Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

30 травня компанія Rakevet Israel, тобто Ізраїльські залізниці, відкриває довгоочікуване швидкісне сполучення між Тель-Авівом та Єрусалимом. Лінію будували протягом кількох років у складних геологічних умовах, у її спорудженні брали участь іноземні компанії, у результаті ізраїльтяни та гості цієї близькосхідної держави отримали найкоротший та найшвидший шлях між двома найпривабливішими туристичними центрами країни.
Украй важливо, що швидкісна залізнична лінія, яку, до речі, названо іменем царя Давида, проходить через аеропорт імені Бен-Гуріона - центральну повітряну браму Ізраїлю, через яку до країни потрапляє більше 90% туристів. Таким чином, кожний, хто прибуває в Ізраїль через аеропорт «Бен-Гуріон», зможе одразу відправитися до Єрусалиму. Раніше це можна було зробити або з пересадкою в Тель-Авіві, або із використанням таксі, чартерних туристичних автобусів, чи спеціального пересадочного автобусного рейсу (міжміські автобуси регулярних рейсів в аеропорт не допускаються з міркувань безпеки - Ред.).
Варто зазначити, що нова лінія є надзвичайно мальовничою: вона проходить по 7 мостах загальною довжиною більше 7 км та через 7 тунелів сумарною довжиною понад 39 км. Один із мостів має висоту 125 м, а один з тунелів простягається більше ніж на 11 км. А залізничну станцію «Іцхак Навон» в Єрусалимі розміщено на глибині 82 метри. Виходи з неї розташовано біля Центральної автобусної станції Єрусалима, звідки до Старого міста кілька трамвайних зупинок. У Тель-Авіві потяг прибуває на станцію Га-Гаґана, тобто Центральний залізничний вокзал.
Лінія імені Царя Давида є першою електрифікованою залізничною трасою в Ізраїлі. Потяги на ній курсуватимуть із крейсерською швидкістю 160 км/год, відтак час у дорозі між Тель-Авівом та Єрусалимом складатиме 28 хвилин, не враховуючи тривалість зупинки в аеропорту ім. Бен-Гуріона. На початку щогодини курсуватимуть 2 потяги, за деякий час їхня кількість збільшиться до 3-х, а у перспективі частота курсування збільшиться до 6 відправлень за годину
За ізраїльською традицією, у перші 3 місяці, тобто з 30 березня по 30 травня, проїзд у потягах нової лінії буде безкоштовним. Щоправда, не для всіх, а лише для власників карти «рав-кав» - ізраїльського електронного проїзного у вигляді депозитної картки, який «заряджається» грошима та дозволяє сплачувати проїзд як на залізниці, у міських, так і міжміських автобусах, а також у єрусалимському трамваї та хайфському «Кармеліті» (гібриді метрополітену й фунікулеру, траса якого прокладена на гору Кармель - Ред.). Як нам повідомили у прес-службі Міністерства транспорту Ізраїлю, знеособлену карточку «рав-кав» можна оформлювати й іноземцям, відтак інкамингові туроператори без проблем зможуть надавати таку послугу своїм клієнтам.
Після 30 травня протягом року з пасажирів стягатиметься 50% стандартної вартості проїзду. Сама вартість квитка наразі невідома, проте, як повідомляють наші ізраїльські колеги, навряд чи вона перевищуватиме 25-30 шекелів.
Введення в дію лінії імені царя Давида суттєво змінює туристичну логістику як для індивідуальних туристів, так і для туристичних груп. Адже тепер тур-оператори - як ізраїльські інкамингові, так і українські -можуть обирати шляхи доставки своїх клієнтів до місця призначення: від 30 березня вони можуть або скористатися традиційним способом, зустрівши туристів на чартерному автобусі або на таксі, або ж запропонувати їм скористатися швидкісним потягом, який служитиме додатковою туристичною атракцією. Крім того, туристам, які відпочивають на морі (в першу чергу, в Тель-Авіві), відтепер буде значно легше вибиратися на екс¬курсії до Єрусалима - в багатьох випадках у них зникне необхідність бронювати додаткові ночі в єрусалимських готелях. Те ж саме працює й у протилежному напрямку: туристи, які основним місцем розташування оберуть Єрусалим, без жодних проблем зможуть у зручний для них час вибратись на море до Тель-Авіва, повернувшись увечері до свого готелю чи апартаментів.
Подальша доля чинної залізничної лінії, яка з'єднує Тель-Авів з Єрусалимом та побудована ще за турецьких часів, тобто наприкінці ХІХ століття, поки що невідома. Та, враховуючи надзвичайну мальовничість пейзажів на її шляху, скоріш за все, її буде збережено та пристосовано для руху туристичних потягів.

 

назад >>>