Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Морських курортів із цілорічним сезоном (тобто з комфортними умовами для більшості туристів протягом цілого року) у світі не так вже й багато. В основному вони знаходяться на океанських чи морських островах поблизу екватора. Субекваторіальна кліматична зона не передбачає різкої зміни погодних умов протягом року, а наявність великої маси морської води зволожує клімат та робить його комфортнішим для туристів. Отже, не дивно, що такі курорти користуються заслуженою популярністю в усьому світі.

Куди літати українцям?
Оскільки Україна територіально розташована досить-таки далеко від субекваторіальної кліматичної зони, єдиний по суті цілорічний курорт описанного типу, який знаходиться у межах досяжності середньо-магістральних авіалайнерів - це Канарські острови. Та й вони з цієї точки зору є умовно доступними: адже для того, щоб здійснити безпересадочний переліт (з комерційно виправданим завантаженням) від Києва до Тенерифе, Лас-Пальмасу чи Фуертевентури, авіакомпанія має використовувати сучасні літаки на кшталт Boeing 737-900, яких у флоті вітчизняних авіакомпаній не так вже й багато. Іноземні ж авіакомпанії навряд чи у найближчій перспективі ставитимуть прямі авіарейси з Канар до Києва...
Інші цілорічні курорти знаходяться від України поза межами досяжності середньомагістральних літаків, отже, для організації чартерних (а в перспективі й регулярних) авіарейсів до них українським авіакомпаніям доводиться використовувати далекомагістральні літаки. Кількість таких повітряних суден у флоті українських авіакомпаній не перевищує десятка, відтак для організації чартерних программ на тому чи іншому напрямку туроператору-консолідатору необхідно у співпраці з авіакомпанією здійснити ґрунтовний бізнес-аналіз можливостей розвитку напрямку.
Наразі список далекомагістральних напрямків для українських туроператорів та, відповідно, авіакомпаній, які за сучасних умов можуть виявитися комерційно успішними, досить-таки короткий. Це, в першу чергу, Таїланд, Домініканська Республіка, індонезійський острів Балі, острів Занзибар та сусідня Кенія, індійський штат Ґоа та острів Шрі Ланка. Останні дві дестинації практично повністю перекриваються рейсами еміратських авіакомпаній airarabia та flydubai/Emirates, які здійснюють перельоти до них із Києва (а flydubai - ще й із Одеси) через свої хаби відповідно у Шарджі та Дубаї. Отже, організовувати прямі перельоти туди далекомагістральними літаками немає великого сенсу. Що ж до інших напрямків, то час від часу українські туроператорські компанії відкривають туди чартерні програми, проте через високу ціну та/або невелику впізнаваність попит на них зазвичай не дуже високий.
Однак серед таких далекомагістральних дестинацій існує ще одна, яка, за певних умов, може генерувати сталий потік для заповнення далекомагістральних авіарейсів з комерційно-привабливими ladd factor та частотою. Це китайський острів Хайнань, про який ще кілька років тому в Україні майже ніхто не чув. Але сьогодні цей напрямок є досить-таки впізнаваним та бажаним серед значної кількості громадян України.

Чому саме Хайнань?
Цей порівняно невеликий острів (його площа складає близько 34 000 кв. км. - трохи більше Одеської області) розташований у Південнокитайському морі, на одній широті з Ханоєм та Гавайським архіпелагом. Незважаючи на невелику відстань до материка, клімат тут субекваторіальний морський, кількість сонячних днів досягає 300 на рік, тож туристичний сезон триває цілий рік. Береги острова, особливо його південної та південно-східної частини, являють собою нагромадження бухт з піщаними пляжами та пологим ухилом. Відтак сполучення кліматичних та географічних факторів вказує на те, що Хайнань є ідеальним місцем розташування для низки цілорічних морських курортів.
Тож не дивно, що уряд Китаю почав розвивати Хайнань як курорт регіонального, а невдовзі й світового значення. Це сталося порівняно недавно - близько 25 років тому, проте за цей час Хайнань набув великої популярності як серед громадян КНР, так і туристів з усього світу. У результаті в'їзний турпотік на острів щороку збільшується і в найближчій перспективі досягне кількості його населення (близько 8 млн. осіб). Враховуючи пізній початок розвитку Хайнаню як курортної зони, наявні курорти будуються відповідно до найкращого світового досвіду - із розбивкою на категорії туристів та з максимальним врахуванням їхніх потреб. Основним курортним центром острова є місто Санья на південному узбережжі острова та його околиці. Разом із тим, значна кількість острівного узбережжя ще перебуває в «дикому» стані, тож за наявності світових тенденцій розвитку туристичної галузі курортна індустрія на Хайнані розвиватиметься й надалі.
Популярності й успіху Хайнаню як туристичному напрямку сприяють кілька додаткових факторів. Наприклад, наявність термальних джерел, вода який має виражений оздоровчий ефект, природних та культурних пам'яток, що супроводжується гармонійним розвитком супутньої інфраструктури. Так, відпочинок на термальних джерелах супроводжується наявністю значної кількості лікувально-оздоровчих центрів, що практикують методики китайської народної медицини, архітектурні та культурні пам'ятки острова служать своєрідними майданчиками для фольклорних шоу аборигенів Хайнаню - народів лі та мяо, також на острові облаштовані центри духовної культури, буддизму й даосизму, найвідоміший з яких - храм Наншань, який відомий, зокрема, своєю статуєю бодхісатви, спорудженої на штучному острові неподалік від узбережжя. Також у курортній зоні поблизу міста Санья розташовані численні туриторії та парки розваг, як-от Мавпячий острів Нанван чи Острів Піратів.
Увесь цей комплекс курортів, матеріальних та культурних пам'яток, оздоровчих та розважальних центрів побудовано відповідно до сучасних тенденцій розвитку курортних регіонів, тому популярність Хайнаню як туристичної дестинації збільшуватиметься протягом тривалого часу.
 
