Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Кількаразове підвищення туристичних потоків до Чехії, зокрема зі східних регіонів України, спонукає чеську курортну індустрію налагоджувати та розширювати співпрацю як з українськими туроператорами, так і медиками

Турпотоки на курорти: нестримне зростання
Навряд чи хтось заперечуватиме, що українські туристи є одними з найвідданіших поціновувачів Чеської Республіки: про це свідчать дані про турпотоки із України до Чехії (якими охоче ділиться з усіма охочими українське Представництво CzechTourism), як українських туроператорів, які спеціалізуються на чеському напрямку, так і чеських інфраструктурних об’єктів, послугами яких залюбки з року в рік користуються українці. Так, за 9 місяців 2012 року кількість українських громадян, що відпочивали та оздоровлювались на чеських курортах, склала 6324 особи (проти 5749 за аналогічний період минулого року). Таким чином, зростання курортного турпотоку склало трохи більше 10%, що зовсім непогано як на нинішні часи. Також варто зауважити, що українці посіли почесне друге місце за середньою тривалістю перебування на чеських курортах: цей показник за 3 квартали 2012 року перевищив 12 ночей. Попереду лише росіяни...
Отже, інтерес українців до чеських курортів, а відтак і чеської сторони до українського ринку туристичних послуг, не згасає і на ньому з’являються нові гравці. Зрозуміло, не без допомоги українського представництва Національного туристичного бюро Чеської Республіки CzechTourism, яке за підсумковими показниками іноземних туристичних представництв у нашій державі взагалі є одним з найактивніших та найефективніших.
Цікаво, що досить високу активність на чеському напрямку демонструють мешканці східних регіонів України, наприклад, Донеччини, Луганщини чи Харківщини. Тут діє досить велика кількість туроператорів, що розробляють та виводять на ринок тури до Чехії. Завдяки підвищеному інтересу місцевих жителів Чеська Республіка відкрила у Донецьку Генеральне консульство, авіакомпанія запустила прямий авіарейс з Донецька до Праги, а співробітники українського Представництва CzechTourism на українському Сході є бажаними гостями.
От і 28 листопада черговий семінар ЧехТуризму, який проходив у сучасному готельному комплексі «Шахтар Плаза», викликав значне зацікавлення у представників туристичної громадськості Донецька та східного регіону нашої держави. Тим більше, що захід було присвячено можливостям лікування, відпочинку та оздоровлення на чеських курортах – суперактуальна тема для мешканців індустріальних регіонів. Тож не дивно, що, крім представників туристичних компаній регіону та кореспондентів національних та місцевих ЗМІ, які висвітлюють туристичну тематику, семінар відвідали ще й медикикурортологи.

Традиційний початок із оригінальним продовженням
Спочатку все відбувалося приблизно так, як і на десятках подібних семінарах, що їх вже провів CzechTourism як у Києві, так і в регіонах України, зокрема, в Донецьку: один з багатьох конференцзалів розкішного готелю «Шахтар Плаза», келишок традиційної «Бехерівки» як Welcome drink, вітальний виступ Генерального консула ЧР у Донецьку Ондрея Моравека та презентація стратегії діяльності CzechTourism’у в Україні на 2013 рік, здійснена шанованою українськими туроператорами директоркою Представництва – Анною Бірковською. Із презентації, до речі, витікає, що приорітетним маркетинговим продуктом CzechTourism у 2013 р. для України буде саме курортний (оздоровчий та лікувальний туризм, велнес програ ми тощо).
Як завжди, програма передбачала презентації можливостей чеських курортів, інфраструктурних об’єктів на них, а також чеських в’їзних туроператорів, які прагнуть розширити свою партнерську мережу в Україні. Отут якраз і почалися приємні несподіванки: крім знайомих вітчизняній туристичній громадськості курортів (таких, як Карлові Вари чи Яхимов), готелей та оздоровниць (наприклад, карловарського готельносанаторного комплексу КріваньСлован), у Донбас прибули представники практично невідомих українцям курортів. Хоча у Європі, та й за її межами, вони користуються популярністю, проте із задоволенням чекають тут і на українців.
Наприклад, Подєбради – один з найвідоміших та найефективніших у Європі кардіологічних курортів, який знаходиться усього лише в 50 км від Праги (менше, ніж від Киева до Фастова або від Донецька до Горлівки). Наші співгромадяни досі мало що знають про цей курорт, у той же час він вартий якнайприскіпливішої уваги. Адже поєднання цілющих вуглекислих вод із м’яким кліматом, сучасної інфраструктури зі значною кількістю історичних пам’яток як у самому місті, так і неподалік від нього (досить лише сказати, що свого часу саме тут народився чеський король їржі, який зберігся у народній пам’яті як чесний, справедливый монарх) приводить до майже чарівних результатів. Сьогодні в Подєбрадах успішно виліковуються практично всі відомі хвороби серцевосудинної системи, які взагалі піддаються лікуванню на курортах, а у післяопераційних хворих реабілітація відбувається швидко й ефективно. Мабуть, представники вітчизняних туристичних компаній гідно оцінили усі переваги розвитку нового для себе напрямку чеської курортології, оскільки торговельному директорові курорту пану Мартінові Кубельці, який представляв Подєбради в Донецьку, нудьгувати не доводилось: протягом усього часу, відведеного для воркшопу, біля його столика спостерігалося відчутне пожвавлення.
Або курорт Дарков, що знаходиться у 20 км від міста Острава, практично на кордоні з Польщею. Цілюща дія води цього курорту ґрунтується на високому вмісті йоду та брому, завдяки чому тут давно й успішно лікують хвороби опорнорухомого апарату, неврологічні та гінекологічні розлади, захворювання системи кровообігу, а також проводять успішну реабілітацію постраждалих від опіків.
Цей курорт цікавий для українських туристичних компаній ще й з точки зору підвізної логістики: річ у тім, що він знаходиться приблизно у 70 км від аеропорту Pyrzowice, куди прилітають з Києва рейси авіакомпанії Wizz Air Ukraine до Катовіце. Тому туристи, що оберуть лікування на цьому курорті, зможуть добре заощадити на перельоті.
Досить багато на семінар у Донецьку прибуло й представників чеських інфраструктурних об’єктів та інкамінгтуроператорів, серед яких були й нові обличчя для українського ринку. Наприклад, Грандотель Pupp – мабуть, найаристократичніший готель не тільки в Карлових Варах, але й в усій Західній Чехії. Зауважимо лише, що саме Pupp’ові віддають перевагу зірки кінематографу першої величини під час Карловарського міжнародного кінофестивалю, а також члени королівських родин.

