Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

У переддень нового туристичного сезону багато представників туристичної громадськості цікавляться станом справ на ринку масового відпочинку, зокрема, «здоров’ям» великих системних туроператорів, які визначають погоду на цьому ринку. Користуючись нагодою, редакція хотіла б, з цього приводу, ознайомити читачів із думкою Сергія ЗУБАРЕВА — керівника одного з найбільших вітчизняних системних туроператорів NEWS Travel.

Авантюризм  поганий порадник!
— Сергію, розкажіть, будь ласка, як почуває себе Ваша компанія на ринку туристичних послуг масового сегменту? Зокрема, чим було обумовлене різке збільшення пропозицій та, відповідно, зниження цін на продукцію курортів Індійського океану зимою 2012/13 років?
— Відпочинок у басейні Індійського океану, передусім в індійському штаті Гоа та на острові Шрі Ланка, став популярним серед українських туристів кілька років тому. Утім, донедавна потік по тих напрямках був відносно невисоким, проте стабільно зростав, у результаті туроператори мали сталі прибутки. Скажімо, у сезон 2011/2012 років сумарне завантаження крісел у літаках авіакомпаній, що здійснюють перевезення в той регіон, не перевищувало 1000 на тиждень з усієї України. При цьому на напрямку працювали кілька великих туристичних операторів (у тому числі й ми), які задіяли як блоки місць на еміратських лоукостерах, так і чартерні рейси МАУ Проте якось одному з цих туроператорів спало на думку витіснити
конкурентів з напрямку та залишитись на ньому монополістом. Для цього ця компанія скупила, до того ж, за ціну, значно вищу за розумну, всі(!) місця на одному з еміратських лоукостерів, докупила те, що залишилось, на іншому — тобто фактично залишила своїх конкурентів без перевезень. Зрозуміло, ті, хто працював на цьому ринку, маючи законтрактовані готелі, не збиралися підривати свою репутацію або оплачувати порожні номери, тож мусили вжити адекватних заходів: так, наша компанія поставила 2 чартери на Шрі-Ланку ємністю по 210 крісел кожний щотижня, а також законтрактувала блоки місць на рейс «АероСвіту» на Гоа, який тепер виконує авіакомпанія МАУ з дозаправленням в ОАЕ. У результат! пропозиція перевезення у той регіон зросла удвічі, а попит зріс не більше ніж на 30% відносно минулого сезону.
Отже, ціни на продукт упали, й усі учасники були змушені продавати його нижче собівартості — лише для того, щоб заповнити законтрактовані крісла та номери.

— Тож, виходить, ми мали справу з демпінгом?
— Я б це явище так не називав. Адже падіння цін стало причиною авантюрних дій одного з учасників ринку, тобто не добровільним, а вимушеним. А демпінг — це пряма дія одного з учасників бізнесу зі зниження вартості продукту нижче собівартості з метою витіснення конкурентів. Та як би це не називати, в результаті втратили усі: продукт продавався нижче за собівартість, тож туроператори були змушені його дотувати. У тому числі й наша компанія.
Отже, авантюризм — поганий порадник у туристичному бізнесі.
Проте хотів би наголосити: компанія NEWS Travel дотувала продукт на напрямку Індійського океану виключно за рахунок власних прибутків від роботи на інших напрямках. Ми не залізали у борги, у нас немає неврегульованих фінансових зобов’язань, які б виникли через описану ситуацію, тож наші партнери можуть сміливо працювати з нами далі — фінансове становище NEWS Travel сьогодні є стабільним та не може викликати жодного занепокоєння.

Балкани: прогнозована стабільність
— Один із «ключових» напрямків діяльності Вашої компанії — це Адріатичний регіон. Як Ви прогнозуєте ситуацію на цьому напрямку? Чи збільшаться турпотоки до регіону? Відповідно, як зміняться Ваші програми на цьому напрямку?
— Ситуацію на Адріатиці, а якщо ширше, то на Балканах, неможливо описати фахово, не згадавши про те, що цього року одна з найпопулярніших серед українських туристів держав Адріатичного регіону — Хорватія — запроваджує для наших співгромадян візовий режим. Отже, ми не бачимо підстав для будь-кого збільшення турпотоків до цієї країни — скоріше, навпаки. Отже, ми скоротили обсяги крісел на Хорватію, зокрема, скасували чартерний рейс з Донецька.
На відміну від Хорватії, сусідня Чорногорія зберігає для українців безвізовий режим. Тож деякі експерти вважають, що частина хорватського контингенту перетече до цієї країни. Ми ставимось до таких прогнозів з обережністю, тож програми на Чорногорію розширили лише з тих регіонів України, де в минулому сезоні крісла на чартерах заповнювалися на 100% за 2 тижні до відльоту. А, скажімо, програми з Києва залишились у тому ж обсязі.
З нашої точки зору, значно перспективнішим балканським (проте вже не адріатичним) напрямком є Болгарія. Кардинальне оновлення протягом останніх років тамтешньої готельної бази, невисокі ціни, лагідний клімат, практична відсутність мовного бар’єру, пристосованість до відпочинку з дітьми — усе це призводить до значного підвищення попиту на відпочинок у цій країні. Відтак ми суттєво розширили пропозицію по Болгарії. Зокрема, автобусні програми: в нинішньому сезоні наші автобусні чартери стартуватимуть практично з кожного обласного центру України, тож відпочинок у Болгарії стане доступним практично для кожного мешканця нашої держави. Я вважаю, що за умови збереження подібних темпів розвитку за кілька років Болгарія може випередити Грецію, а то й Туреччину.

