Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Надзвичайний і Повноважний Посол Італійської Республіки в Україні сіньйор Фабріціо Романо працює в Києві трохи більше року. Проте за цей, досить-таки нетривалий, час у відносинах між посольством та українськими громадянами багато що змінилося. Не оминули зміни й туристичні компанії, що відправляють туристів до Італії, а відтак співпрацюють з посольством. Про ці зміни та про перспективи розвитку італійського напрямку, які безпосередньо пов’язані із співпрацею з посольством, йдеться в нашому сьогоднішньому інтерв’ю з головою італійської дипломатичної місії.

Консульська «перебудова» по-італійському
– Пане Посол, однією з ваших цілей перебування в Україні є те, щоб кожний з українських громадян, хто цього хоче, міг би безперешкодно отримати в італійському консульстві візу та поїхати в Італію. Чи значить це, що плануються докорінні зміни візової політики Італії по відношенню до України?
– Італія, зрозуміло, зацікавлена, щоб до нашої країни приїжджало якомога більше українських туристів. Проте рух громадян між нашими державами, у тому числі й туристичний потік, регулюється чинним законодавством, при чому як європейським, так й національним італійським. Це законодавство ми змінити не в силах, отже, маємо працювати в його рамках. Тож говорити про лібералізацію візової політики можна лише в контексті міжнародних угод – наприклад, Угоди між Україною та ЄС про подальше спрощення візового режиму, що її вже ратифіковано парламентом України та яку, сподіваюсь, Європарламент ратифікує у найближчий час (18 квітня цю угоду було ратифіковано Європарламентом – Ред.).
Проте в будь-якому разі, не виходячи за рамки чинного законодавства, можу запевнити, що ми маємо багато можливостей для поліпшення сервісу для тих громадян України, що звертаються до нас за візами. За час, що сплив з початку моєї місії в Україні, я зустрічався з пред-ставниками багатьох організацій – державних, громадських чи комерційних, з представника-ми ЗМІ… Та й зі звичайними громадянами мені довелося спілкуватися. Переважна більшість із них висловлювала невдоволення роботою нашої консульської служби. Отже, довелося її перебудовувати…
Аналіз діяльності консульської служби виявив, що більшість проблем у консульській службі пов’язані з недоліками менеджменту. Тож ми почали поліпшувати менеджмент, почавши з персоналу. По-перше, я розпочав з радикальної реструктуризації візового відділу в сфері менеджменту та управління, змінивши відповідальних осіб і доручивши їм , в першу чергу, переглянути підхід до всіх тих, хто звертається до нас – тобто, до громадян, які подають запит на візу самостійно та через туристичні агенції, що акредитовані в нашому посольстві, або прагнуть отримати таку акредитацію.

– Що на практиці змінилося в італійському консульстві у результаті запровадження нових методів взаємодії з українськи-ми заявниками та партнерами?
– Я хотів би наголосити про наступне: в нашому консульстві змінилися принципи взаємодії із аплікантами – співробіт-ники візового відділу мають ставитися до всіх, хто до нас приходить, якнайввічливіше, вирішувати їхні питання най-ефективніше та найшвидше. Ніхто не повинен довго чекати або, тим більше, потерпати від недоброзичливого ставлення з боку співробітників посольства! відтак у візовому відділі було змінено процедуру взаємодії з громадянами України, через що кількість туристичних віз, виданих заявникам за перші 3 місяці нинішнього року, збільшилась на 30-35% порівняно з тим самим періодом 2012 року. Зрозуміло, чого насправді варті наші зміни, покаже піковий період, тобто літні місяці, та я переконаний, що за підсумками 2013 року віз буде видано більше, а процедура їхнього отримання стане зручнішою, ніж у попередні часи.

