Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Більшість українських туристичних компаній сприймають Швейцарську Конфедерацію як місце для зимового, передусім гірськолижного, відпочинку еліт-класу. Однак ця альпійська країна пропонує своїм гостям надзвичайно різноманітний, проте однаково високоякісний туристичний продукт протягом цілого року. Про стан та перспективи українсько-швейцарських відносин у галузі туризму, про нові, ще незвідані можливості українців у Швейцарії, а швейцарців – в Україні, наша сьогоднішня розмова з Надзвичайним і Повноважним Послом Швейцарської Конфедерації в Україні Крістіаном ШЬОНЕНБЕРГЕРОМ.

– Пане Посол, Швейцарія – одна з найпривабливіших з туристичної точки зору держав. Не могли б Ви розповісти нам, які зміни відбулися в туристичних потоках за останні 5 років?
– Швейцарія – дуже стабільна країна, ніщо в ній не змінюється за такий короткий проміжок часу. Це справедливо і для туристичної галузі, а відтак і для туристичних потоків. Вони залишаються стабільними протягом останніх 5 років.
Основний ринок – це сама Швейцарія. Найбільша кількість туристів – це громадяни нашої країни, які відвідують місцеві курорти. На другому місці – туристи з Німеччини, далі – туристи зі США, Великобританії, Франції. Це держави, звідки прибуває основний потік туристів. І за останні роки тут не відбулося значних змін.

А яке місце займає Україна в цьому списку?
– Туристичний потік із України займає не дуже велике місце. 0,4% всіх туристів – це туристи із України, це близько 25000 чоловік щороку. Це зовсім непогано, але, як бачите, є потенціал для подальшого зростання.
– В Україні Швейцарію вважають країною елітного гірськолижного туризму. Але тільки гірськолижними курортами туристичний продукт Швейцарії не обмежується. Що б Ви ще порадили українським туристам?
– Так, Ви праві, Швейцарія – це, перш за все, лижний або альпійський туризм. Це основний, але далеко не єдиний туристичний продукт. У Швейцарії багато гарних міст, мальовничих ландшафтів, наші мешканці ревно дотримуються культурних традиції. Та не варто забувати, що Швейцарія — це федеративна держава, яка делегує свою владу кантонам. Кожен кантон має свою культуру, кожне місто та місцевість мають свої неповторні риси. Тож серед туристів — як швейцарських, так й іноземних — дуже популярні екскурсії містами. Крім того, популярний культурний туризм — люди приїжджають до Швейцарії, щоб відвідати оперу, театри, фестиваль I де один, специфічний вид туризму — оздоровчий (медичний) туризм, оскільки в Швейцарії оздоровчі заклади мають надзвичайно високий рівень. Отже, крім лиж та прогулянок у горах, Швейцарія пропонує багато інших видів відпочинку.

— Чи зацікавлена Ваша країна в розвитку повітряного сполучення з Україною? Чи відповідають існуючі авіалінії між нашими країнами потребам пасажирів? Можливо, є сенс заснувати нові рейси між Україною та Швейцарією, наприклад, з регіональних аеропортів України?
—  Сьогодні, на мій погляд, ця галузь почуває себе досить непогано. Авіарейси між Україною та Швейцарією здійснюються досить часто, і я дуже радий, що МАУ щодня літає до Цюріха, та майже кожного дня — до Женеви. Коли я користуюся цими рейсами, в салоні, як правило, залишаються вільні місця. Отже я вважаю, що сьогодні наявних рейсів цілком вистачає. Але ми повинні дивитися в майбутне... Сподіваємось, що потік туристів із України збільшиться, і коли це станеться, нам буде потрібно більше рейсів.
Що ж до регіонів України, то в цьому я не впевнений. Адже, якщо Swiss прийде в Україну, я вважаю, перші рейси відбуватимуться до Киева. Інші напрямки теж будуть розвивати, але переконаний, що спочатку це будуть рейси до столиці.