Як стимулювати турпотік
Семінари ЧехТуризму побудовані у такий спосіб, що окрім основної інформаційної мети, ці заходи несуть ще одну місію. А саме – стимуляційну. Досягається ця мета у досить простий спосіб: до участі в семінарах залучаються журналісти, які спеціалізуються в тому числі на туристичній тематиці. А також українські медикикурортологи, які у такий спосіб мають можливість безпосередньо поспілкуватися з представниками чеських курортів. Зрозуміло, що для медиків ЧехТуризм організовує й спеціалізовані семінари та ознайомчі тури, проте й на заходи, призначені для туристичних компаній, вони приходять із задоволенням. Так, 28 листопада у семінарі в «Шахтар Плазі» взяв участь Віктор Музильов – головний лікар спелеосанаторію «Соляна симфонія», який облаштовано в соляних шахтах
Соледара — невеликого міста неподалік від Донецька. Оскільки Віктор Вікторович є знании не тільки в Україні, але й далеко за ії межами практикуючим пульмонологом, до того ж палким прихильником спелеотерапії та інших способів лікування за допомогою природного середовища, якщо врахувати, що до його рекомендацій прислухаються десятки тисяч вдячних пацієнтів, немає жодного сумніву, що частина з них обов’язково обере лікування й реабілітацію в оздоровницях Чехії.
Інший спосіб стимуляції туристичних потоків — запрошення на такі семінари журналістів. Тим більше, що пишуча братія на таких заходах час від часу може збагатитися не тільки новою інформацією, але й чимось матеріальним, а головне — приемним. Так, відома донецька журналістка Наталія Горбенко під час традиційного розіграшу призів від чеських учасників семінару виграла відпочинок у Карлових Варах, до того ж у Грандотелі Pupp. Поза всяким сумнівом, ця талановита пані обов’язково опише свої враження від відпочинку в цьому аристократичному закладі, а тому, скоріш за все, в неї з’являться послідовники.
Серед туристичної громадськості побутує думка, що вітчизняна туристична галузь перебуває не в найкращому стані, що працювати в туризмі стає щодалі складніше... Може, якась частина правди тут є, про те зауважимо, що досвід чеського напрямку подібні тези аж ніяк не підтверджуює. Завдяки добре організованій роботі кожного, хто опанував напрямок — а саме, туроператорів та агентів з української сторони, їх чеських партнерів, а також усебічній підтримці туристичних компаній з боку ЧехТуризму та нормальні умови співпраці з чеськими консульствами й авіакомпаніями призводять до того, що й мае бути — стійкого підвищення турпотоків та подальшій інвазії чеської туристичної інфраструктури в Україну.