Візовий центр як складова поліпшення консульського менеджменту?
– Сіньйор Романо, яка роль у поліпшенні візового менеджменту в італійському консульстві відводиться візовому центру?
– Сьогодні послуги подачі документів до нашого консульства здійснює аутсорсингова компанія Visa Management Service, яка надзвичайно добре організувала процес збору та подачі документів. вони мають сучасний офіс та обладнання і близько року тому ми почали з ними тісне співробітництво. відтепер будь-який громадянин України може за-писатися на прийом документів у зручний для нього час. На-приклад, у ці дні запис ведеться у режимі «сьогодні на завтра». Якщо з документами все гаразд, і в консульства немае до апліканта жодних додаткових питань, заявник отримає візу за тиждень. Я не можу гарантувати, що таких термінів вдасться дотримуватися й у пік сезону, тобто в липні чи серпні, але й у цей період ми робитимемо усе від нас залежне, щоб громадяни України не чекали довго на подачу документів та на оформления віз.
Я також наполіг, щоб ця компанія відкрила пункти прийому документів на візи не тільки в Києві, але й в українських регіонах. Сьогодні вони діють в Одесі, Львові, Донецьку, передбачається відкриття такого пункту в Харкові. Можливо, майбутнє поставить перед нами задачу подалыиого розширення таких пунктів, проте конкретно про це где говорити, на мій погляд, завчасно. Хотів би наголосити, що вартість послуг італійського візового центру є найнижчою в Україні — 18 евро.
Паралельно ми суттево знизили протягом останніх місяців кількість відмов у візах: тепер цей показник не відрізняється від середнього по державах Шенгенської угоди.

—  А чи є сьогодні в українських заявників альтернатива? Чи можуть вони подавати документи до консульства напряму без візового центру?
—  Так, ми зберігаємо таку можливість: сьогодні будь-хто із заявників може зателефонувати до консульства (чи надіслати до нас електронного листа), та записатися на прийом документів у консульство. Сьогодні ми записуемо грома-дян за 12-15 днів, і в жодному разі ми не збираемось припиняти пряму подачу документів до консульства.
Більше того, для тих із наших відвідувачів, хто подає документи безпосередньо до консульського відділу, ми намагаємось покращити умови очікування. Багато ми тут зробити не можемо — адже за огорожею посольства закінчується наша територія — однак ми обладнали над входом до консульства розсувні маркізи, які захищатимуть наших відвідувачів від дощу та сонця. Навіть незважаючи на те, що ми не плануємо великих черт — адже прийом у консульстві здійснюється відповідно до призначеного часу — все одно може трапитися так, що комусь із заявників доведеться кілька хвилин почекати. Так от, ми хочемо, щоб навіть це нетривале чекання відбувалося в комфортних умовах.

—  Чи стосуеться це й акреди-тованих туристичних компаній? Як сьогодні вони подають до-кументи до італійського консульства — безпосередньо чи до візового центру?
—  Сьогодні акредитовані туристичні компанії подають документи своїх клієнтів до візового центру. Така практика, крім того, що абсолютно не суперечить європейському законодавству, також пов’язана із тим, що ресурси консульсько-го відділу обмежені, і не тільки нашого, тому практично всі шенгенські консульства вдаються до послуг аутсорсингових компаній. Минулого року в нас, дійсно, практикувалася пряма подача документів у консульство представниками акредитованих туристичних компаній, проте, після необхідних консультацій з МЗС Італії, цього року вони по-дають документи через візовий центр, як це відбувається, на-приклад, в Росії. У такий спосіб ми змогли оптимізувати завантаження співробітників візової служби, а відтак і збільшити кількість акредитованих туристичних компаній.

– Пане Посол, за яким принципом здійснюється сьогодні акредитація туристичних ком-паній? Хто з «листа очікування» має надію отримати акредитацію?
– Компанії, від яких прийнято пакет акредитацій цих документів, сьогодні утворю-ють так звану чергу, а точніше, акредитаційний резерв. Не секрет, що італійське консульство більше 5 років не здійснювало акредитацію нових туристичних компаній. відтак як українські турфірми, що працюють на італійському напрямку, так і ми, тобто посольство Італії, зацікавлені в розширенні списку акредитованих турфірм – адже усі сторони прагнуть збільшення турпотоку із України в Італію. Тому ні для кого не є секретом, що навіть фірми, які ще не мають акредитації в нашому консульстві, здійснюють візовий асистанс – або через своїх акредитованих колег, або безпосередньо спрямовуючи своїх клієнтів до консульства чи візового центру. Отже, для прийняття рішення ключовим є поняття «працюють» – адже в резерві знаходяться й ті компанії, які в Італію не відправляють туристів узагалі. То чи є сенс в акредитації таких компаній? Саме з цих причин ми акредитуємо саме ті компанії, що вже відправляють туристів до нашої країни.

