Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Однією зі складових реконструкції головної повітряної гавані Укра-їни є докорінне реформування пасажирської логістики від аеропорту до міста – зокрема, таксомоторних служб, що до-возять пасажирів від терміналів аеропорту до Києва та інших міст.
Сьогодні, щоб потрапити на літак, який вирушає з «Борисполя», пасажир користується послугами або таксомоторної компанії, або автобусного при-міського маршруту 322, який протягом останніх десятиліть носив назву «Політ», а нещо-давно був перейменований на SkyBus. Тож концептуально у підвізній логістиці «Борисполя» нічого не змінилося – аеропорт, як і раніше, доступний лише за допомогою автомобільного транспорту, й так триватиме доти, доки до «Борисполя» не буде, нарешті, побудовано залізницю. А поки планується, що паса-жирський автотранспорт, який надалі підвозитиме пасажирів до авіатерміналів (та, відповід-но, вивозитиме їх звідти), зазнає якісних змін.

Відроджуємо державні автопарки?
Однією з головних складо-вих таких змін стало докорінне реформування таксомоторних служб, що обслуговують паса-жирів «Борисполя». Так, після кількох невдалих спроб (а відтак пов’язаних з цими спробами скандалів) запровадити в аеро-порту централізовану службу легкових таксі, керівництво «Борисполя» вирішило створити власну службу таксі. 7 червня, після декількох місяців обкатки, тобто роботи в експерименталь-ному режимі (проект стартував наприкінці грудня минулого року), гендиректор ДП «Міжнарод-ний аеропорт «Бориспіль» Антон Волов презентував журналістам службу Sky Taxi, бізнес-модель якої максимально, за його словами, наближена до європейської.
Sky Taxi є однією зі структур-них підрозділів ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль». Аеропорт сам придбав у лізинг 110 авто-мобілів Hyundai Sonata, обладна-них спеціальною таксомоторною комплектацією(GPS-навігатор з відеофіксацією подій в салоні, фіс-кальний таксометр, POS-термінал для банківських карток і т.д.). Крім того, в кожному автомобілі збіль-шено багажний відсік, установлено кондиціонер, крісла зі штучної шкіри – іншими словами, салон обладнаний для максимальної зручності пасажирів. Прес-служба
аеропорту повідомляє, що водії Sky Taxi пройшли багато-рівневий конкурс, отримали спеціальну профільну або вищу освіту, іншими словами, є висо-кокваліфікованими фахівцями, підготовленими спеціально для роботи в таксі. Самі ж автомобі-лі сертифіковані, на кожен з них виписано ліцензійна картка і т.п.
Картина, на перший погляд, досить приваблива. Однак ви-никає досить багато питань до представленої тим-таки паном Воловим бізнес-моделі Sky Taxi. За словами керівника аеро-порту, таксомоторна служба аеропорту орієнтована, в першу чергу, на вивезення пасажирів з терміналів. Що ж до підвезення, то це лише допоміжна задача: замовлення з Києва прийма-тимуться, але лише у випадку, якщо поблизу від місця пере-бування потенційного пасажира виявиться вільна машина (за умовчанням, яка привезла іншо-го пасажира з аеропорту). Якщо ж такого пасажира не виявить-ся, автомобіль із «Борисполя» окремо направлятися не буде.
Тариф при вивезенні паса-жирів з аеропорту становить 6.50грн. за кілометр, оплата здій-снюється виключно за показан-нями лічильника. При зворот-ному трансфері тариф набагато нижчий: 3.50 грн./км, проте, як ми вже зазначили, такі послуги надаються за принципом «по-щастить вільного авто». При цьому замовлення по Києву або в пункти, відмінні від терміналів «Борисполя», не приймаються.

