Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

На початку кожного року, в перших двох номерах «Українського туризму» редакція розміщує значну кількість підсумкових матеріалів, які демонструють, який був минулий рік. Це стосується й такої специфічної галузі, як круїзний туризм, який чим далі, тим більше приваблює громадян України. Адже кількість круїзних теплоходів у світі щороку зростає, відтак конкуренція між круїзними лініями збільшується, що, відповідно, призводить до зниження питомої вартості круїзного продукту, підвищення його якості, відкриття нових круїзних маршрутів (або ж реанімації старих). Ну й, звичайно, залучення нових клієнтів на борти круїзних лайнерів, у тому числі тих, хто ніколи не мандрував у такий спосіб.
Законодавцями моди у круїзному туризмі традиційно є громадяни США: переважну більшість туристів на круїзних лайнерах складають саме вони. Відтак і найбільш авторитетні ресурси, присвячені круїзному туризму, походять зі Сполучених Штатів. Наприклад, ресурс www.cruisecritic.com, який об'єднує понад 5 млн. туристів, складає різноманітні рейтинги круїзних ліній, лайнерів, напрямків, публікує детальні звіти про ті чи інші круїзні програми, порти та екскурсії в них і т.д. Незважаючи на те, що більшість активних користувачів цього ресурсу - громадяни США, Канади та Великої Британії, на наш погляд, інформація, яку публікує cruisrcritic.com, буде корисна й українським професіоналам туристичного бізнесу. Вже хоча б тому, що за нинішніх умов круїзи цілком можуть конкурувати із наземними турами якщо не економ-класу (хоча трапляються й круїзи вартістю тижневого туру до Єгипту), то середнього рівня. Отже, за рахунок продажу круїзів вітчизняні агенти цілком можуть розширити свою клієнтуру, а відтак і збільшити доходність свого бізнесу.
Що ж до моніторингу вартості круїзних програм, це значно зручніше робити за допомогою іншого ресурсу - знову ж таки американського www.cruisedirect.com. Тут легко обирати регіони, круїзні лінії, теплоходи, також наявний фільтр вартості, яка подається в американських доларах. Ми здійснили моніторинг круїзів у Європі на 2019 - початок 2020 року, з якого витікає, що найбільше круїзних програм пропонується в Західному Середземномор'ї, де між собою конкурують 2 італійські круїзні лінії: Costa MCS Cruises. Звичайно, у вказаному регіоні працюють й інші круїзні лінії, проте в економ-сегменті конкуренція відбувається саме між згаданими круїзними компаніями.
Цікаво, які варіанти пропонує цей ресурс для українських портів. У меню «порт відправлення» (departure city) з українських міст присутні тільки Київ та Одеса, між якими здійснюється круїзний маршрут компанії Viking River Cruises за допомогою теплоходу «Вікінг Сінеус». У той же час у пошуковій системі не відображаються круїзи української компанії «Червона Рута», яка здійснює їх за маршрутами Київ - Одеса - Київ та Київ - Одеса - Вілкове- Ізмаїл - Фетешть (дунайський порт неподалік від Бухареста) - Київ.
У той же час сайт www.cruisecritic.com на запит круїзного порту Odessa, крім довідкової інформації щодо цього українського міста як дестинації для круїзних туристів, видає 3 програми: 14-денний кільцевий маршрут з Афін від круїзної лінії Azamara Journey із заходом до Одеси 18 липня та 12 вересня, 20-денний маршрут із Венеції до Афін на лайнері Crystal Symphony, який зайде в Одесу 25 липня, та 13-денний кільцевий круїз на цьому ж лайнері зі стартом в Афінах, який відвідає Одесу 1 серпня.
Отже, різні ресурси видають різні результати, що ускладнює роботу туристичного агента з підбору круїзів для своїх клієнтів, проте ні в якому разі її не унеможливлює.
На вітчизняному туристичному ринку досить часто можна зустріти пропозиції на кшталт: «Круїз Балтикою за маршрутом Таллінн - Стокгольм - Таллінн». Подібні пропозиції зустрічаються з виходом з Риги, Гельсінкі, Клайпеди та Санкт-Петербургу. Такі перевезення акваторією Балтійського та Північного моря здійснюються морськими поромами (в основному естонського пароплавства Tallink/Silja Line, шведської Viking Line та деяких інших) здатними брати на борт, крім пасажирів, ще й легкові, а в деяких випадках і вантажні авто. Отже, слід мати на увазі, що такі пропозиції, за великим рахунком, круїзними назвати не можна. Незважаючи на високий рівень комфорту для пасажирів, наявність численних рес¬торанів, супермаркетів та розваг на борту поромів, такі перевезення скоріше підпадають під класифікацію регулярних. У першу чергу тому, що вони здійснюють постійний рух визначеними маршрутами, у проміжних портах не мають тривалих стоянок, через що в них, як правило, не здійснюються екскурсії, і т.д. Тим не менше, при грамотному виборі подорож на такому лайнері не сильно відрізнятиметься від круїзної, оскільки досвідчений агент без жодних проблем забронює для своїх клієнтів каюту на поромі, що вирушає з Таллінна до Стокгольма, нічліг на пару ночей у шведській столиці з відповідною екскурсійною програмою, після чого відправить своїх туристів іншим поромом, який вирушає до Риги чи до Клайпеди. 