Чи стануть візи багаторазовими?
– Сіньйор Романо, під час прес-конференції на італійському стенді, що проходила під час туристичної виставки UITT-2013, озвучувалась думка про можливість видачі певним категоріям
туристів багаторазових шенгенських віз. Чи реалізується така можливість сьогодні? Чи можуть у перспективі туристи, які пряму-ють до Італії, отримувати у Вашему консульстві багаторазові візи, подібно до того. як це практику-ється в деяких інших шенгенських консульствах?
— Як представник своєї країни, я не проти політики видачі заявникам багаторазових віз. Більше того, я переконаний, що практика видачі таких віз полегшує роботу консульства. Однак тут знову постає питания чинного законодавства, яке досить чітко визначає пере-лік категорій громадян, хто саме може отримати багаторазову візу. На жаль, категорії «турист» у тому переліку немає. Отже, рядовий турист, скоріш за все отримає зви-чайну візу, що дає право в’їхати до Італії, а відтак і до інших держав Шенгенської угоди, один раз протягом визначеного у візі терміну.
Проте поняття «турист» можна трактувати по-різному. Врешті-решт, бізнесмени, які їдуть до нашої держави на переговори, чи для укладання контракте, чи для участі в семінарах або конгресах, також можна назвати бізнес-туристами. Так само туристами є громадяни України, які відвідують в Італії своїх родичів — адже в нашій державі діє надзвичайно численна й активна українська діаспора — п’ята за чисельністю та друга серед європейських народів. Отже, громадянам, яких можна кваліфікувати як туристів, проте які мають потребу в неодноразових відвідуваннях Італії та інших держав Шенгенської угоди, цілком можна видавати й багаторазові візи. Принаймні, ми працюватимемо в цьому напрямку. Більше того, вже сьогодні кількість багаторазових віз, що видається українським громадянам в італійському консульстві, відчутно збільшилась.

Дещо про туристичний діалог
– Пане Посол, давайте трохи відійдемо від візової тематики та поговоримо про українсько-італійські зв’язки в галузі туризму. Що, на ваш погляд, передбачається здійснити з метою збільшення туристичної привабливості італійської туристичної інфраструктури серед туристичної громадськості України? Чи не планується вести в Італії своєрідний діалог чи консультації між державою та власниками об’єктів туристичної інфраструктури з метою зниження цін на її послуги?
Поясню своє питання. Багато українських туристичних компаній вважає, що протягом останніх місяців доступність консульських послуг в італійській дипломатичній місії суттєво зросла, що повністю підтверджує викладене вами у нашій розмові. З іншого боку, ці ж самі компанії вважають, що відпочинок в Італії є сьогодні для більшості українців малодоступним через високі ціни на послуги туристичної інфраструктури.
Експерти нашого журналу здійснили моніторинг пропозицій літнього відпочинку в Середземноморському регіоні та з’ясували, що за інших рівних умов відпочинок в Італії обійдеться туристові найдорожче…
– Мені важко сказати щось про такі переговори та консультації – врешті-решт, туристичні послуги надаються в Італії приватними підприємця-ми, які й установлюють ціни на свої послуги, виходячи зі своїх бізнес-міркувань. Я не хотів би тут згадувати інші країни як Шенгенської угоди, так і Середземномор’я, проте зазначу, що існують ціни кризові, коли підприємець працює з мінімумом рентабельності (або й узагалі без неї – тільки щоб не зупиняти свій бізнес), а є ціни регулярні, коли підприємці нормально працюють, надаючи своїм клієнтам послуги високої якості та отримуючи від своєї діяльності нормальний прибуток. в Італії сьогодні більшість підприємців, що працюють в туристичній галузі, діють не в кризовому режимі. І це задовольняє більшість туристів, у тому числі й українських, судячи зі збільшення попиту на відпочинок в Італії.
Проте я цілком певний, що у майбутньому кількість контактів між українськими та італійськими підприємцями, що працюють у галузі туризму, суттєво збільшуватиметься. Не в останню чергу й через відкриття у Києві представництва ENIT – Національної туристичної адміністрації Італії. Цей факт, до речі, вже сам по собі говорить про те, яке місце відводить Італія Україні як донорові туристичного потоку. Тож я не виключаю, що невдовзі під егідою ENIT розпочнуться зустрічі між українськими й італійськими професіоналами в туристичній галузі, що такі контакти стануть регулярними, а відтак українські туристичні компанії зможуть переконати своїх італійських колег у необхідності зниження цін до прийнятного для українського ринку рівня.
врешті решт, усі ми зацікавлені у збільшенні туристичного потоку, тож я вважаю, що при відповідних зусиллях та наполегливості на нас усіх чекає успіх у розвитку італійсько-українських відносин в царині туризму.
 

назад >>>