Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Круїзний відпочинок на білосніжному лайнері заслужено вважається одним з найелітарніших. І дійсно: навіть купуючи місце у найпростішій каюті, мандрівник перебуває в атмосфері комфорту, благополуччя й затишку, отримує послуги за принципом «все включено». Можливо тому дослідження Міжнародної Асоціації круїзних ліній свідчать, що в цьому році більше 12,5 млн людей в усьому світі мають намір скористатися цим видом відпочинку. Між іншим, цей прогнозний показник на півмільйона перевищує підсумки 2012 року. Виникає резонне питання: куди ж відправляться туристи? Та й узагалі, якими є круїзні тенденції 2013 року?

Європейські хвилі
Говорити про затребуваність круїзних напрямків необхідно виключно в розрізі географії туристів. Очевидно, що більшість мешканців Європи та країн колишнього СРСР віддадуть перевагу круїзам по Середземному морю та біля берегів Скандинавії. Бо ближче, зрозуміліше, та й дешевше. Говорячи про мешканців американських континентів, то найвища відмітка в рейтингу їхніх круїзних переваг доводиться на тури Карибським морем. Знову ж таки – через географію.
Але якщо дивитися на статистику в цілому, то світове лідерство в круїзних напрямках залишається за Європою. Як відзначає комерційний директор компанії «Нафта круїзес» Дар’я Оуенс, високий попит на європейські круїзи обумовлений вигідними цінами й стабільним попитом.
«Сьогодні найбільше продаються тури по Західній Європі та Середземномор’ю. У цих напрямках активно продаються каюти як економ, так і класу люкс. Високий попит обумовлений тим, що насправді відпочинок на борту круїзного лайнера буде дешевше і якісніше аналогічного проводження часу на суші. І туристи це розуміють», – каже пані Оуенс.
Якщо говорити про цінову політику, то вона порівняно з минулим роком залишилася практично незмінною. Так, на середземноморських маршрутах середня ціна за одне місце в каюті економкласу дорівнює $699 за 10денний круїз. Трохи дорожче – $799 – коштуватиме аналогічне місце в каюті круїзного судна, яке повезе туриста до Норвезьких фіордів.

Карибський басейн
Трохи складніше йдуть справи з круїзами басейном Карибського моря, незважаючи на практично ідентичну ціну з європейськими круїзами – близько 400500 доларів за місце в каюті економ-класу. Річ у тім, що постійні клієнти таких турів – американці середнього класу – цього року змушені менше витрачати на відпочинок через фінансові негаразди та ризик майбутніх економічних потрясінь. Якщо говорити про багатих мандрівників американських континентів, то вони швидше віддадуть перевагу екзотиці далеких морів, а не майже домашнім водним просторам.
«В Україні круїзи по островах Карибського басейну мало популярні. Незважаючи на відносно недорогу вартість самого туру, не кожен готовий витратити на переліт суму, що удвічі перевищує вартість круїза», — зазначає Юлія Сухіна, начальник круїзного напряму компанії« «Інфлот Круїз енд Феррі Україна».
Існує й ще один фактор, який негативно впливає на затребуваність морських круїзів на Карибах. Як не дивно, це габарити лайнерів. Наприклад, коли 5 величезних теплоходів причалюють до маленького острівця, то на вулицях утворюються натовпи туристів, бутіки миттєво заповнюються ущент, шум і гамір долинає звідусіль — усе це не перешкоджає повноцінному відпочинку. I тут старенька Європа з великими портами й розвиненою причального інфраструктурою виглядає набагато привабливіше для туристів, які жадають спокійно помилуватися архітектурою й насолодитися шопінгом.

Круїзи на травневі свята
Тепер час перейти від загальної аналітики до конкретних фактів, а саме — які пропозиції відпочити на борту круїзного лайнера приходяться на травневі свята. Цього року громадяни України мають можливість відпочити майже два тижні, а відтак їх можна витратити на морський відпочинок.
Так, цікавою виглядає пропозиція круїзу Західним Середземномор’ям із Барселони на 5 днів і 4 ночі вартістю $324. Важливо, однак, розуміти, що багато компаній у своїх рекламних оголошеннях вказують тільки неттовартість круїзу, яка виглядає дуже привабливою. Але крім самої ціни відпочинку, існують ще такі обов’язкові платежі, як портові та сервісні збори, які в даному випадку складуть $202 і $58 відповідно. Якщо говорит про Східне Середземномор’є, то круїз на 6 днів і 5 ночей з Риму обійдеться в $424 з людини, плюс портові та сервісні збори на суму близько $320. 
Тепер звернемо погляд на Скандинавське узбережжя та Балтійське море. Тут є маса варіантів круїзного відпочинку, тривалістю від 2 днів і до 2 тижнів. Привабливою виглядає пропозиція на одному з дисконтних сайтів вартістю 2250 грн. Щоправда, цю пропозицію можна вважати круїзом лише з певним ступенем припущення, оскільки морська подорож здійснюється поромами регулярних ліній, а не спеціалізованим круїзним лайнером. За ці гроші мандрівник на круїзному лайнері може відвідати чотири столиці — Таллінн, Гельсінкі, Стокгольм та Ригу. Єдиний мінус такого туру полягає в тому, що до точки старту круїзу — Таллінна — треба добиратися на автобусі. Утім, це «пакетна» пропозиція — при укладенні угоди з туроператором клієнт може включити в неї й самостійне прибуття до порту відправлення: хоч літаком, хоч навіть потягом — через Москву. Однак у цьому випадку загальні витрати істотно зростуть. Те ж саме відбувається з портом прибуття — Ригою, з якої в пакетній пропозиції туриста відправляють автобусом до Києва.
Як уже згадувалося вище, перед літнім періодом особливо привабливим виглядає круїзний відпочинок на островах Карибського басейну. Так, круїз на 9 днів і 8 ночей з Сан-Хуана обійдеться в $349, плюс портові та сервісні збори на суму $450.

