Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Відносно недавно «Український туризм» писав про прихід на український ринок двох європейських мережевих автоперевізників - Polski Bus та FlixBus. Ці компанії й зараз працюють в Україні, оперуючи двома та трьома маршрутами відповідно. Щоправда. через партнерів: борти українських автобусних компаній, що здійснюють перевезення за маршрутами Polskiego Busa до Чернівців та Херсону, заходять на територію Польщі - до прикордонного Перемишля, де здійснюється пересадка пасажирів власне до червоних автобусів під брендом Polski Bus. Що ж до німецького FlixBus, то він користується послугами своїх чеських партнерів, які курсують до Мукачево через Ужгород. Львова та Києва.
Але в середині грудня 2017 р. Polski Bus та FlixBus оголосили про стратегічне партнерство у Польщі. У результаті логотип та характерні червоні автобуси першої марки зникнуть з польських доріг до середини 2018 р.: вони будуть замінені на логотип, систему продажів і зелений колір, характерний для FlixBus. Що ж у такому разі зміниться для пасажирів?
Оскільки відтепер бренд, торгову платформу та всю технологічну підтримку перевезень в обох мережах забезпечить FlixBus, цілком зрозуміло. що в пасажирів з'являються побоювання, чи будуть дійсними їхні вже придбані квитки, чи можна купувати нові квитки, а якщо можна, то де саме, і т.п. Тут варто зауважити, що як FlixBus, так і Polski Bus запевняють пасажирів, що усі продані квитки є чинними. Це буде також і в наступні місяці (поки не буде створено уніфіковану платформу продажів квитків під назвою FlixBus).
Нікуди не подінеться й власник торговельної марки Polski Bus - компанія Souter Holdings Poland і надалі офіційно перебуватиме в Польщі. А на практиці вона виконуватиме перевезення для FlixBus. Червоні автобуси Polskiego Busa поступово перефарбовуватимуться у зелений колір та переобладнуватимуться відповідно до стандартів FlixBus. Це має відбутися до середини 2018 року. Зокрема, старі червоні автобуси матимуть більше місця для ніг за рахунок вилучення 6 місць у салоні. Крім того, доступ до мережі Wi-Fi буде безкоштовним на території усієї Європи (про доступ до інтернету поза ЄС, зокрема, в Україні, поки що не повідомляється: вочевидь, це має бути складовою переговорів з українськими партнерами у процесі ребрендингу польської автобусної мережі - Ред.). Крім того, квитки по всій мережі FlixBus можна буде оформлювати в рамках однієї трансакції. Як і зараз, ціни на квитки починатимуться з 1 злотого (7,7 грн за курсом НБУ на середину грудня 2017 р. - Ред.), а система ціноутворення та продажу буде динамічною.
Усе це стосується й наявних партнерів Polskiego Busa, з якими перевізник підписав угоди про співпрацю. Проте в цьому випадку переговори тільки починаються. Наразі FlixBus вже має угоди з п'ятьма перевізниками у Польщі.
Слід зазначити, що FlixBus - це не стільки перевізник, скільки платформа-агрегатор для продажу автобусного контенту, яка об'єднує та реалізує свої послуги багатьох автобусних перевізників під спільним брендом із дотриманням однакових для всіх стандартів. Найбільше це схоже на франчайзингову мережу. 2011 року компанія FlixBus була заснована молодими підприємцями в Мюнхені як стартап. 2015 року відбулося злиття мережі FlixBus з аналогічною MeinFernbus, заснованою в Берліні, відтоді перевезення стали виконуватися спільно під брендом FlixBus.
Очікується, що за результатами 2017 року під брендом FlixBus буде перевезено понад 40 млн. пасажирів. Наразі кількість пунктів прибуття зелених автобусів сягає 1400 пунктів у 26 державах.
 
За матеріалами Business Insider Polska 

назад >>>