підтримки Ощадбанку України, оплата здійснюється через його шлюз.
Протягом жовтня можливостями сервісу могли скористатися заявники в Києві, а вже в листопаді сервіс було поширено на більшість локацій, де діє послуга «електронна черга».
Тут варто пояснити, що у запровадженні подібних сервісів існують певні обмеження. Так, електронна черга запроваджується у тих підрозділах, де встанов-люється відповідне обладнання. Підключення нових підрозділів ДМСУ до «електронної черги» здійснюється за відповідним графіком - але послідовно та безперервно.
Крім того, чинна нормативно-правова база вимагає від нас наявності підписаної заявником квитанції про сплату адміністративного збору. Через це алгоритм онлайн-оплати виглядає так: громадянин, що здійснив оплату на сайті ДМСУ, отримує унікальний код в СМС-повідомленні. За допомогою цього коду платіжний термінал, що знаходиться на території підрозділу ДМСУ, друкує відповідну квитанцію, яку й підписує громадянин. Увесь процес займає кілька секунд та не є обтяжливим для заявника, отже, біля терміналів не утворюються черги.
Таким чином, керівництво Державної міграційної служби цілеспрямовано й послідовно працює над запровадженням сучасних методів оформлення ідентифікаційних документів громадян України. Ми віримо, що завдяки комплексу сучасного обладнання та методів взаємодії із заявниками вже невдовзі оформлення паспорту стане звичайною дією, позбавленою будь-яких ознак проблемності. 

назад >>>