Зростання за будь-яких умов
Як вже зазначалося вище, аналітики прогнозують високий попит на круїзний відпочинок, а відтак і досить високий фінансовий результат у цій галузі. Так, за прогнозами Cruise Market Watch, 2013 року в середньому кожний круїзний турист витратить $1311 на квиток та $417 доларів на розваги на борту корабля. Взагалі, індустрія морських круїзів оцінюється у $36,2 млрд.
Цікаво, що в цілому зростання попиту на круїзи відбувається на тлі не найприємніших подій. Так, минулого року затонуло круїзне судно Costa Concordia, а в нинішньому виникли серйозні складнощі у крупного судна «Triumph», на якому через пожежу судно втратило хід, до того ж порушилася система життєзабезпечення. Проте із наведених даних можна зробити висновок, що можливі складнощі не є перешкодою для відмови від морської подорожі.

Дар’я ОУЕНС, комерційний директор компанії «Нафта Круїзес»:
Компанія «Нафта Круїзес» є генеральним представництвом американської круїзної компанії PRINCESS CRUISES 5* в Україні. Як і в попередні роки, ми пропонуємо велику кількість різноманітних круїзних маршрутів по всьому світу. Але цього року в нас з’явилися новинки – ексклюзивні маршрути. Так, компанія PRINCESS CRUISES 5* вперше в історії світової круїзної індустрії запускає «Японський проект» – серію круїзів навколо Японії. Майже всі круїзи починаються і закінчуються в Токіо, при цьому маршрути охоплюють всі основні острови Японії з півночі на південь: Хоккайдо, Хонсю, Кюсю і Сікоку. Це і футуристичні сучасні мегаполіси: Токіо, Йокогама, Осака, і стародавні столиці Японії: Кіото й Нагоя, південні міста Японії, знамениті своїми термальними джерелами: Кагосіма, Беппу і Мацояма, національні природні парки-заповідники північної Японії на острові Хоккайдо. Ланцюжок із 11 маршрутів, тривалістю від 8 до 13 днів, стартує 27 квітня, в період цвітіння сакури.
Кілька місяців залишилося до спуску на воду круїзного лайнера нового покоління Royal Princess 5 * Lux. Поряд із вже улюбленими пасажирами характерними особливостями, притаманними тільки лайнерам компанії PRINCESS CRUISES 5* (персональний сервіс, «Кінотеатр під Зірками», five o’clock в англійському стилі, розмаїття альтернативних ресторанів високої кухні, найбільша кількість (80%) кают з балконами), лайнер запропонує своїм гостям ряд абсолютно нових, ультрасучасних рішень. Так, Royal Princess 5* Lux, розрахований на 3600 пасажирів, водотоннажністю 141000 тонн, пропонує своїм пасажирам простір більше 260 тисяч кв. м. з безліччю ресторанів, барів і кафе, розважальних центрів і магазинів, клубів і казино, просторих кают.
З уже відомих унікальних споруд на борту приголомшує уяву SeaWalk – прогулянковий панорамний тунель – галерея з прозорою скляною підлогою на 16й і 17й палубах, а також розташований там-таки бар SeaView.
Кількість басейнів буде збільшено, а 2 з них оформлені у вигляді тропічних островів. Увечері ці «острови» перетворюються на відкритий дискоклуб з лазерним шоу, шоу фонтанів і світла.
Інавгураційний круїз стартує 16 червня з Лондона до Барселони через Віго, Лісабон, Гібралтар. Відкрито продаж круїзів на цьому лайнері на літній сезон, в тому числі і в російськомовні групи.

Людмила СКОМОРОХОВА, начальник відділу круїзного туризму туристичної компанії «Алвона»:
Наша компанія пропонує великий вибір морських та річкових круїзних маршрутів на 2013 рік. Поряд з круїзними маршрутами, які користуються великою популярністю у наших туристів – по Середземному морю, по Європі, по Норвезьким фіордам і Балтиці, на Канарські острови, архіпелагами Греції, до Південно-Східної Азії, Перської затоки, на Кариби – ми розширили географію наших круїзів. Зокрема, пропонуємо круїзи на Гаваї, по Австралії та Новій Зеландії, через Панамський канал, круїз по Африці та Індійському океану, круїз на Багами та по трансатлантичних маршрутах. Якщо йдеться про річкові круїзи, то ми пропонуємо маршрути Дунаєм, Рейном та притоками, по Рейну та Дунаю, по Ельбі, по Одеру, по Сені, Роною і Соною, по річкам Дор, По, круїзи Амазонкою, Міссісіпі, Янцзи.
Попит на круїзи щороку збільшується. Приємно відзначити, що серед наших туристів круїзний продукт користується постійним попитом. Тим більше, що кожного року зі стапелів спускають нові пасажирські лайнери. І, природно, що наші туристи цікавляться можливостями відправитися в круїз саме на них.
Існують акції раннього бронювання, які дають можливість придбати круїз зі знижкою. Зрозуміло, що багатьох туристів ці акції спонукають відправитися саме у морську подорож. Наприклад, багато хто з них бронює каюти за півроку до початку круїзу, а часто і за рік. Така тенденція спостерігалася при бронюванні круїзів у країнах Європи і США, а зараз і серед наших громадян.
 

назад >>>