Скільки залишилось «АТАССові»?
Серйозні зміни чекають і на тих пасажирів, які зви-кли діставатися до аеропорту автобусним маршрутом № 322.
Протягом декількох десятиліть його обслуговувала компанія «АТАСС» в особі одного зі своїх підрозділів – Бориспільського районного АТП. Однак після не-давнього набуття чинності змін до Закону України «Про авто-мобільний транспорт», призна-чення перевізника на маршрути, що з’єднують Київ з аеропортом «Бориспіль», здійснює Київська міська держадміністрація (до змін у закон цей делікатний процес здійснювала Київська обласна держадміністрація – Ред.). У результаті АТАССівські «Скайбаси» працюватимуть на бориспільському маршруті рівно до того часу, поки діють видані цьому перевізнику дозволи на об-слуговування «повітряного» маршруту. Що буде далі — залежить від результатів конкурсу, який, за новим законодавством, проводи-тиме вже КМДА. Та, як би там не було, за словами пана Волова, нові автобуси будуть зручнішими та більш місткими, ніж нинішні.
Цікаво, що, крім звичного екс-«Політа», авіапасажири змогли скористатися ще однією можливіс-тю сполучення зі столицею: під час Євро-2012 в експериментальному режимі діяв автобусний маршрут від терміналу В через D до станції метро «Бориспільська». Тариф на проїзд у цьому автобусі був істотно привабливішим (15 грн.), ніж у «Скайбасі». Pyx на маршруті здій-снював звичайний ЛАЗ у міському виконанні.
Зрозуміло, редакції УТ приємно, що настільки авторитетна організа-ція, як ДП «Міжнародний аеро-порт «Бориспіль», прислухалася до наших порад. Про необхідність диверсифікації маршрутної мережі між столицею й головним столич-ним аеропортом «Український туризм» писав восени минулого року. Звичайно, 15 грн. — це не півтори (ми пропо-нували запустити до «Бориспо-ля» звичайний міський авто-бусний маршрут із відповідним тарифом — Ред.), проте й не 25. Пасажири ж отримали альтернативу, хоч і на нетривалий термін. Щоб реанімувати маршрут «Бориспіль» — «Жуляни», який на папері існує, проте давно вже не обслуговується – наявність такого сполучення є досить важливим для аеропортів, що працюють у зв’язці «hub – point to point». Як-от «Бориспіль» та «Жуляни».
Ще одна новація, яку вже можна було «помацати» – це межтермінальний шаттл від того ж «Київпастрансу»: за час проведення презентації Sky Taxi жовтий ЛАЗик міської компоновки кілька разів стартував від терміна-лу D в напрямку поки ще чинного F, який передбачається в ході по-дальшої реконструкції аеропорту переорієнтувати на чартерно-лоу-костерний (як спочатку і проекту-валося).

«Небесний» логістичний центр
Пан Волов озвучив ще одну цікаву перспективу: в результаті перегляду проекту терміналь-ного комплексу D у недалекому майбутньому поблизу від власне терміналу з’явиться великий паса-жирський логістичний комплекс, до складу якого увійде зупинка майбутнього залізничного аеро-експресу, повноцінна автобусна станція, а також багаторівнева стоянка як для легкових автомо-білів, так і для автобусів. У розрізі того, що до «Борисполя» заходять лайнери автобусних компаній, які здійснюють рейси по Україні, повноцінна автостанція необхідна «Борисполю», як повітря. Як, утім, і залізничне сполучення з Киевом. Що ж, сподіватимемося, що плани керівництва «Борисполя» реалізу-ються, і в недалекому майбутньому ми зможемо не тільки літати, але й діставатися до літаків в умовах, які нагадують європейські.

Презентація бориспільського Sky Taxi не жодним чином не пояснює, для чого керівництво аеропорту обрало саме таку бізнес-модель власної таксомо-торної служби. Ані редакції, ані іншим експертам ринку абсолютно незрозу-міло, навіщо аеропортовий таксопарк сам себе заганяє у такі жорсткі об-меження, і що заважає його керівництву організувати повноцінну столичну таксомоторну службу. Адже за таких початкових умов вона залишить позаду будь-якого нелегала, навіть озброєного закритим не так давно «піратським сервером»... У такому випадку, можливо, не буде необхідності й у «косміч-них» тарифах: хоч за європейськими мірками 6.50 грн., або 65 євроцентів за кілометр - це більше ніж дешево (наприклад, в Барселоні денний тариф становить 0.85 євро/км, а нічний - 1.10-1.20), але на жаль, не в умовах Украї-ни, коли деякі столичні колл-центри пропонують трансфер до «Борисполя» з будь-якого району Києва за 130-150, а то й за 110 грн...

назад >>>