Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Підсумки європейської авіаційної (а точніше, аеропортової) галузі, що їх на початку кожного року публікує Європейська секція Міжнародної ради аеропортів (ACI Europe), особливих сенсацій не принесли: на субконтиненті, як і раніше. спостерігається стале зростання пасажирського авіатрафіку, найбільші показники зростання демонструють нові та порівняно слаборозвинені ринки, у той час як сталі ринки хоча й нарощують пасажиропотік, але досить-таки повільно. Явище цілком зрозуміле: якщо в таких державах, як Грузія чи Молдова, до авіакомпаній приходять нові клієнти - зокрема, ті, хто ніколи не літав, оскіль¬ки не міг собі цього дозволити, то у Швеції чи Франції йдеться хіба що про збільшення частоти польотів громадян цих держав, а також зростання туристичного в’їзного потоку (точніше, його авіаційної частки). Варто зазначити, що за результатами 2018 року жодна з європейських держав не продемонструвала зменшення авіатрафіку, хоча в деяких із них зростання виявилося близько нуля: наприклад, у Швеції цей показник складає усього лише 0,4%.

Минулого року порадувала Україна, яка з показником +19,4% вирвалася на друге місце рейтингу європейських держав щодо зростання авіатрафіку.
На першому місці - Грузія з показником +23,7%. Вочевидь, такі показники для наших держав обмовлені безвізовим режимом, який саме минулого року увійшов, так би мовити, у повну силу (тобто діяв протягом усього року), завдяки чому багато з громадян Грузї та України європейський безвіз нарешті «скуштували» на власний смак. Немає сумніву, що для України помітний внесок у зростання авіатрафіку привніс і довгоочікуваний прихід у наше небо ірландського лоукостера Ryanair, який хоч відбувся наприкінці року, але все ж таки зробив непоганий внесок у загальну картину розподілу авіаційних пасажиропотоків.
Разом із тим, варто зазначити, що темпи зростання авіатрафіку скорочуються. Наприклад, минулого року Україна посіла 5 місце в рейтингу держав, чиї громадяни найохочіше долучаються до авіаподорожей, при цьому її показник складав +22,5%, наразі ж маємо +19,4 й друге місце. Те ж саме із Грузією: +43,7% минулого року супроти +23,7% в році нинішньому. Схоже, що ця тенденція збережеться, й за результатами наступного року ми побачимо сповільнення зростання авіатрафіку. А на деяких ринках - його стагнацію. 

назад >>>