Яна ВАНЬКОВА, курорт «Яхимов», комерційний директор:
2012 рік для турпотоку на наш курорт із України був дуже специфічним: станом на кінець першого півріччя ми втратили майже 80% українських туристів. І в цьому немає нашої провини: перший у світі радоновий курорт «Яхимів», як і раніше, надає своїм гостям лікувальнооздоровчі послуги найвищого класу. Таким чином, незадоволених клієнтів у нас немає! Але якось так сталося, що чеські консульства в Україні раптом позбавили акредитації більшість компаній, які були нашими партнерами. Відтак вони втратили можливість направляти до нас туристів...
Чесно кажучи, ми навіть усерйоз думали про закритт українського напрямку, зосередивши зусилля протягом кінця 2011 – першої половини 2012 року на більш далеких від Чехії регіонах, таких, як Урал, Казахстан та країни Середньої Азії. Проте, незважаючи ні на що, українці, як і раніше, демонструють прихильність до Чехії та, зокрема, чеських курортів, про що неспростовно свідчать дані ЧехТуризму.
Отже, ми доклали зусиль для відновлення та налагодження нових партнерських зв’язків, й у результаті у другій половині 2012 року турпотік із України до нашого курорту почав відновлюватись. Крім того, ми нарешті відчули, що наші українські клієнти почали до нас повертатися! До речі, особливо курорт «Яхимів» уподобали мешканці Сходу України, зокрема, Донецького регіону – мабуть, не в останню чергу через те, що їм до Чехії взагалі, та до нашого курорту зокрема, дуже зручно добиратися завдяки прямому рейсу авіакомпанії Czech Airlines Донецьк – Прага. Звичайно, було б добре, щоб і до Карлових Вар із аеропортів України, зокрема, того ж Донецька, було б пряме сполучення – на мій погляд, це могло б ще збільшити привабливість курортів Західної Чехії, у тому числі й нашого.

Ольга ЄГОРОВА, туристичний оператор Jerome Incoming, представник в Україні:
Наша компанія лише заходить на український ринок туристичних послуг: у жовтні ми взяли участь у туристичній виставці в Києві та сьогодні – у Донецьку. Проте, незважаючи на нетривалий час знайомства з ринком, у нас вже склалося враження про нього. Так, на українському напрямку є суттєві плюси, наприклад, відстань між нашими державами. А також те, що українці досить добре знають Чехію, зокрема, її курорти, тож багато хто з них віддає перевагу саме чеському напрямку перед усіма іншими. Що ж до мінусів, то це, передусім – жорстка прив’язка подачі документів до консульських округів, через що досить складно формувати збірні групи. На мій погляд, у відношенні до наших потенційних партнерів – українських туроператорів, акредитованих у чеських консульствах, ефективнішою була б стратегія прив’язки до консульського округу не кожного конкретного апліканта, а туристичної компанії. Це дало б можливість акредитованій фірмі, наприклад у Донецьку, подавати документи й від туристів, які живуть за межами Східного консульського округу, проте є клієнтами цієї компанії.

Олена ПАСТЕРНАК, туроператор «Роял Вояж», директор департаменту VIPсервісу:
Чеські курорти почуваються в Донецькому регіоні дуже впевнено: мешканці Донбасу, та й узагалі східної частини України, полюбляють цей напрямок та, можна так сказати, зберігають йому відданість. Особливо це стало помітно після запуску прямого авіарейсу з Донецька до Праги: турпотік на Чехію по нашій компанії збільшився утричі, щотижня в цю чудову країну відправляється близько 50 туристів, при чому близько 40% з них – саме на чеські курорти. Для того, щоб задовольняти такий попит на чеському напрямку, наша компанія має на рейсі ЧСА з Донецька блок місць.
На мій погляд, проводячи такі заходи, як сьогоднішній семінар на тему чеських курортів, українське представництво CzechTourism долучається до вельми корисної справи. Адже кількість потенційних клієнтів у Донбасі для чеських курортів є дуже великою, проте далеко не всі знають про розмаїття чеської курортної інфраструктури. А на цей семінар прибули представники курортів, абсолютно нових не тільки для туристів, але й для нас, професіоналів туристичного бізнесу! Тож я не сумніваюсь, що за результатами, наприклад, сьогоднішнього заходу кількість донечан, охочих відпочити та підлікуватися на чеських курортах, у тому числі й нових, відчутно збільшиться.

Яна РЯНСЬКА, Vedi Tour Group Україна, менеджер:
Серед мешканців Донбасу чеські курорти користуються великою популярністю, яка до того ж з року в рік зростає: так, потік клієнтів нашої компанії на чеські курорти протягом останньго року збільшився щонайменше удвічі, а на деяких лікувальних та курортнооздоровчих напрямках – потроївся. На мій погляд, така популярність саме чеських курортів пояснюється досить просто: адже Чехія – це відносно недорога з точки зору туристичних послуг країна, якій притаманні висока культура обслуговування. У Чехії ніде не зустрінеш хамства або зневажливого до себе ставлення! Що ж до саме курортної інфраструктури, то чеській лікувальнооздоровчій галузі притаманна висока ефективність.
Саме тому на чеські курорти повертається майже 100% наших клієнтів. Тим більше, що із запровадженням прямого рейсу Чеських аероліній, які з’єднують Прагу з Донецьком, мешканцям сходу України стало значно зручніше діставатися чеських курортів – відпала потреба робити пересадку в Києві, Москві чи, наприклад, Відні.

назад >>>