Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Ізраїль є одним з найпопулярніших напрямків пізнавального та релігійно-паломницького туризму в усьому світі. Україна тут не виняток. Проте ця маленька близькосхідна держава надає туристичному бізнесу багато інших можливостей, які українські туристичні компанії освоїли ще не в повній мірі. Отже, присвячуючи Ізраїлю чергову тематичну добірку, редакція «Українського туризму» сподівається на те, що опубліковані матеріали допоможуть комусь із наших читачів розширити свій бізнес, а можливо й відкрити новий напрямок.
Для початку пропонуємо ознайомитися з офіційною точкою зору щодо українсько-ізраїльських відносин у галузі туризму, яку висловлює дипломат — заступник голови місії Посольства Держави Ізраїль в Україні пан Іцхак КАРМЕЛЬКАГАН.

— Як, на Вашу думку, розвиваються українсько-ізраїльські відносини у сфері туризму? Чи задовольняють вони уряд Ізраїлю?
— Ми задоволені тим, як розвиваються наші відносини в туристичній сфері. За 2012 рік Ізраїль відвідало близько 3,5 млн. туристів, що на 4% перевищило показники 2011 року. Найбільша кількість туристів прибула
в Ізраїль зі США — близько 610 тис, на другому місці — потік
туристів з Росії. Із України до Ізраїлю 2012 року прибуло понад 138 тис. туристів. Для порівняння: до введення безвізового режиму, протягом 2010 року, в Ізраїлі побувало 89590 туристів із України.
Українська статистика турпотоку з Ізраїлю в Україну демонструє таку ж динаміку: так, за 2012 рік Україну відвідали більше 120 тис. ізраїльтян.
Я думаю, що й Україна задоволена тими перспективами, які відкрилися в туристичній сфері. Ізраїльтяни люблять природу, тож Україні є що показати ізраїльським туристам. Карпати, Крим, центри розвитку хасидизму в Україні — є дуже багато місць, цікавих громадянам нашої держави. Відносно недорога вартість подорожей по Україні також є перевагою вашої країни. На жаль, інфраструктура таких туристичних об’єктів залишає бажати кращого, але в цілому туристичний потенціал України дуже високий.

— Які, на Ваш погляд, існують проблеми у розвитку українсько-ізраїльських відносин в туризмі? Чому турпотоки з України до Ізраїлю не демонструють тих показників, які планувалися при встановленні безвізового режиму між нашими країнами?
— Турпотік після скасування візового режиму виріс відразу. 3 того часу темпи його зростання залишаються відносно стабільними, десь на рівні 50%, порівняно з періодом візового відвідування. А щодо подальшого зростання туристичних потоків, то зі збільшенням доходів українців ми очікуємо і збільшення інтересу до туризму. А поки країни продовжують відчувати наслідки фінансової кризи, то й світова туріндустрія також відчуває цей вплив.

— Як вплинула на туристичну галузь анти-терористична операція «Хмарний стовп»? Чи привело її проведення до матового скасування бронювань зарубіжними туристами? Наскільки впав у результаті турпотік від прогнозованого?
— Про падіння турпотоку можна було говорити тільки під час того тижня, коли ця операція проводилася. Та й то, спад був незначним. У цілому, загальне зниження турпотоку за період листопада 2012 року ми оцінюємо близько 34%.

— Які дії вживає уряд Ізраїлю для поліпшення іміджу країни у світі як туристичного напрямку та відновлення в’їзних туристичних потоків?
— Щодо «покращення іміджу країни», то це така розхожа фраза-кліше, яка несе в собі дуже мало сенсу. Якого «іміджу»? Ізраїль — центр трьох найбільших світових релігій, священна земля для мільйонів людей. Ізраїль — це где й сучасна країна з високим рівнем технологій, медицини та освіти. Це факти, це не той «імідж», який досягається проплаченою рекламою. А реклама — вона потрібна для бізнесу, для донесення інформації і збільшення обсягу продажів. Особисто я б хотів бачити інші рекламні постери на вулицях Києва. Я б показував інші речі з Ізраїлю, але очевидно, що когось приваблює саме така реклама.

— Чи плануються заходи, спрямовані на збільшення
кількості авіарейсів між нашими країнами, і зниження цін на авіаквитки?
— На жаль, ціни на авіаквитки абсолютно неадекватні для тих 3х годин перельоту, які потрібні, щоб потрапити з Києва до Тель-Авіва. 3 відходом з ринку авіакомпанії «АероСвіт» ситуація ще більше ускладнилася.
2010 року було підписано «Протокол про внесення змін та доповнень до Угоди між Урядом України та Урядом Держави Ізраїль про Повітряне сполучення». У цьому Протоколі сказано, що Україна та Ізраїль мають право призначити по дві авіакомпанії з кожної сторони за маршрутом Київ — Тель-Авів і по одній авіакомпанії за регіональними маршрутами з Києва, Одеси, Сімферополя, Львова і Харкова. Я хочу сказати, що законодавчі умови для розширення кількості авіаперевізників, створення конкурентного середовища і як наслідок, зниження цін на квитки — існують.

— Наскільки, з Вашої точки зору, туристичний потік громадян Ізраїлю в Україну відповідає потенціалу даного напрямку? Чи передбачаються вжити якихось заходів для розвитку цієї складової відносин між нашими країнами в туристичній галузі?
— Донедавна в Україну з Ізраїлю, як правило, їздили вихідці із України та паломники-хасиди. Цей туристичний потік залишається базовим і зараз. Для цих людей ми працюємо, створюючи спільні проекти з Україною щодо розвитку туристичної інфраструктури в регіонах паломництва хасидів. Так, Черкаська область з центром паломництва брацлавських хасидів у місті Умань має великі перспективи за умови розвитку інфраструктури.
Крім цього, намітилися ще два перспективних туристичних напрямки для ізраїльтян в Україні: це пізнавальний та реабілітаційний туризм. Для пізнавального туризму, для початку, було обрано три основних центри: Київ, Одеса та Крим. Туризм реабілітаційний — це відвідування мальовничих місць в Україні, це Карпати з їхньою багатющою природою, це Крим — як степовий, так і гірський. Звичайно, розвиток цих напрямків вимагає велико! роботи, як для створення туристичної інфраструктури, так і для покращення туристичного сервісу, побудови сфери обслуговування високого рівня та послуг високої якості. Ізраїльський турист мае широкий вибір пропозицій, а на користь України працюють порівняно невеликий час перельоту та наявність незайманої природи. А всі інші переваги можна створювати.

— Як Ви вважаєте, чи може змінитися політика уряду Ізраїлю щодо в’їзного туризму і пропаганди туристичних можливостей країни за кордоном в результаті формування нового уряду?
— Міністерство туризму реалізує, як і планувало, свою кампанію з розвитку галузі. Це і додаткові гранти приватним компаніям на рекламу в Ізраїлі та за кордоном: у США, Росії, Україні, Німеччині. Понад $9 млн. виділено тільки на рекламні кампанії по цих зарубіжних напрямках. Крім нарощування рекламних кампаній, уряд планує значні інвестиції вкласти в регіон Мертвого моря для його відновлення. Субсидіями й грантами також стимулюється малий бізнес у сфері туризму. Туризм наповнює бюджет Ізраїлю, це суттєва стаття доходу, і це розуміє будь-який уряд.

 

назад >>>