Раннє бронювання як показник цивілізованості ринку
— Як у цілому NEWS Travel підійшов до сезону2013? Чи очікуєте Ви на збільшення долі раннього бронювання у загальному пакеті продажів вашої компанії?
— Наші програми давно вже зверстані й активно продаються. Більше того, станом на кінець лютого практично уся Греція з вильотами на травневі свята вже перебуває у стоплисті.
Таким чином, наша компанія проводить політику заохочення раннього бронювання. І ця політика приносить результат: порівняно з минулим роком, станом на кінець лютого кількість актів раннього бронювання наглого продукту збільшився на 30%.
Зауважу, що пільгові ціни на такі програми витікають із конструктивних домовленостей усіх учасників туристичного ланцюжка. При ранньому бронюванні готелі надають привабливі ціни, авіакомпанії також йдуть назустріч побажанням своїх партнерів по ланцюжку, ну й ми — туроператори — не «задираемо» маржу до небес, задовольняючись розумно обґрунтованим її значениям. Отже, в результаті виграють усі: не «підгорають» блоки крісел, туристи заздалегідь можуть спланувати свій відпочинок в обраних умовах... Я радий, що вітчизняна туристична громадськість все більше починає схилятися до раннього бронювання, яке, на моє глибоке переконання, є одним із характерних показників цивілізованості ринку.

Авіаперевезення: чекаємо на визначеність
— Після відходу з ринку пасажирських авіаперевезень найбільшого вітчизняного перевізника — авіакомпанії «АероСвіт» — на ринку пасажирських авіаперевезень утворився своєрідний вакуум, який впливає й на чартерний сегмент. Чи відчула Ваша компанія складнощі із контрактингом чартерів та блоків місць на регулярних авіарейсів на нинішній сезон? Якщо так, то як Вам удалося вийти з цієї ситуації?
— NEWS Travel є дуже сумлінним туроператором: ми завжди вчасно розраховуємось з партнерами, закуповуємо послуги у великих обсягах, тому й маємо кращі, ніж у конкурентів, цінові пропозиції. Зокрема, у царит чартерних авіаперевезень: ми вже уклали угоди з авіакомпаніями МАУ та Windrose на перевезення по всіх наших програмах, тож у партнерів немає підстав для хвилювання.
Проте не можна сказати, що крах найбільшого вітчизняного перевізника — компанії «АероСвіт» — жодним чином на нас не позначився. Я вже відзначав, що сьогодні рейс на Гоа виконує авіакомпанія МАУ, яка не має далекомагістральних лайнерів. Отже, перельоти на далекі відстані вона змушена здійснювати з проміжними посадками — наприклад. рейс до Бангкоку здійснюється з проміжною посадкою в Пакистані. Це не дуже впливає на комфорт пасажирів, проте суттєво обмежує наші можливості у формуванні турів на далекі відстані. Отже, ми всі чекаємо на розв’язання ситуації, яка є сьогодні, призначення нових перевізників на мережу компанії «АероСвіт», у тому числі й на далекомагістральні маршрути. А також з інтересом придивляємось до нових авіакомпаній, що виходять на вітчизняний ринок пасажирських авіаперевезень, у тому числі й чартерних, і не виключаємо, що в майбутньому укладатимемо угоди й із авіакомпаніями Air Onix, ЮТейр Україна та іншими, хто прийде на наш ринок після краху «АероСвіту».

ВІД РЕДАКЦІЇ
Ми щиро вдячні туроператорові NEWS Travel, який за допомогою цієї публікації дав своєрідну відповідь на запитання, які було поставлено у статті «Спекотне літо2013?» Із паном Зубаревим можна погоджуватися, можна його твердження піддавати сумнівам чи критикувати, проте немає сумніву, що подібна відкритість туроператора знижує напруження на ринку та сприяє його стабілізації. Отже, редакція УТ закликав усіх учасників туристичного ринку, насамперед — великих системних туроператорів, у тому числі згаданих у попередньому матеріалі, наслідувати приклад керівництва NEWS Travel та поділитися із колегами принципами організації свого бізнесу, зокрема, формування представленого на ринку туристичного продукту.
 

назад >>>