Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

На українському ринку туристичних послуг Ізраїль як туристичний напрямок упевнено нарощує популярність, а відтак і турис-тичні потоки. Після запрова-дження між нашими державами безвізового режиму, який діє вже понад 1.5 роки (починаючи з 9 лютого 2011 p.), туристичні потоки із України до Ізраїлю зростали приблизно на 100%. Зрозуміло, що це лише оціночні дані — статистика турпотоків за поточний рік з’явиться лише в лютому — проте й вони дозво-ляють робити певні висновки. А саме: зростання турпотоку після скасування візового режиму хоч і відбулося, але його показники поки що відстають від прогнозованих темпів, не виправдовуючи сподівання ізра-їльських готельєрів та менеджменту інших інфраструктурних об’єктів. Відтак досить частими з боку представників ізраїль-ської туристичної інфраструк-тури є питания на кшталт: «То де ж ваші туриста?»
 
Чому турпотоки зростають повільно
Причин повільного зростання туристичних потоків із України до Ізраїлю кілька. Перша з них -це негативне інформаційне тло, яке супроводжує цю країну в світових, у тому числі українських, ЗМІ. Громадянська війна в Сирії, нестабільність у Єгипті (зокрема, на Синайському півострові, що безпосередньо межує з Ізраї-лем), постійні заворушення в палестинських анклавах, у першу черту в секторі Газа, призводять до того, що в уяві багатьох укра-їнських обивателів где побутує думка: «в Ізраїлі стріляють», відтак їхати туди небезпечно. Журналістів, які випускають у світ таку інформацію, можна зро-зуміти: подібні новини збільшу-ють кількість читачів (глядачів, слухачів, відвідувачів Інтернет-сайтів тощо), відтак сприяють підвищенню авторитету цих ЗМІ в очах рекламодавців. 3 іншого боку, мало хто з вітчизняних медіа публікує об’єктивну картину, зокрема, повідомляє про те, що, попри всі конфлікти та напруженість ситуації на Близькому Сході, Ізраїль є однією з найбезпечніших держав світу для туристів. Адже туди, де з’являється хоч якась ймовірність терористичних актів чи військових дій, туристів просто не пустять... У результат! туристичним агентам, які продають ізраїльський продукт, доводиться докладати значних зусиль для поборення страху та недовіри до Ізраїлю в потенційних клієнтів.
Друга причина - це зависокі ціни на авіаквитки. Попри прогнози, вони аж ніяк не бажають пада-ти і складають у середньому $460 на особу в економічному класі.
Як бачимо, вартість квитків з різних європейських столиць до Тель-Авіва є приблизно однако-вою, відтак економічна доступ-ність перельотів до Ізраїлю для середнього громадянина Украї-ни є значно меншою порівняно із нашими сусідами. Виправити ситуацію могли б чартери та лоу-костери, проте чартерні авіарей-си до Ізраїлю досі не літають — не ті потоки. Нещодавня спроба запустити чартер до Ейлату з боку компанії PanUkraineзакін-чилася невдачею. Що ж до лоу-костерів, то протягом певного часу авіакомпанія Агкіа частину своїх крісел (у тому числі й на київських рейсах) реалізовувала за лоукостерною схемою. Проте восени минулого року маршрут цієї авіакомпанії в Україну було закрито, а разом із ним пішла в небуття й можливість потрапити до Ізраїлю за $198.
Нарешті, третя причина це консерватизм українців. Біль-шість наших співгромадян досі вважає Ізраїль екскурсійно-па-ломницьким напрямком (а ще — лікувальним), у той же час як місце пляжного відпочинку чи адвенчурного туризму ця країна сприймається серед наших ту-ристів дуже слабо.
Тому не дивно, що ізраїльська інфраструктура у співпраці з
Міністерством туризму працює на кількох напрямках. Зокрема, завдяки цій співпраці поширю-ється інформація про можливості відпочинку в Ізраїлі поза межами звичних, проводяться в нашій державі рекламні кампанії із
залучення туристів на ізраїльський напрямок та, врешті-решт, здійсню-ється фінансова підтримка україн-ських туроператорів, які формують тури в Ізраїль, зокрема, викупо-вують блоки місць на регулярних рейсах із України.
 