Ася СОКОЛЬСЬКА, директор Агенції подорожей «Мандри», Харків
Останнім часом круїзи як туристичний продукт суттєво збільшили свою популярність серед наших співгромадян. Перш за все. Пов'язано це явище з тим, що багатьом українцям вже нецікаво відпочивати в одних і тих самих місцях, наприклад, на пляжах Туреччини та Єгипту. Вони хочуть відвідувати нові місця, знайомитися з новими пам'ятками та туристичними принадами. А круїзний продукт дає саме таку можливість. У тому числі й відпочивати на пляжах, до того ж кожного дня - на різних.
За насиченістю програми круїз можна порівняти з автобусним туром, тільки, зрозуміло, уровня luxury. Відтак круїзний відпочинок є значно комфортніший для туриста. На круїзних лайнерах зазвичай діє система All inclusive, що наш народ любить, там є розважальні центри, ресторани, аквапарки, казино - іншими сло¬вами, все, про що може мріяти турист. Тож максимум вражень та задоволення в одній відпустці - це круїз.
При всьому цьому, вартість круїзних програм не така вже й висока. Вона залежить від типу каюти, самого лайнера та, звичайно, від часу придбання. На круїзні продукти діє правило: чим раніше його купуєш, тим дешевше він обходиться.
На популярність круїзних програм серед українців вплинуло скасування віз до Європи, а також збільшення авіарейсів, у тому числі лоукостерних. У результаті сьогодні до порту відправлення круїзного лайнера можна дістатися за 40-50 євро на особу.
На мою думку, туристичний агент, який ясно й чітко викладе своєму потенційному клієнту ці переваги круїзних подорожей, різко підвищує шанс успішного продажу круїзної програми навіть тій людині, яка ніколи раніше в круїзах участі не брала.