Хайнань для українців
Незважаючи на те, що відстань між Києвом та курортною столицею острова Хайнань - містом Санья - складає близько 7800 км, тобто біля 10 годин безпересадочного польоту, за певних умов Хайнань цілком може стати якщо не масовим, то стабільно завантаженим напрямком з високою частотністю. Наприклад, рейс із Києва до Саньї міг би відправлятися щотижня із збільшенням частотності до 2-х разів на тиждень у періоди пікового попиту (наприклад. китайський Новий рік чи подібні свята). При завантаженості борта на кшталт Boeing 767 чи 777 у кількості 200-210 осіб програма стає рентабельною. А знайти 10-11 тисяч осіб, які оберуть для свого відпочинку саме Хайнань, у 42-мільйонній Україні цілком можливо - за умови належної промоції консолідаторами свого турпродукту та грамотно побудованої цінової політики. Цілком можливо, що така програма приваблюватиме туристів із сусідніх країн - передусім Білорусі та Молдови, кількість яких може скласти до 10-12% від усієї ємності ланцюжка.
Чому саме Хайнань може стати привабливим та доступним для українців? На те є кілька причин. Найголовніші з них виглядають так:
• Невисокі ціни на основні туристичні послуги на острові в цілому та в курортних зонах навколо міста Санья зокрема;
• Зацікавленість китайської сторони у якнайширшій промоції туристичних можливостей Хайнаню, у тому числі й в Україні. Завдяки цьому для туроператорів (та авіакомпаній), які організовуватимуть тури на острів, можливі різноманітні види підтримки (промо-бюджети для українського ринку, компенсації для авіаперевізників і т.д.). Зрозуміло, що такі заходи підтримки здійснюватимуться на певних умовах (наприклад, за умови дотримання певної регулярності польотів, кількості рейсів або показників завантаження і т.п.). Врешті-решт, саме так діють схожі програми підтримки в'їзного туризму в Ізраїлі та Туреччині;
• Наявність великої кількості туристичних принад та розмаїття способів відпочинку та оздоровлення на острові (пляжний туризм, екскурсійний, кулінарно-гастрономічний, етнографічний, лікувально-оздоровчі програми і т.д.);
• Безвізовий режим при в'їзді безпосередньо з території України (тобто прямими чартерними чи регулярними авіарейсами).
Власне кажучи, восени минулого року два українських туроператора оголосили про запуск консолідованої чартерної програми на Хайнань, у межах якої мав бути виконаний ланцюжок із 52 щотижневих чартерних авіарейсів з Києва до аеропорту Санья. Вартість тижневого туру починалася від еквіваленту $600, проте невдовзі програму було зупинено. Чому саме - різні експерти мають різні думки із цього приводу. Хотілося б, звичайно, почути й пояснення від самих організаторів згаданої програми. Однак ми переконані у тому, що, незважаючи на невдачу першої спроби, Хайнань цілком може стати популярним для багатьох українців туристичним напрямком, а для туроператорів - прибутковим проектом.

ВІД РЕДАКЦІЇ
Як повідомили нам у прес-службі авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України», чартерну програму на острів Хайнань призупинено через те. що китайська сторона не надала українській авіакомпанії дозволу на здійснення авіаперевезень протягом лютого та березня у зв'язку із перевантаженням аеропорту «Санья» на період китайського Нового року. Таким чином, чартерний ланцюжок, виконання якого почалося 29 грудня 2017 року, був штучно перерваний на 2 місяці. Усього було виконано 5 рейсів, а консолідатори, скоріш за все, отримали збитки (недоотриманий прибуток від реалізації турпакетів + необхідність організації вивізного рейсу 27 січня + організація засилкового рейсу 27 березня у випадку відновлення чартерної програми).
Тим часом, крім аеропорту «Санья», острів Хайнань має ще один міжнародний аеропорт - «Хайкоу» на півночі острова, який обслуговує його столицю та прилеглі до міста Хайкоу регіони. Водночас територія острова Хайнань є порівняно невеликою, тому за відсутності слотів у Саньї протягом цих двох місяців український чартер міг би літати до Хайкоу: скоріш за все, організувати трансфер для пасажирів 5 скасованих рейсів до курортної зони Санья виявилось би значно дешевше, ніж терпіти збитки від скасування цих рейсів. Що завадило консолідаторам та авіакомпанії запитати слоти в аеропорті Хайкоу, наразі незрозуміло.
 