Семінари як стимулятор туризму
Одним з напрямків, на якому ізраїльське Мінтуризму проводить активну діяльнсіть, є проведения в Україні різноманітних семінарів та воркшопів для туристичних ком-паній, зацікавлених в розширенні продажу ізраїльського турпродукту. Останній такий воркшоп відбувся в київському гранд-отелі «Фермой» 6 вересня. Не могло не потішити, що на цей захід крім традиційних учасників — пред-ставників Мінтуризму, готелів, готельних мереж та Асоціації готе-льєрів Ейлату та регіону Мертвого моря — прибули ще й представни-ки Асоціації з розвитку туризму міста Нетанія. Цей курорт є досить відомим серед українських турис-тів передовсім як місце відносно недорогих нічлігів у тамтешніх готелях (порівняно, наприклад, з Тель-Авівом), проте його потенціал є значно більшим та ширшим. Адже, окрім доступ-них готельних послуг, Нетанія пропонує своїм гостям 14 км піщаних середземноморсь-ких пляжів, велику кількість культурных та розважальних об’єктів, при цьому усе це знахо-диться відносно недалеко як від багатьох туристичних атракцій (наприклад, Кесарії), так і від усіх принад та можливостей Великого Тель-Авіва.
Програма заходу містила як власне воркшоп, так і низку презентант туристичних можливостей Ейлату, регіону Мертвого моря та, зрозуміло, Нетанії.
Будемо сподіватися, що почин стане вдалим, і на подальші такі заходи в Україну приїжджатимуть представники мерій та асоціацій інших курортних та історичних міст Ізраїлю.
 
Мінтуризму підвищує статус України
До цього часу представництво Міністерства туризму Ізраїлю в Україні підпорядковувалось відпо-відній структурі у Москві, виступа-ючи, по суті, ії структурним підроз-ділом. Незважаючи на це, протягом останніх 3 років воно працювало надзвичайно ефективно, активно пропагуючи ізраїльський напрямок в Україні та співпрацюючи з турис-тичними компаніями, які працю-ють чи мають намір спрямовувати українців до цієї країни.
Тож не дивно, що на часі поста-ло питания про підвищення його статусу. Цікаво, що саме на верес-невому заході було оголошено про те, що невдовзі в Посольстві Із-раїлю в нашій державі приступить до роботи дипломат, яка будевиконувати функції повно-важного представника Мінту-ризму. Таке рішення є досить надійним індикатором того, що Ізраїль і надалі збирається роз-вивати потік наших туристів на свої курорти та до туристичних атракцій. Звернення пані Лари-си Самойлович нового представника Міністерства туризму Ізраїлю в Україні до українських туристичних компаній публі-кується в цьому ж номері.
Однак зазначимо: на нашу думку, успішному розвитку із-раїльського напрямку сьогодні заважає певна його насиченість. А саме, тури в Ізраїль організову-ють та продають одні й ті ж самі компанії, їхня мережа якщо й розширюється, то майже непомітно для стороннього спостерігача. На вересневому воркшопі з україн-ського боку не видно було нових облич: на запрошення Мінтуризму та Посольства Ізраїлю до київського «Фермона» прийшли представники тих же самих компаній, які продавали Ізраїль як 2, як 3, так і 5 років тому. Проте суттєве збільшення турпотоку навряд чи можливе без інтенсивного розвитку агентської (та й туроператорської) мережі. Тому, на нашу думку, ізраїльському Мінтуризму варто було б поширити (взагалі досить позитивний) досвід проведения подібних заходів і на регіони України. Або ж трохи ви-дозмінити схему підтримки туро-ператорів, для яких профільним є ізраїльський напрямок, наприклад, передбачивши у ній можливість компенсации відряджень менеджменту регіональних агентів до Киева з метою участі в таких семінарах. Врешті-решт, усі задіяні у форму-ванні турпотоку в Ізраїль сторони мають одну мету— збільшення турпотоків. А відтак є партнерами у цій нелегкій, проте надзвичайно захоплюючій справі.

назад >>>