Ольга ДАНИЛИШИНА, директор компанії «Центр круїзів Одеси»
Компанія «Центр круїзів Одеси» являється офіційним представником MSC Cruises в Україні. Круїзна лінія «MSC Cruises» займає лідерську позицію на європейському ринку у сфері круїзного туризму. Компанія взяла жорсткий курс на будівництво, як мінімум, двох лайнерів на рік, розвиток нових напрямків та маршрутів, створення власного резорту MSC Cay, а також підвищення рівня сервісу на лайнерах компанії.
Нещодавно відбулася грандіозна інаугурація лайнера MSC Bellissima, а круїзна лінія вже анонсувала будівництво чотирьох лайнерів у період з 2023 по 2026 роки. При цьому хочемо зауважити, що у 2021 та 2022 роках «народяться» ще два лайнери класу SEASIDE. Таким чином, компанія розвивається шаленими темпами, при цьому дбає про комфортний відпочинок туристів.
Так, лайнери, які ходять по Карибському басейну, доставляють своїх гостей на «Ocean Cay MSC Marine Reserve». Ocean Cay - є частиною Багамських островів та розташований недалеко від Майамі. Перебуваючи на цьому острові, туристи зможуть насолодитись білосніжними пляжами, бірюзовими лагунами шаленої краси та побути наодинці з екзотичною природою. На острові для підлітків та молоді передбачені всі можливі види водних та підводних розваг. Туристи, які відпочивають цілими родинами, зможуть усамітнитися на приватному пляжі, а закохані зможуть провести весільну церемонію та помилуватися заходом сонця.
Цього року компанія «MSC Cruises» відкрила нові маршрути в напрямку Канади. Так, лайнери відправляються з Нью-Йорку і прямують на північ. Маршрути розраховані на 8 та 15 днів. Також туристи мають змогу відвідати ОАЕ та декілька портів Індії з заходом на Гоа. Крім того, круїзна компанія «MSC Cruises» розробила маршрути до Піднебесної та Країни сонця, що сходить. Лайнери також будуть прямувати до Кореї та Тайваню. Маршрути акваторією Середземного моря також здивують найвибагливіших туристів та постійних членів клубу MSC - тепер вони мають змогу провести два незабутніх дні на самому «клубному» острові Ібіца.
Хочемо окремо зазначити, що компанія MSC Cruises із завидною регулярністю пропонує туристам придбати круїз за зниженим або акційним тарифом. Акційний тариф передбачає не тільки знижену вартість круїзу, а й додаткові бонуси у вигляді безкоштовних екскурсій або пакетів напоїв.
Туристичні агентства, які тільки планують почати продавати круїзи, можуть звертатися по допомогу та інформацію до «Центру круїзів Одеси», як до офіційного представника MSC Cruises в Україні. Наші менеджери зможуть детально розповісти про лайнери компанії, особливості того чи іншого напрямку (маршруту), всі плюси такого виду відпочинку як круїз. Продавати круїзи легко, слід тільки донести до туриста інформацію, що вартість круїзу включає проживання в каюті обраної категорії, харчування 20 годин на добу, всі розважальні заходи на борту лайнера, доступ до громадських зон, а найголовніше - пересування. Перебуваючи в круїзі, турист може відвідати три країни щонайменше.

Дмитро ГЛУШЕНОК, директор туристичної компанії «Магазин круїзів та подорожей»
Що треба зробити агентові, щоб відправити свого клієнта у круїз? Тобто переконати його відправитися у подорож на морському чи річковому лайнері? На мій погляд, для успішного продажу круїзного продукту людині, яка, скоріша за все, ніколи у такий спосіб не відпочивала, не варто завалювати потенційного клієнта інформацією та пропонувати йому десятки різноманітних варіантів. У такому випадку людина, скоріше, дезорієнтується, ніж обере щось із запропонованих їй варіантів.
Я вважаю, що стратегія успіху в цьому випадку лежить в іншому: агент має за допомогою додаткових питань якнайточніше з'ясувати, чого саме бажає його співрозмовник, та запропонувати йому максимум 2-3 програми, що якнайточніше відповідають його запитам.
Як мій особистий досвід, так і практика переважної більшості наших агентів свідчить: якщо агент зможе підібрати золоту середину, цей клієнт з високою ймовірністю стане постійним клієнтом цього туристичного агента. Взагалі я б радив при підборі круїзної програми ставитися до потенційного клієнта як до любого родича, тобто людини, якій ви насправді хочете зробити добре, подарувати йому позитивні емоції та відчуття.
Одразу хотів би винести за дужки питання знижок. Якщо співрозмовник розпочинає розмову з агентом із питання про знижки, за такого клієнта боротися до останнього не варто: така людина, скоріш за все, якщо в агента й купить тур, то лише один раз. А наступного разу побіжить туди, де йому запропонують тур дешевше. Це, знову ж таки, досвід як нас самих - круїзного оператора, так і переважної більшості наших агентів. Тому я вважаю за необхідне поділитися цим досвідом із читачами УТ, які вже почали чи тільки замислюються про продажі круїзних програм.

назад >>>