Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Попри всі економічні негаразди як усередини дер-жави, так і в глобальному масштабі, галузь пасажир-ських авіаперевезень в Україні продовжує демон-струвати зріст показників. Це стосується й внутрішніх авіаперевезень, які донедавна розглядались як другорядні та малопри-буткові. Зміна ставлення до внутрішньодержавних перевезень стала, не в останню чергу, завдяки новим гравцям на ринку, таким, як авіакомпанії «ЮТейр Україна» чи Air Onix, що протягом нетри-валого часу змогли продемонструвати ринкові доситьтаки високий рівень сервісу, пунктуальності та безпеки польотів. Проте рівень сервісу, який отримує авіапасажир, залежить не тільки від авіакомпанії, а ще й від цілої низки різноманітних факторів, не останнім з яких є якість наземного обслуговування. Адже навіть найновіші літаки та найвишуканіший сервіс на борту не компенсують незручності при реєстрації на рейс, відсутність багажних треків та елементарну передполітну тісняву в накопичувальному бункері. Знайома картина, чи не так? Донедавна саме з цим доводилося стикатися пасажирам внутрішніх рейсів авіакомпанії «ЮТейр Україна», що вилітали зі старого терміналу столичного аеропорту «Жуляни».
Утім, сьогодні це вже не так: за словами генерального директора компанії «Мастер-Авиа» Олексія Яковця, за сприяння Державіаслужби, Держпри-кордонслужби та Держмитслужби «Жуляни» пішли на експеримент, організувавши відправлення усіх внутрішніх рейсів «ЮТейр» з нового, тобто міжнародного, терміналу. При цьому виліт внутрішніх рейсів усіх іншіх авіакомпаній, як і раніше, здійснюються зі старого терміналу, туди ж поки що відбувається прибуття усіх без винятку внутрішніх рейсів.


Чому саме «ЮТейр»?
Зрозуміло, що саме це питання цікавило переважну більшість присутніх на урочистій церемонії переведення внутрішніх рейсів до міжнародного терміналу. Адже усім іншим авіакомпаніям доведеться чекати на введення у дію внутрішнього терміналу, будівництво якого планується розпочати у ІІ півріччі наступного року. Сьогодні ж у новому терміналі спостерігається певний брак пасажиропотоків на міжнародних рейсах, завдяки чому й з’явилася можливість частину площі переорієнтувати під внутрішні рейси однієї з авіакомпаній.
А чому саме «ЮТейр»? Виявляється, річ у тім, що саме ця авіаком-панія активно розвиває транзитні перевезення територією України. Так, з Донецька до Львова можна долетіти за 3.5 години. При цьому вартість квитка складе близько 1000 грн. У цій схемі передбачається й наскрізна реєстрація багажу. Що технологічно зручніше робити в новому терміналі. Крім того, за пару місяців приліт пасажирів «ЮТейрівських» внутрішніх рейсів також здійснюватиметься до нового терміналу.
Нарешті, за словами керівників авіакомпанії «ЮТейр Україна» – голови Наглядової Ради Карена Антонова та генерального директора Юрія Блаженкова – перевізник надає своїм клієнтам послуги на сучасному рівні, відповідно до європейських стандартів, тож зміна терміналу відправлення внутрішніх рейсів є логічним продовженням політики компанії щодо підтримки якості та рівня корпоративного сервісу.