Олена ШАПОВАЛОВА, генеральний директор туроператора «Пан Укрейн»:
Хайнань є цікавою для українського ринку та перспективною туристичною дестинацією. Завдяки цілому комплексу факторів -як от безвізовий в'їзд у випадку здійснення прямих авіарейсів, наявність розгалуженої мережі засобів розміщення, ліку¬вально-оздоровчих та розважальних об'єктів, а також наявності значної кількості історичних та культурних пам'яток - цей острів має низку переваг перед іншими далекомагістральними напрямками.
Однак для того, щоб хайнаньський туристичний продукт мав успіх на українському ринку, його організаторам - консолідаторам чартерних програм - треба дотримуватися певних умов та враховувати особливості туристичного ринку Хайнаню. Перша та найголовніша з них - це глибина контрактингу. Хайнань - це надзвичайно популярний напрямок, тож для того, щоб законтрактувати необхідну кількість високоякісного готельного контенту за прийнятними цінами, необхідно укладати договори з китайською стороною за кілька міся¬ців, а у випадку пікових напрямків - і за рік. Якщо цим зневажити, то може статися так, що відповідні номери буде розібрано іншими туроператорами, й українському консолідаторові залишаться номери зі співвідношенням ціна/якість, далеким від оптимальної.
 
Олексій НЕСТЕРОВ, начальник відділу продажів туроператора GTO Travel:
Незважаючи на те, що Хайнань - це абсолютно новий напрямок для українського ринку, попит на нього продовжує зростати. На середню глибину продажів - із травня по серпень - у нас вже закрито 4 дати вильоту. І це не дивно: якщо говорити про зимовий період, то Китай є надзвичайно конкурентним порівняно до інших далекомагістральних напрямків завдяки його доступності, а також ефектові новизни. Що ж до літнього сезону, то Хайнань матиме перевагу за рахунок ще вигіднішої ціни, особливо за рахунок подорожчання таких напрямків, як Туреччина.
Наразі доля українського турпотоку на Хайнань є мізерною, навіть у порівнянні з Росією та Казахстаном, не кажучи вже про материковий Китай, проте ємність цього ринку для України є досить-таки високою. Тому ми, як співорганізатори чартерної програми на цей пів-деннокитайський острів, сподіваємось невдовзі виправити цей дисбаланс.
Звичайно, дечого для успішного розвитку цього напрямку не вистачає. У першу чергу - досвіду менеджерів туристичних агенцій у просуванні та продажу Хайнаню кінцевому споживачеві. Якщо зробити гарне промо та залучити клієнтів не так вже й складно, то для того, щоб навчити людей професійно представляти новий напрямок, необхідно витратити певні ресурси. Наразі ми вже здійснили низку вебінарів, провели один рекламний тур, плануємо другий. Але порівняно з потребами ринку це усе ще крапля в морі. Проте ми сподіваємось вивести цей напрямок на рівень Таїланду та Шрі Ланки, зокрема, звозимо туди максимальну кількість менеджерів туристичних агенцій, щоб вони самі оцінили напрямок. Бо поки що Хайнань здебільшого продають ті менеджери, які спроможні самі знайти інформацію та грамотно донести її до клієнта.
Сьогодні у професійному середовищі розповсюджуються чутки про те, що чартерна програма на Хайнань зазнала невдачі, відтак її припинено. Насправді це не так: авіарейси на Хайнань лише призупинено, й вони відновляться вже з 16 березня. Причин вимушеної паузи є кілька:
• Проблеми з далекомагістральними бортами в авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України»;
• Відсутність слотів у Китаї;
• Дефіцит номерів у готелях у зв'язку зі святкуванням китайського Нового Року;
• Різке підвищення вартості готельних номерів - тих, що не у стопі, через той самий Новий Рік.
Тим не менше, програму буде відновлено у середині березня, а вартість турів у літній період буде порівняно невисокою - на рівні Кіпру та Туреччини - завдяки серйозній підтримці уряду КНР. Ефект же для ринку буде величезним: адже Хайнань може стати своєрідною брамою до Азії для більшості українців, навіть тих із наших громадян, хто досі віддавав перевагу Туреччині та Єгипту. Бо я переконаний, що така цікава й допитлива нація, як українці, гідно оцінить новий напрямок, тож програма виявиться цілком успішною.

 

назад >>>