— Чи плануються якісь заходи з боку Швейцарії з метою збільшення туристичного потоку із України?
— Україна належить до тієї групи ринків, які з року в рік демонструють зростання потоку туристів до Швейцарії. «Швейцарський Туризм» на регулярній основі проводить в Україні семінари для спеціалістів туристичної галузі, запрошує журналістів українських туристичних видань до Швейцарії, тощо.

— Наскільки Україна може бути цікавою для Швейцарії в плані туризму? Що, на Ваш погляд, могло б залучити в Україну жителів Швейцарії як туристів?
— Так, я вважаю, що Україна може зробити значно більше для пропаганди туризму, при чому різних його видів. Нещодавно, наприклад, я катався на бігових лижах на Трухановому острові. У Києві багато туристичних визначних пам’яток — оригінальні музеї, красиві храми. Я думаю, міський туризм у багатьох українських містах багатьом, у тому числі і швейцарцям. принесе задоволення.
Вважаю, можна більше зробити в цьому напрямку, щоб привабити туристів. А щодо швейцарців та їхнього інтересу до України, то, вважаю, тут можна активно пропагувати в нашій країні культурний та пізнавальний туризм. Багато швейцарців люблять музику, цікавляться культурою інших народів, але при цьому більшість наших громадян не знає, що у вас е, наприклад, монастирі, зокрема, Києво-Печерська Лавра. Вони не знають і про культурне життя в Україні. Я певний, що хтось приїде, щоб насолодитися хоровим мистецтвом, швейцарцям сподобається спів, музика, вони приїжджатимуть в Україну, щоб репетирувати з дуже хорошими співаками. Так що вже існує і розвивається такий досить специфічний вид туризму, але його потрібно розвивати на ширшій основі. Я думаю, в багатьох великих містах України можна знайти щось цікаве для туристів, у тому числі й для швейцарців.
 

Розмову вела Анна ГРИГОР’ЄВА

Ирина ИВАНОВА, директор туристической компании Sunrise Travel:
Дуже приємно відзначити, що наші туристи нарешті почали сприймати Швейцарію як країну і для літнього відпочинку – саме це ми намагаємося активно пропагувати протягом кількох останніх років. Адже помірний, не спекотний і не такий виснажливий клімат країни створює ідеальні умови для відпочинку на озерах не лише для дорослих, але й для дітей – трав’янисті пляжі, кришталево чиста вода озер, свіже гірське повітря – хіба може щось бути кориснішим для малечі?
Інша категорія прихильників літнього відпочинку в Швейцарії – корпоративні клієнти, які охоче приїздять сюди з метою порибалити на озерах, а також спробувати справжні швейцарські вина, які, між іншим, не експортуються до жодної країни світу.
Туристичний потік до Швейцарії навіть протягом кризових років залишався стабільно великим зпоміж немасових туристичних напрямків. Одним із факторів такої стабільності є надзвичайно низький рівень інфляції (лише кілька процентів) та відсутність коливання курсу швейцарського франка, за рахунок чого ціни на туристичні послуги в країні майже незмінні впродовж декількох останніх років.
Звичайно, фактори, які заважають наданню якісних туристичних послуг, існують, проте вони стосуються не лише Швейцарії, але й багатьох інших країн, тури до яких не продаються пакетами з включеними чартерними перельотами та готелями із системою “all inclusive”. Це, в першу чергу, деякі системи он лайн-бронювань готелів, які штучно занижують або приховують дійсну вартість, а також часто залишають туриста на вулиці, коли той прибуває до готелю і дізнається, що його бронювання не існує.
Якщо говорити про наші взаємини з консульством, то , на мою думку, швейцарське консульство є найлояльнішим з усіх шенгенських консульських установ. Співпраця з ним приносить лише задоволення, адже до всіх клієнтів тут ставляться з повагою до людської гідності, завжди намагаються зробити все можливе, аби допомогти людині все ж таки отримати візу. До того ж строки розгляду документів є найкоротші серед усіх консульств Шенгену.
І як факт – за останні 7 років співпраці з посольством Швейцарії жодному з наших клієнтів не було відмовлено у візі. За це ми дуже вдячні посольству, й надалі намагатимемося робити все від нас залежне, аби співпраця між нами залишалася продуктивною.

назад >>>