Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Протягом майже 5 років українське суспільство бурхливо реагує на різноманітні події у найрізноманітніших галузях, у тому числі й в авіації. Причому в більшості випадків його реакція нагадує поведінку 5-літньої дитини: «добрий - поганий», «чорне - біле», «зрада - перемога»... Якщо такий підхід застосовувати до експансії в нашу державу ірландського лоукостера Ryanair, то це однозначно може кваліфікуватися як «перемога»: 3 вересня було відкрито перший рейс цієї довгоочікуваної на теренах нашої Батьківщини авіакомпанії з Берліна до Києва, а наприкінці жовтня - на початку листопада стався масовий вхід лірохвостого перевізника на наші терени: до Києва та Львова полетіли Ryana «Боїнги» з 16 європейських аеропортів.

Чи добре це для України? Однозначно так: крім того, що для наших співгромадян з'явився альтернативний шлях до Європи, сама наявність Ryanair в українсько¬му небі є величезним плюсом для нашої держави: адже з точки зору пересічного європейця, особливо західного (наприклад, британця, іспанця чи шведа), якщо кудись літає Ryanair, значить там. по-перше, безпечно, по-друге, туди варто злітати й подивитися, що ж там є цікавого.
Однак не забуваємо: у тому, що робить ірландський лоукостер, немає жодної доброчинності чи альтруїзму - лише бізнес. Ryanair прилетів в Україну тому, що вважає цей напрямок для себе джерелом додаткових прибутків. Наразі на традиційних європейських маршрутах почало «припікати» - конкуренція стає все більшою та гострішою, відтак доходи перевізника знижуються, отже, він обрав один із найвідоміших та найуспішніших способів виправити становище, тобто експансію на нові ринки.
Зрозуміло, цей спосіб веде до успіху лише тих, хто має для цього ресурси. Але Ryanair їх має. Тільки-от нам, професіоналам галузі, варто усвідомити: лірохвості лайнери літатимуть до нас лише доти, доки їм це вигідно. А якщо раптом український ринок колапсує, як це сталося в 2014-2015 роках, і український сегмент маршрутної мережі не приноситиме Ryanair,ові прибутків - реакція буде максимально жорсткою й виключатиме будь-які сентименти.
Але будемо сподіватися, що найближчим часом нічого подібного не станеться, й маршрутні мережі як Ryanair, так й інших авіакоманій - як іноземних, так і українських - надалі розширюватимуться, а серед пунктів прибуття лірохвостих лайнерів з'являться й нові українські аеропорти, такі, як Одеса, де вже влітку має запрацювати сучасна злітно-посадкова смуга, Харків чи Херсон. 

назад >>>