Протекціонізм чи раціоналізм?
Поки що невідомо, як до цього експерименту поставляться інші авіакомпанії, що здійснюють із «Жулян» внутрішні авіарей-си. Це, перш за все, Air Onix, а також «Хорс», «Мотор Січ» та «Український центр ділової авіа-ції». А також Wizz Air Ukraine, яка під час туристичного сезону здійснює рейс до Симферополя. Утім, навряд чи в них виникнуть якісь претензії, оскільки переведення «Ютейрівського» внутрішнього пасажиропотоку до нового терміналу суттєво розвантажить старий. А потоки перерахованих компаній у внутрішньому сполученні є суттєво меншими (принаймні, поки що), ніж «ЮТейрівські». Зрозуміло, що вони (у першу чергу Air Onix) за наявності сприятливих умов можуть суттєво збільшити внутрішні потоки, проте до того часу, будемо сподіватися, у «Жулянах» буде введено у дію новий внутрішній термінал.
Дехто з експертів «Жулянський» експеримент авіакомпанії «ЮТейр Україна» поспішив назвати протекціонізмом. Проте, на нашу думку, це не має під собою жодних підстав: врешті-решт, між собою домовились двоє недержавних суб’єктів господарювання: авіакомпанія та термінал. Інша річ, що цей експеримент здійснюється за сприяння державних контрольних та регуляторних служб, проте й це навряд чи можна назвати протекціонізмом: врештірешт, якщо щось піде не так, експеримент завжди можна припинити, хоча для цього поки що немає жодних підстав.
На наш погляд, запропонована й запроваджена схема цілком мае право на існування, проте лише як тимчасова, за умови виконання аеропортом планів з побудови повно-цінного внутрішнього терміналу. Інакше з розвитком міжнародного трафіку з «Жулян» (аеропорт, як відомо, досить активно залучає до себе іноземні авіакомпанії) пропускної здатності нинішньої міжнародної зони просто не виста-чатиме, й доведеться урізати вже внутрішню зону... Та й іншим пере-візникам навряд чи сподобається тривалий час, без чітких перспектив, «скніти» у старому терміналі. Та як би там не було, вже невдовзі ми на практиці переконаємося наскільки дієвою є запропонована схема, та чи призвела вона до реального покращення сервісу у внутрішньому сполученні.    

КСТАТИ
Українська «дочка» російської авіакомпанії «ЮТейр», яка тривалий час заходила на український ринок, схоже, вирішила надолужити втрачений час, стрімко розвива-ючи маршрутну мережу як у внутрішньому сполученні, так і в міжнародному. Так, 4 листопада було відкрито регулярне сполучення за маршрутом Одеса – Тбілісі, який виконується щотижня літаком ATR-72-500 з компонуван-ням економічного класу. Наступного дня – 5 листопада – перший регулярний рейс відправився з київського аеропорту «Жуляни» до Луганська. Сполученя на цьому маршруті здійснюється 6 разів на тиждень (крім суботи) літаком ATR-42-300, компонування якого також здійсню-ється в економічному класі.
У планах компанії на 2012 рік – запустити другу частоту з Одеси до Тбілісі (планується відправити рейс 19 грудня). Навесні ж 2013-го планується налагодити ре-гулярне сполучення між Києвом та Санкт-Петербургом, Ростовом на Дону та Тбілісі. За словами генерального директора авіакмпанії «ЮТейр Україна» Юрія Блажен-кова, перші рейси в цих напрямках мають стартувати, починаючи з 1 березня. Крім того, авіаперевізник розглядає можливість відкриття прямого сполучення між Києвом та Кривим Рогом, оскільки мешканці цього великого індустріального міста відчувають потребу у прямому сполученні зі столицею.
На початку грудня російська «ЮТейр», яка, цілком зрозуміло, пов’язана з «ЮТейр Україна» кодшеринговою угодою, запустила регулярний рейс за маршрутом Москва-Київ. На маршруті використовуються повітряні судна Boeing-737. «ЮТейр Україна» також виконує рейси з Києва до Москви, однак поки що використовує на маршруті 50-місні CRJ200, які наприкінці січня 2013 р. буде замінено на Boeing-737-500.
Авіакомпанія «ЮТейр Україна» відрізняється від конкурентів використанням на більшості своїх маршрутів нових повітряних суден виробництва італійсько-французького концерну ATR, зниженими відносно українських реалій цінами на квитки у внутрішньому сполученні, а також наданням пасажирам економічного класу бортового харчування як у міжнародному, так і у внутрішньому сполученні.
 

назад >>>